Alles wat ik tot nu toe weet, zegt dat de Duitsers toch wel de betere wapens hadden. Maar ik wil weten hoe het nou echt zit.
Want ik ben net nieuw, en wil meer over de 2e WO te weten komen.
Alvast bedankt!

M. Schaap schreef:hehe, dankjewel mike!
Je mag er terecht trots op zijn!
Ben ik ook weer wat slimmer geworden!
Nu nog meer leren..mensen, help me a.u.b. nog verder!
Zoals Mike al aangaf was de strategische bombardementscampagne van de Amerikaanse 8th Air Force en het Britse RAF Bomber Command een grote schok voor de Duitsers; de oorlogsindustrie kan veel minder wapens produceren en daar had de Wehrmacht aan het front weer last van.Mike.H schreef: De Luftwaffe (Duitse luchtmacht) verloor al het initiatief na de Slag Om Engeland en in 1942 werd Duitsland al vol gebombardeerd door de VS en Engeland... en de Focke Wulf en BF-109 jagers waren er te weinig eigelijk om de bommenwerpereskaders tegen te houden...
Ik geloof persoonlijk niet dat de Waffen-SS over het algemeen verbeterde naarmate de oorlog vorderde. Raketten werden in 1944 ook al door de geallieerden ingezet.PanzerMeister schreef: Pas in 1944 hadden de Duitsers de beste tank, het beste vliegtuig (maar weinig en slecht ingezet), de beste machinegeweren, de beste camouflages, de beste eenheden (SS), raketten en de beste aanvalsgeweren. En in 1945 gaven ze zich al over... Tot zover de link tussen uitrusting en eindoverwinning...
Ik denk dat Panzermeister de Duitse geleide grond-luchtraketten als de Wasserfall e.d. bedoeldePeter Moelans schreef:Ik geloof persoonlijk niet dat de Waffen-SS over het algemeen verbeterde naarmate de oorlog vorderde. Raketten werden in 1944 ook al door de geallieerden ingezet.PanzerMeister schreef: Pas in 1944 hadden de Duitsers de beste tank, het beste vliegtuig (maar weinig en slecht ingezet), de beste machinegeweren, de beste camouflages, de beste eenheden (SS), raketten en de beste aanvalsgeweren. En in 1945 gaven ze zich al over... Tot zover de link tussen uitrusting en eindoverwinning...
Precies, niettemin waren de Waffen-SS eenheden tot op het einde relatief gezien gevreesd door alle kanten. Maar "afgeleefdheid" treed overal op. De Russische en Britse troepen waren in 1945 ook niet meer op en top hoor! verre van! De "verse" VS waren sterk in het voordeel op dat punt.Peter Moelans schreef:Ik geloof persoonlijk niet dat de Waffen-SS over het algemeen verbeterde naarmate de oorlog vorderde. Raketten werden in 1944 ook al door de geallieerden ingezet.PanzerMeister schreef: Pas in 1944 hadden de Duitsers de beste tank, het beste vliegtuig (maar weinig en slecht ingezet), de beste machinegeweren, de beste camouflages, de beste eenheden (SS), raketten en de beste aanvalsgeweren. En in 1945 gaven ze zich al over... Tot zover de link tussen uitrusting en eindoverwinning...