Welk vliegtuig was het meest waardevol tijdens WO II ??
- Sgt. Gallée
- Lid
- Mike.H
- Lid
de bommenwerpers de kust nog niet eens gehaald? waar heb je het over?..Sgt. Gallée schreef:Duidelijk de hurricane! Zij waren de gene die de Battle of Britain wonnen!! Zonder hun hadden de bommenwerpers de kust nog niet eesn gehaald (beetje overdreven:))
en in de Battle of Britain mochten de Spitfires al het zware werk doen tegen de Duitse jagers, terwijl de Hurricanes zich op de bommenwerpers mochten storten.. ik ga persoonlijk voor de Focke-Wulf A-4, omdat die het de Amerikanen het verdomd moeilijk hebben gemaakt.. ik denk dat het aan de situatie lag waarin de Duitsers zaten, want als de Duitsers de Focke-Wulf ipv. de Messerschmidt hadden gehad dan had Engeland het niet lang volgehouden..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- rutger
- Lid
P-51 Mustang. Was sneller dan alle bestaande Messerschmits ( behalve dan de Messerschmits met straataandrijving). Kon ook tanks en andere doelwitten met gemak uitschakelen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
- Katusha
- Lid
IL-2 de meest geproduceerde gevechtsvliegtuig uit wo2.
Waarom?
Nou die krengen waren zwaar bepansert. Neerhalen lukte niet zo maar 1 2 3. Zwaar verliezen kwamen vaak door dat de Russische tactik van de tweede run. Waarbij Duitsers ze makkelijk neer konden halen. Die tweede run was eigenlijk niet nodig omdat ze al in de 1st genoeg dood en verderf konden zaaien.
Duitse soldaten noemde ze niet zo maar. Zwarte Dood!
En zelf in 1941-42 gingen ze flink te keer achter de Duitse linies. En dat met luchtoverwichten van de Duitsers!!
Waarom?
Nou die krengen waren zwaar bepansert. Neerhalen lukte niet zo maar 1 2 3. Zwaar verliezen kwamen vaak door dat de Russische tactik van de tweede run. Waarbij Duitsers ze makkelijk neer konden halen. Die tweede run was eigenlijk niet nodig omdat ze al in de 1st genoeg dood en verderf konden zaaien.
Duitse soldaten noemde ze niet zo maar. Zwarte Dood!
En zelf in 1941-42 gingen ze flink te keer achter de Duitse linies. En dat met luchtoverwichten van de Duitsers!!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
- Charly1975
- Lid
-
- Lid
Deze messerschmit was de ME-262.Was sneller dan alle bestaande Messerschmits ( behalve dan de Messerschmits met straataandrijving).
Zelf vind ik de P-47 Thunderbolt het beste vliegtuig ttv WO2. Deze jager heeft de meeste vlieguren gemaakt van de Geallieerden strijdkrachten in de Tweede Wereld Oorlog. Hij kon zowel lucht-lucht als luct-grond gevechten goed uitvoeren.
Better to fight for something than live for nothing.
-
- Lid
- Contacteer:
- Sjoerd
- Lid
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om de relatief kleine tankinhoud van de Messerschmitt BF-109. Er was geen sprake van grote strategische tekorten bij de Luftwaffe.bij de battle of britain speelde ook mee dat de duitsers maar heel kort in gevecht waren vanwege brandstofgebrek.
heb me zelf niet in vliegtuigen verdiept dus verder hou ik mn mond
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
-
- Lid
- Contacteer:
- rutger
- Lid
Dankje, Me-262 is inderdaan de ME die ik bedoelde. Was het even vergeten.Foxley schreef:Deze messerschmit was de ME-262.Was sneller dan alle bestaande Messerschmits ( behalve dan de Messerschmits met straataandrijving).
Zelf vind ik de P-47 Thunderbolt het beste vliegtuig ttv WO2. Deze jager heeft de meeste vlieguren gemaakt van de Geallieerden strijdkrachten in de Tweede Wereld Oorlog. Hij kon zowel lucht-lucht als luct-grond gevechten goed uitvoeren.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
Nelson Mandela
Nelson Mandela
- Sjoerd
- Lid
BF=Bayerische Flugzeugwerke. Genoemd naar de fabriek van waaruit Willy Messerschmitt zijn eerste vliegtuigen ontwierp en bouwde. Modellen die later werden ontworpen kregen de aanduiding ME mee.Katusha schreef:Maar ff offtopic fies.. waarom Hadden Messerschmid Bf bij hun vliegtuigen staan inplaats van wat later kwam Me?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Stephen E. Ambrose
- Charly1975
- Lid