groetjes
karel
Wat de Sten betreft ben ik geen kenner. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het af te raden was om de Sten bij de lader vast te houden. De lippen van de lader zouden dan bij het schieten buigen met veel kans op vast lopen. De soldaten werd aangeleerd om het wapen bij de loopmantel vast te nemen.Dan zou ik ook de Thompson verkiezen boven de Sten, omdat je daarbij het wapen aan het magazijn omhoog moet houden
ik heb nog ergens een dvd liggen over de ontwikkeling van het machinegeweer onder andere in de wo2 en in veel video's daarvan zie ik inderdaad veel britse militairen die de sten bij de loopmantel vasthouden en niet het magazijn.ZEN.45 schreef:Wat de Sten betreft ben ik geen kenner. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat het af te raden was om de Sten bij de lader vast te houden. De lippen van de lader zouden dan bij het schieten buigen met veel kans op vast lopen. De soldaten werd aangeleerd om het wapen bij de loopmantel vast te nemen.Dan zou ik ook de Thompson verkiezen boven de Sten, omdat je daarbij het wapen aan het magazijn omhoog moet houden
Is er iemand die hierover uitsluitsel kan geven ?
Nee hoor, boeken komen er ABSOLUUT niet aan te pas.. Het is óf je moet er mee geschoten hebben, óf je zal het wel uit een computerspelletje hebben.. die gedachte heerst hier een beetje..dennisb schreef:Waar basseert iedereen zijn mening op? Hebben jullie allemaal al met de MP40 en Thompson geschoten?
Of reageren jullie op wat je in een spelletje hebt gespeeld, of wat?
inderdaad niet iedereen hoeft computer spelletjes te spelen of met het wapen hebben geschoten om er verstand van te hebbeniknowdintoo schreef:Nee hoor, boeken komen er ABSOLUUT niet aan te pas.. Het is óf je moet er mee geschoten hebben, óf je zal het wel uit een computerspelletje hebben.. die gedachte heerst hier een beetje..dennisb schreef:Waar basseert iedereen zijn mening op? Hebben jullie allemaal al met de MP40 en Thompson geschoten?
Of reageren jullie op wat je in een spelletje hebt gespeeld, of wat?
Inderdaad....iknowdintoo schreef:Uhm, daar heb ik dus helemaal niks van begrepen..
There's your problem. Al het materiaal wat je van Anta huurt moet je van te voren goed schoonmaken. EN dat is nog geen garantie. Die AKM die ik van hem had repeteerde indertijd ook voor geen meter.the.warlord1944 schreef: Jarg