Beste SMG uit WOII rond 1942

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Welke WOII SMG zou jij kiezen?

MP40
9
29%
PPSh41
7
23%
M1 Thompson
10
32%
Sten
5
16%

Totaal aantal stemmen: 31

Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Reichscollector schreef:
Darryl schreef:enig nadeel is dat als je hem liet vallen hij wel eens af kon gaan. :lol:
Was bij de Colt ook wel eens het geval, bij meerdere wapens zelfs. Je bedoelt waarschijnlijk dat de Sten soms zo slecht in elkaar gelast was dat hij uit mekaar viel als je hem liet vallen.
Ik bedoel dat als je hem op z'n kolf liet vallen, hij wel eens begon met schieten. :wink:
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

ZEN.45 schreef:Reichscollector
Was bij de Colt ook wel eens het geval
Colt ?
De Colt 1911A1 ging ook af als je hem liet vallen omdat deze toendertijd geen automatische slagpinveiligheid had.
Dictators die, like all men.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Reichscollector schreef:De Colt 1911A1 ging ook af als je hem liet vallen omdat deze toendertijd geen automatische slagpinveiligheid had.
Zever, :roll: de M1911 en A1 zijn speciaal daarvoor uitgerust met een greepveiligheid....

Man, Man, de verhaaltjes ivm wapens die je op dit forum leest, grenzen aan het onvoorstelbare....
Laatst gewijzigd door johan willaert op 14 apr 2006, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Reichscollector,
De Colt 1911A1 ging ook af als je hem liet vallen omdat deze toendertijd geen automatische slagpinveiligheid had.
En welk wapen uit WO2 had volgens u wèl een slagpinveiligheid ?
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

johan willaert schreef:
Reichscollector schreef:De Colt 1911A1 ging ook af als je hem liet vallen omdat deze toendertijd geen automatische slagpinveiligheid had.
Zever, :roll: de M1911 en A1 zijn speciaal daarvoor uitgerust met een greepveiligheid....
Mij is het bekent dat als je iets laat vallen dat je het ook niet meer vast hebt...

Ik zit hier ook alleen maar om te leren. Reactie van uw kant mag van mij daarom iets vriendelijker.

@ZEN.45
Reichscollector schreef:bij de Colt ook wel eens het geval, bij meerdere wapens zelfs
Beweer ik dat er wapens waren tijdens WO2 waarbij het wél zo was?
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Reichscollector schreef:
johan willaert schreef:

Man, Man, de verhaaltjes ivm wapens die je op dit forum leest, grenzen aan het onvoorstelbare....
Ik zit hier ook alleen maar om te leren. Reactie van uw kant mag van mij daarom iets vriendelijker.

@ZEN.45
Reichscollector schreef:bij de Colt ook wel eens het geval, bij meerdere wapens zelfs
sobel
Lid

Bericht door sobel »

ik snap het punt van johan wel, want op diverse plekken op het forum loop je vol zekerheid dingen te zeggen met betrekking tot wapens, al klopt daar in dit geval dus niets van, kan wat vermoeiend zijn. (en nee ik wil hierbij Niét zeggen dat ik de expert ben, want dat ben ik niet nee)

maargoed, Ontopic?

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Reichscollector,
Mij is het bekent dat als je iets laat vallen dat je het ook niet meer vast hebt...
Vandaar, GREEPveiligheid, als je het niet meer vast hebt staat de veiligheid op.
Ik zit hier ook alleen maar om te leren
Er zijn nog andere mensen die hier zitten om te leren. En die krijgen van u foute informatie die geformuleerd wordt alsof het vaststaande feiten zijn.
Je schrijft letterlijk: "De Colt 1911A1 ging ook af als je hem liet vallen omdat deze toendertijd geen automatische slagpinveiligheid had."
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
johan willaert
Lid
Contacteer:

Reichscollector schreef:Reactie van uw kant mag van mij daarom iets vriendelijker.
Waarom denk je dat mijn reacties soms brutaal zijn.... :?:

Het forum wordt overspoeld met topics over wapens die het merendeel van jullie alleen kennen uit PC-spellen, TV-series en films...
Jullie praten er over alsof jullie die dingen dagelijks manipuleren en lijken wel de grootste wapenexperts, maar jullie reacties zitten vol onwaarheden, veronderstellingen en giswerk.......
Jullie leven notabene in een land waar je nog geen speelgoedpistool mag hebben, maar toch verkondigen jullie onwaarheden over SMG en volautomaten alsof iedereen er zo'n 20-tal van thuis heeft....
Waarschijnlijk hebben jullie nog nooit een dergelijk wapen in je handen gehad, laat staan er mee gevuurd...
Hoe kun je dan mee discussiëren over de voor- en nadelen ervan....

Als mijn stijl jullie niet aanstaat, dan is dat maar zo.... 8)

Johan
29th Let's Go!!!!!
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

ZEN.45 schreef:Reichscollector,
Ik zit hier ook alleen maar om te leren
Er zijn nog andere mensen die hier zitten om te leren. En die krijgen van u foute informatie die geformuleerd wordt alsof het vaststaande feiten zijn.
Bedankt dan voor het verbeteren :). Weer wat geleert.

Mr Willaert, spijt me dat ik een van de personen ben die u irriteert met verkeerde informatie :oops: . Ik heb zelf al met verschillende wapens geschoten. Echter een vol-automaat heb ik nog nooit in mijn handen gehad. Word eens tijd voor een vakantie naar Nevada of Colorado.
johan willaert
Lid
Contacteer:

Reichscollector schreef:Nevada of Colorado.
Denk je dat je daar geen vergunning nodig hebt voor vol-automaten, misschien???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

johan willaert schreef:
Reichscollector schreef:Nevada of Colorado.
Denk je dat je daar geen vergunning nodig hebt voor vol-automaten, misschien???

Johan
Huren voor 1 keertje kan wel op de baan.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Gelieve weer naar het topic te gaan, verder discussiëren over elkaars stijl mag via pb.
PanzerMeister
Lid

Bericht door PanzerMeister »

Reichscollector schreef: Ik heb zelf al met verschillende wapens geschoten.
:?
Hoe oud ben jij? In Nederland? Welke wapens?
Begeven we ons hier op officieus terrein?

(op uw gegevens staat 16 jaar)
/\_/\
|\-/|
-\*/------This is Wolf - Copy wolf to keep "Bunny" from dominating the world!
sobel
Lid

Bericht door sobel »

de luchtbuks van opa ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie