Negers in de geallierde legers...

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Gertos45 schreef:Ik vind dat feitelijk schandalig gedrag en dat dan voor een land dat zogenaamd voor de vrijheden en de democratie strijdt.

En dan sluiten ze zo minderheden uit. Zeer fout toch.
gosh dat deden de Duitsers toch ook.. ze werden beter behandeld dan de joden iig. en na '48 dacht ik kregen ze betere rechten...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
siggel
Lid

Bericht door siggel »

Foxley schreef:- Er kwam in het Amerikaanse leger ook racisme voor. Als kleurlingen konden vechten aan het front konden ze dus ook een hogere militaire rang beklimmen, en ik denk niet dat in de jaren '40 een blanke soldaat een gekleure CO had willen hebben.

- Guy Gibson was een Geallieerde piloot die een hond had met de naam: Nigger. Deze naam werd ook gebruikt tijdens operatie Chastise. Als de mohne dam vernield zou worden moesten ze een bericht sturen naar het hoofdkwartier, in dit bericht zou Nigger staan.

Je ziet in deze twee voorbeelden dat negers werden beschoud als minderwaardig, niet alleen in het leger maar ook in de VS zelf,

Foxley
Was Guy Gibson geen Engelsman??
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

siggel hier is je antwoord:
Guy Gibson is een Engels man en hij is nog steeds een Nationale held in Groot Brittanie. Een zeer ervaren piloot van de RAF. Voor wat hij heeft gedaan, vind ik, mogen ze hem ook zien als een held. Sommige veteranen die hem hebben gekend vinden wel dat hij geen goed karakter had, maar vliegen kon hij als de beste!

Foxley
Better to fight for something than live for nothing.
siggel
Lid

Bericht door siggel »

Ok bedankt. ik wist het al wel maar had het topic verkeerd gelezen. Ik dacht dat het om amerikaanse soldaten ging :oops: :oops:
Daarom vroeg ik het.
Sorry
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
PanzerMeister
Lid

Bericht door PanzerMeister »

Mike.H schreef:
Gertos45 schreef:Ik vind dat feitelijk schandalig gedrag en dat dan voor een land dat zogenaamd voor de vrijheden en de democratie strijdt.

En dan sluiten ze zo minderheden uit. Zeer fout toch.
gosh dat deden de Duitsers toch ook.. ze werden beter behandeld dan de joden iig. en na '48 dacht ik kregen ze betere rechten...
Mm, vind ik geen argument hoor. Vergelijken met nazi-Duitsland is sowieso buiten proportie. Ik wil zeggen: zo kan je alles goedpraten. Discriminatie is discriminatie. De VS gaan niet vrijuit omdat ze bv. slechts "50%" waren zoals de Duitsers of zo. Integendeel.

Voor je het weet is racisme tegen Joden het enige erge racisme. En dat is een racistische denkwijze!
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Hier vindt je een volledig overzicht van de geschiedenis van de neger-eenheden in de
Amerikaanse strijdkrachten.

http://www.redstone.army.mil/history/in ... istory.htm
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

PanzerMeister schreef:Voor je het weet is racisme tegen Joden het enige erge racisme. En dat is een racistische denkwijze!
Klopt, maar genocide is absoluut erger dan racisme.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Absoluut, Volkerenmoord is de overtreffende trap van racisme.
Better to fight for something than live for nothing.
PanzerMeister
Lid

Ik zou het "buiten categorie" noemen.

Het is en blijft een moeilijk iets. Als je racisme beschouwt als een te aanvaarden onderdeel van een (voorbijgestreefde) tijdsgeest, kan je dat met volkerenmoord ook.
Van de Egyptenaren tot de Middeleeuwen zijn er al wat volkerenmoorden geweest en niemand bekritiseerde dat in die tijd. "Uiteraard" denk je dan, maar is dat dan een te aanvaarden onderdeel van een tijdsgeest?
Volkerenmoord is onmogelijk zonder racisme me dunkt.
Het is evenwel zo dat racisme in mijn ogen (er zijn er die het tegenspreken) een natuurlijke reactie is van de mens die evenwel via beschaving ingeperkt kan worden. Niet-racisme is een aangeleerde eigenschap.
/\_/\
|\-/|
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Het is enigsinds normaal dat een mens bang is van mensen, dingen, gebeurtenissen die hij niet kent. Angst is de grondslag voor Racisme, zo zagen de Nazi's onder andere de angst voor de Joodse Bacil die het Duitse bloed besmette... allé gow zeg.+

Dus Racisme kan op termijn leiden tot volkerenmoord. Maar de Amerikanen zagen de zwarten meer als goedkope arbeidskrachten hé, want bijna alle autochtonen waren dood door ziektes en kolonizaties en niemand die op de plantages wilde werken...
Laatst gewijzigd door Gertos45 op 29 mar 2006, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Gertos45,

De nazi's hebben heel bewust een haat-campagne gevoerd tegen de Joden. Dit was meer een berekende politiek dan angst voor het onbekende.

Voor mij gaat slavernij véél verder dan 'goedkope arbeidskrachten'. Ze waren niet gewoon arbeiders, maar eigendom van de plantages.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Gertos45
Lid

Bericht door Gertos45 »

Ik heb me bovenstaande post wat aangepast want er stonden toch iets teveel spellingsfouten in.

Je hebt gelijk wat de Nazi's betreft. Maar in Goebbels' propaganda komt dit toch veel terug hoor, de Joden die 'Het Duitse bloed besmetten'
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Maar in Goebbels' propaganda komt dit toch veel terug hoor, de Joden die 'Het Duitse bloed besmetten'
Precies, vandaar dat ik spreek van een 'bewuste haat-campagne' en 'berekende politiek'.

Je snapt toch dat (zelf voor de nazi's) de 'Joodse bacil die het Duitse bloed besmetten' beeldspraak is ?
PanzerMeister
Lid

ZEN.45 schreef:
Maar in Goebbels' propaganda komt dit toch veel terug hoor, de Joden die 'Het Duitse bloed besmetten'
Je snapt toch dat (zelf voor de nazi's) de 'Joodse bacil die het Duitse bloed besmetten' beeldspraak is ?
Pas maar op, ze waren niet allemaal even snugger, voor sommigen was dat pure "wetenschap"! :wink:
/\_/\
|\-/|
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Om de Amerikaanse segregatie te vergelijken met het Duitse rassenbeleid vind ik ver gaan, het is absoluut waar de negers als de minderen van de blanken werden gezien, en dat was niet alleen is de US zo! Dit is heel anders dan de Duitse uitroeiingspolitiek. Het is erg lastig om in het kort de tijdsgeest te schetsen, maar negers werden gezien als een soort van apen. Nog niet zo gek lang geleden is er uit een Spaans museum ( Sevilla meen ik... ) een opgezette neger verwijderd en ritueel begraven in Afrika... En: eerlijk is eerlijk, er is nog steeds sprake van racisme en dat niet alleen van de blanke zijde...
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie