Beste handwapen WO2...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie

Wat vindt u het beste wapen uit de WO2?

Sten Mark III SMG
4
2%
Thompson (M1A1 & M1928) SMG
24
10%
MP40 "Schmeisser" SMG
7
3%
M3 "Grease-Gun"
2
1%
PPSH SMG
15
6%
Bren LMG
5
2%
MP44 Sturmgewehr
62
27%
Mosin Nagant
8
3%
Mauser 98 k
23
10%
M1 Garand rifle
52
22%
M1(A1) Carbine
13
6%
No.4 Mk1 Lee-Enfield rifle
9
4%
BAR (Browning Automatic Rifle)
8
3%

Totaal aantal stemmen: 232

Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

@ Maverick: Ik begrijp je punt. Het is alleen dat het je maar eens moet lukken om een bewegend persoon met een Panzerschreck te raken op zijn hoofd. Vrijwel onmogelijk.
Dictators die, like all men.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Bart M. schreef:@ Maverick: Ik begrijp je punt. Het is alleen dat het je maar eens moet lukken om een bewegend persoon met een Panzerschreck te raken op zijn hoofd. Vrijwel onmogelijk.
Dat was mijn punt dus zo'n beetje, maargoed we laten het dus hierbij wel :).

Maar volgens Discovery -dacht ik- was de FN/Browning HP 35 het beste pistool gemaakt in de oorlog, heeft iemand hier misschien ervaring met dit wapen?

Ik heb wel geschoten met bijna alle handwapens van het leger tijdens de Open Dag van de Mariniers, maar dit was niet met real life kogels dus denk niet dat je dat kan vergelijken.. maar vond de Glock toch erg fijn in de hand liggen en toen ik er eenmaal achter kwam dat ik een beetje een afwijking naar links had en daar rekening mee had gehouden ging het super :) fijn ding. maar dit is dus niet WOII ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

FN HP35 is een prima pistool maar dat is een P38 ook. Het is een beetje een persoonlijke keuze. Voordeel van de HP35 is wel dat de magazijn capaciteit groter is dan die van de andere pistolen op dat moment in gebruik bij de verschillende krijgsmachten. `

Ik heb met zo'n beetje alles geschoten wat er toendertijd in gebruik was en qua gebruik springt er niet echt eentje bovenuit. Er zitten wel verschillen in tijdens het schieten maar dat is niet echt storend. Zo is de hoek van de grip bij een P08 anders dan je gewend bent maar last heb je er niet van.
Als ik een keuze zou moeten maken dan wordt het echt moeilijk. Zou dan kiezen wat ik zelf mooi vind maar met de qualiteit van het wapen heeft het dan weinig te maken. Hooguit met de beschikbaarheid van de munitie.

Bij de revolvers valt het wel op dat de trekkerdruk aanzienlijk is bij de wat oudere modellen zoals de nederlandse beaumond revolver, de webly, de enfield en bijvoorbeeld de russische nagant revolver. Als je die vergelijkt met de .38 S&W victory revolver dan zou je kunnen zeggen dat deze een stuk aangenamer is. Trekkerdruk is best goed bij deze revolver. (wat trouwens wel op valt is dat het trekkergevoel bij deze revolver zo goed als hetzelfde is als van een model uit bijvoorbeeld de jaren 90)
Maverick
Lid

Bericht door Maverick »

Fijn dat mijn punt gerespecteerd wordt. Zijnde mijn Nederlandse bevoegdheden heb ik genoten van een middelbare school opleiding in Nederlandse taal en letterkunde. Verder is het zo dat ik wapenexpert ben en geschiedenis heb gestudeerd. Mijn Nederlands doet er niet toe. Maar wat er wel toe doet is dat sommmige dingen fout gaan in deze topics die ik even aan de orde wou stellen. Nederlands nu goed genoeg? Even voor de duidelijkheid: ik speel geen spelletjes en al helemaal niet op een XBox want dat is van Microsoft. En ik heb een Mac dus ik KAN niet eens spelletjes spelen. Misschien bepert, maar heb er zeker geen interesse in.
Voor de rest vind ik de vraagstelling, zoals ik eerder probeerde op te merken, niet goed omdat je met elk wapen, waarvoor het bedoelt is, kan doden, dus of hij 20 keer schiet of 1 keer es erfüllt immer seinem Ziel.
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Maverick schreef:Verder is het zo dat ik wapenexpert ben
Kun je dat misschien toelichten?
Bart V
Lid

Bericht door Bart V »

De Mauser K98 en de Sturmgewehr vooral denk ik maar ook de M1 Garand die volgens Patton de winnaar was van de oorlog.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Maverick
Lid

Bericht door Maverick »

Wat is er aan toe te lichten?
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Ik denk wat meer info waarom je jezelf een wapenexpert noemt.
Mauserwerke
Lid

Precies.
Het is een gedurfde uitspraak. Niet veel mensen kunnen dat zeggen dus dan wil ik wel graag weten hoe je die positie als expert verworven hebt.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Maverick schreef:Fijn dat mijn punt gerespecteerd wordt. Zijnde mijn Nederlandse bevoegdheden heb ik genoten van een middelbare school opleiding in Nederlandse taal en letterkunde. Verder is het zo dat ik wapenexpert ben en geschiedenis heb gestudeerd. Mijn Nederlands doet er niet toe. Maar wat er wel toe doet is dat sommmige dingen fout gaan in deze topics die ik even aan de orde wou stellen. Nederlands nu goed genoeg? Even voor de duidelijkheid: ik speel geen spelletjes en al helemaal niet op een XBox want dat is van Microsoft. En ik heb een Mac dus ik KAN niet eens spelletjes spelen. Misschien bepert, maar heb er zeker geen interesse in.
Voor de rest vind ik de vraagstelling, zoals ik eerder probeerde op te merken, niet goed omdat je met elk wapen, waarvoor het bedoelt is, kan doden, dus of hij 20 keer schiet of 1 keer es erfüllt immer seinem Ziel.
Een XBox is een spelcomputer :? daar hoef je geen computer van Mac voor te hebben beste kerel..

En het is idd een gedurfde uitspraak, maar ik wacht met smart op de uitleg.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

De XBox is een spelcomputer. Net zoals de Nintendo reeks en de Playstations omdat het een computer is om spellen op te spelen Mike ;).
Dictators die, like all men.
Maverick
Lid

Bericht door Maverick »

Ik zei dat ik zeker geen XBox heb omdat het van Microsoft is. En ik vind Microsoft klote. Over het onderwerp wapenexpert. Ik heb hier in Nederland geschiedenis gestudeerd en heb daarna een opleiding in de VS gevolgd over wapens en veel wat daar mee te maken heeft. Ik ben momenteel terug in Nederland voor opdrachten. Ik mag helaas niet veel zeggen over mijn werk, maar ik mag wel de uitspraak doen dat ik opgeleid ben.
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

"I could tell you, but then I would have to kill you" _/-\o-
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Mauserwerke
Lid

ZEN.45 schreef:"I could tell you, but then I would have to kill you" _/-\o-
Inderdaad. _/-\o-

Zeg dan gewoon liever niets. Dan hoef je jezelf ook niet te verantwoorden voor je uitspraak.
Maverick
Lid

Bericht door Maverick »

Mmmmh jaloers? Ik weet niet maar het begon allemaal met een vergelijking waar iemand pissig over werd:S. Ik stop maar met posten. Vind 't een beetje vaag allemaal.
Plaats reactie