Beste handwapen WO2...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie

Wat vindt u het beste wapen uit de WO2?

Sten Mark III SMG
4
2%
Thompson (M1A1 & M1928) SMG
24
10%
MP40 "Schmeisser" SMG
7
3%
M3 "Grease-Gun"
2
1%
PPSH SMG
15
6%
Bren LMG
5
2%
MP44 Sturmgewehr
61
26%
Mosin Nagant
8
3%
Mauser 98 k
23
10%
M1 Garand rifle
52
23%
M1(A1) Carbine
13
6%
No.4 Mk1 Lee-Enfield rifle
9
4%
BAR (Browning Automatic Rifle)
8
3%

Totaal aantal stemmen: 231

Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Bart M. schreef:De XBox is een spelcomputer. Net zoals de Nintendo reeks en de Playstations omdat het een computer is om spellen op te spelen Mike ;).
Ja dat weet ik, de :? ging ook over het gedoe over Microsoft.. vind het een beetje vaag.. dat is gewoon generaliseren.

@ Maverick; Tsja als je nou volgende keer eerst het topic (bijv de naam) gelezen had dan heb je het gezeur de volgende keer ook niet.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Maverick schreef:Mmmmh jaloers? Ik weet niet maar het begon allemaal met een vergelijking waar iemand pissig over werd:S. Ik stop maar met posten. Vind 't een beetje vaag allemaal.
Haha (niet grappig) maar tsja als je zo'n berichtje post dan word het een beetje vaag idd :)
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Jaloers... Nee hoor want ik ben in het bezit van dit:
Afbeelding

:)
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Jaloers... Nee hoor want ik ben in het bezit van dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:) :) :)
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 54 keer
Ontvangen: 96 keer

PPSh-41

Bericht door asjemenou »

Zeer mooie verzameling ZEN.45. Dat is weer eens wat anders dan het hebben van een XBox!
Zover ik het begrijp moet deze poll/topic gaan over wat volgens jou het mooiste of beste WOII handvuurwapen zou zijn. Persoonlijk kan ik daar geen oordeel over vellen want ik heb nog nooit met de verkozen WOII handvuurwapens geschoten zelfs niet in computerspelletjes. Laat staan in een oorlogssituatie.
Gezien het feit dat er hier naast het verkiezen van het mooiste/beste WOII handvuurwapen ook flink over WOII handvuurwapens wordt gediscussieerd kan ik mijn vraag hier ook wel stellen.

Ik heb onlangs wat gelezen over de Sovjet Russische pistoolmitrailleur, de PPSh-41. Oorspronkelijk had dit wapen een drummagazijn van 71 patronen. Later in de oorlog is men ook een plat magazijn van 35 patronen voor dit wapen gaan gebruiken. De reden hiervoor zou zijn omdat het drummagazijn nogal wat storingen zou geven.

Afbeelding

Nu heb ik vernomen dat deze platte magazijnen niet op elke PPSh-41 te gebruiken zouden zijn. Er zou zelfs onderling verschil bestaan tussen deze platte magazijnen. Om te zien welk magazijn op welke PPSh-41 paste zou er op het platte magazijn een soort van codenummer staan. Kan iemand deze bewering bevestigen?
Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier niet over de PPS-43 magazijnen en ook niet over de voor Duitse munitie aangepaste PPSh-41's.
asjemenou

PPSh-41 magazijn

Bericht door asjemenou »

Even ter aanvulling op mijn vraag over de platte PPSh-41 magazijnen.

Afbeelding

Op bovenstaande foto, zo'n codenummer. Het zou hier dus niet om een code voor een fabriek gaan.
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

Voor mij is dat nieuwe informatie. Wat ik wel heb gemerkt bij de ppsh's die ik vast heb gehad dat de passing van het magaijn wel wat te wensen over laat. Deze waren redelijk krap.
arneken
Lid
Contacteer:

Bericht door arneken »

ZEN.45 schreef:Jaloers... Nee hoor want ik ben in het bezit van dit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:) :) :)

schone collectie ze :shock: :shock: (is compliment)
it's not how many you write but what you write in the books of history
sgt mitchell
Lid

Bericht door sgt mitchell »

mijn lieveling wapen is de m1a1 carbine . .30 caliber :) en de m1a1 thompson 30 kogels in een magazine.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sgt mitchell op 26 apr 2007, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

sgt mitchell schreef:mijn lieveling wapen is de m1a1 carbine mooi wapen. .30 caliber :)

Afbeelding
eh ja omdat hij mooi is, is het dus je lievelingswapen :?
asjemenou

PPSh-41 magazijnen

Bericht door asjemenou »

racefiets schreef:Voor mij is dat nieuwe informatie. Wat ik wel heb gemerkt bij de ppsh's die ik vast heb gehad dat de passing van het magaijn wel wat te wensen over laat. Deze waren redelijk krap.
Kan dat soms ook komen omdat de magazijnen naoorlogs zijn of van een ander land afkomstig zijn? PPSh41's zijn immers niet alleen in de Sovjet-Unie geproduceerd. Ik weet niet of hoe dat met Sovjet wapens zit maar als ik af moet gaan op de afwerking van de Sovjet uitrusting dan is dit over het algemeen nogal grof en onafgewerkt in elkaar gezet.
Eerlijk gezegd vind ik het wel vreemd dat men verschillende maten zou hebben voor een magazijn van een standaard machinepistool. Lijkt me erg vervelend als je als soldaat zijnde wordt bevoorraad met verkeerde magazijnen. Toch is het een verhaal wat ik meerdere malen heb gehoord.
Staan er trouwens sowieso merktekens o.i.d. op zo'n magazijn? Zodat je kan zien waar en wanneer het magazijn is gemaakt. (Afgezien van zo'n eventueel codenummer dan)
Er wordt wel eens beweert dat de platte PPSh-41 magazijnen met de vertikale ribben de oorlogsgedateerde magazijnen zouden zijn en de magazijnen zonder de ribben de naoorlogse magazijnen. Volgens mij is dit niet waar. Zie onderstaande foto;

Afbeelding
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar verder nog niet in verdiept heb. Ik mag momenteel nog geen automatische wapens hebben maar hij staat wel degelijk op mijn verlanglijstje. Tegen de tijd dat het mag zal ik me er zeker verder in verdiepen en dan kom ik er nog op terug.
asjemenou

PPSh-41

Bericht door asjemenou »

Bedankt voor je reactie in ieder geval Racefiets. Misschien komen we er nog wel achter.
hyperliteBo
Lid

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door hyperliteBo »

WOOOOOOOOOOOOOW

Ik heb heel dit topic zonet gelezen... wat kunnen jullie een enindje lullen.
Mijn conclusie van heel jullie gedoe: Enkel degene die er echt bij waren in ww2 kunnen beslissen over het beste wapen!

En oja EINDELIJK ook iemand gevonden die mee de fabel van dat de vijand de PLING van een M1 Garand kon horen wil verdrijven!!

Wat ik het mooiste wapen van UITZICHT vindt is de M1 CARBINE met inklapbare kolf (Para versie).
Waar ik wel kan van meespreken is hoe een parachutesprong is, heb er 4 gedaan met van die echte oude rondvormige van 300 meter hoog... in het leger.
Het was een parakamp/stage dat je voor 2 weken kon gaan volgen bij het leger.
Wel soms een beetje zwaar, korte nachten en veel pompen. Maar het was leuk. :P
Petrikov
Lid

Re: Beste handwapen WO2...

Bericht door Petrikov »

ik vind dat het vooral ligt in welke omstandigheden je het wapen gebruikt. in de winter zou ik eerder een ppsh nemen maar in normandie heb ik liever een garand. maar ja als ik toch mijn favoriet moet zeggen is dat toch liever de ppsh-43 niet de ppsh-41
its better to die on your feet, then live on your knees
Plaats reactie