....janjaffa schreef:nee dezelfde die in de m1 garand en de bar word gebruikt 30-06 patronenjohan willaert schreef:Hebben die speciale .30 patronen danjanjaffa schreef:idd maar dat geld aleen voor de machingeweren zoals de M1919 30 cal
Beste handwapen WO2...
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Re: Beste handwapen WO2...
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Met andere woorden, een wapen met min of meer dezelfde looplengte die dezelfde patroon verschiet..... De kogel komt even ver dus.janjaffa schreef:nee dezelfde die in de m1 garand en de bar word gebruikt 30-06 patronenjohan willaert schreef:Hebben die speciale .30 patronen danjanjaffa schreef:idd maar dat geld aleen voor de machingeweren zoals de M1919 30 cal
- sturm tiger
- Lid
ik koos k98 omdat het zo succesvol betrouwbaar en nauwkeurig was uiteraard schoot het langhzaam maar technisch was het de beste en hij word nu nog geruikt in sommige landen.
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
-
- Lid
K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
Ik heb zelf gekozen voor de MP(stg)44, omdat die de voorloper is van de AK47 en dat is een van de alles beste wapens in de wereld.
mvg,
coco
Ik heb zelf gekozen voor de MP(stg)44, omdat die de voorloper is van de AK47 en dat is een van de alles beste wapens in de wereld.
mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Heb je met beide geschoten dan?coco schreef:K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
mvg,
coco
Nemo Me Impune Lacessit
- iknowdintoo
- Lid
Dat zijn 2 heel andere dingen..coco schreef:K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
- racefiets
- Lid
Bij ieder wapen moet je helemaal opnieuw richten wil je raak schieten...........iknowdintoo schreef:Dat zijn 2 heel andere dingen..coco schreef:K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Of de AK47/74 werkelijk één van de beste vuurwapens ter wereld is daar valt over te discussiëren. De kracht van het vuurwapen zit 'm voornamelijk in het feit dat het goedkoop te produceren is/was. Dit is dan ook de belangrijkste reden waarom er zoveel geregelde en ongeregelde strijdmachten met dit vuurwapen zijn uitgerust. Naast dat het goedkoop te produceren is, is het redelijk nauwkeurig, gemakkelijk te demonteren en ongevoelig voor modder en stof van het gevechtsterrein. Doordat het wapen ook nog eens in zoveel landen wordt/werd geproduceerd (circa 70 miljoen exemplaren!) is munitie vrijwel overal voorhanden.coco schreef:K98k was niet zo nauwkeurig hoor, bij elk schot moest je opnieuw helemaal richten.
mvg,
coco
Nadeel van de AK47/74 is dat de spangreep van het wapen naar de huidige maatstaven sterk verouderd is. Het lange, ver onder het wapen uitstekende patroonmagazijn is bij liggend schieten bijzonder hinderlijk en de schutter moet zich daarbij meer dan gewenst blootgeven. Ook de korte vizierlijn en het traditionele keep/korrel systeem dragen niet bij tot een nauwkeurig enkel schot. Om maar te zwijgen bij het afgeven van vuurstoten. (bron; Kalasjnikov, geweer zonder grenzen)

Russische marinier uitgerust met één van de laatste versie's van de AK47.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- racefiets
- Lid
Het afgebeelde wapen is geen AK-47 meer. Het is als ik het goed zie een opvolger van de AK-74. Eentje uit de AK-100 serie in 5,45x39.
- iknowdintoo
- Lid
- racefiets
- Lid
Klopt, enkel het onderschrift van de foto spreekt van een van de laatste AK-47 uitvoeringen. Het is een van de laatste AK-74 uitvoeringen. (hoewel deze natuurlijk wel uiteindelijk gebaseerd is op de originele AK-47)
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Goed gezien. Ik heb een typefoutje gemaakt in het onderschift. Het moet inderdaad AK74 zijn. Volgens mij is het zelfs een AK101. De Kalasjnikov is trouwens in de Russische strijdmacht zo'n beetje op z'n retour. De speciale troepen binnen de Russische strijdkrachten worden/zijn uitgerust met de Nikonov AN94. Zie http://metalgear.wikia.com/wiki/AN-94 .racefiets schreef:Klopt, enkel het onderschrift van de foto spreekt van een van de laatste AK-47 uitvoeringen. Het is een van de laatste AK-74 uitvoeringen. (hoewel deze natuurlijk wel uiteindelijk gebaseerd is op de originele AK-47)
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- iknowdintoo
- Lid
Deze link (de hele site trouwens) is ook wel interessant voor vuurwapen-geinteresseerden: http://world.guns.ru/assault/as08-e.htm
- Dasreich
- Lid
natuurlijk de MP(stg) 44
niet alleen omdat ik hem er geweldig uit vind zien ook omdat het het meest moderne wapen was van de oorlog.
gr
niet alleen omdat ik hem er geweldig uit vind zien ook omdat het het meest moderne wapen was van de oorlog.
gr
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
- Petrikov
- Lid
Dasreich schreef:natuurlijk de MP(stg) 44
gr
ook omdat het als een van de laatse handvuur wapens in WO2 was ontworpen

its better to die on your feet, then live on your knees