Heroïsme en het Duitse leger

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Katusha
Lid

Heroïsme en het Duitse leger

Bericht door Katusha »

Afsplitsing uit Wat vind jij de interessantste operatie?

The performed their duty to the end and "Head Up" they entered the uncertainty of Russian captivity, a captivity out of which many of them never would return. Let this be the story of their heroic struggle.

Sorry maar ik vind niks heroisch aan dood gaan in die je eerst met geweld veroverd hebt, veel oorlogsmidaden ben begaan, en als de mensen komen om hun land terug te pakken hebben ze een heroische strijd.

Het is een beetje off topic maar sites die zulke uitspraken maken vind ik beetje onzin!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Nicodemus
Lid

Bericht door Nicodemus »

Katusha schreef: Sorry maar ik vind niks heroisch aan dood gaan in die je eerst met geweld veroverd hebt,
Worden de meeste landen in een oorlog niet met geweld veroverd?
veel oorlogsmidaden ben begaan,
Heb je bewijs dat ook maar een eenheid die in de Kurland-Kessel vocht veel oorlogsmisdaden heeft begaan?
en als de mensen komen om hun land terug te pakken hebben ze een heroische strijd.
Heb je enig idee hoe erg de Baltische Staten hebben geleden onder de Sovjet-Unie en waarom er in de jaren '50 nog verzetsgroepen tegen de Russen vochten?
Het is een beetje off topic maar sites die zulke uitspraken maken vind ik beetje onzin!
Dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten.
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Ten eerste hadden ze het erger onder de Nazies. Ten tweede 60% van wehrmacht en bijna 100% van alles SS eenheden waren schuldig!
Of wil je ook zeggen dat Duitsers daar als 'bevrijders' waren en dat rode leger de echte kwaad was.

Met anderwoorden Sovjet Unie is kwaad en Nazie Duitsland goed? Of alleen op Oost Front omdat ze tegen untermesch en rode gevaar vochten?

Ik bedoel Enige wat Duitse Soldaten daar deden is vechten voor een Zieke ideologie en voor eigen leven. Niks heldhaftigs toch?
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Het is wel zo dat mensen uit Oostblok landen vreiwillig bij het Duitse leger gingen om tegen de Sovjet-Unie te vechten. Kozakken uit Rusland vochten ook zij aan zij met de Duitsers tegen het communisme. Zij deden dit omdat ze onder het bewind van Stalin erg zwaar te lijden hebben gehad en zagen de Duitse troepen als bevrijders. Het is zo dat Stalin meer doden op zijn geweten heeft dan Hitler. Sommige menen dat Stalin tijdens zijn regeer-peridoe meer dan 100 miljoen mensen heeft laten ombrengen.
Better to fight for something than live for nothing.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Katusha schreef:Ten eerste hadden ze het erger onder de Nazies.
De 'gewone' bevolking had onder het Sovjetregime meer te lijden dan onder de Duitsers.
Katusha schreef:Ten tweede 60% van wehrmacht en bijna 100% van alles SS eenheden waren schuldig!
Aan oorlogsmisdaden? Waar baseer je dat op? En wat zijn volgens jou dan oorlogsmisdaden?
Katusha schreef:Of wil je ook zeggen dat Duitsers daar als 'bevrijders' waren en dat rode leger de echte kwaad was.
Dat zeggen we toch helemaal niet.
Katusha schreef:Met anderwoorden Sovjet Unie is kwaad en Nazie Duitsland goed? Of alleen op Oost Front omdat ze tegen untermesch en rode gevaar vochten?
Dat zeggen we toch helemaal niet.
Katusha schreef:Ik bedoel Enige wat Duitse Soldaten daar deden is vechten voor een Zieke ideologie en voor eigen leven. Niks heldhaftigs toch?
Verdiep je eens in de strijd aan het Oostfront. Er werden daar zat heldendaden verricht door Duitse soldaten. Waarom kan vechten voor een 'Zieke ideologie en voor eigen leven' niet heroisch zijn?
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Eeh ik heb met zat daar in verdiept. En denk niet dat er vele duitse soldaten vochten voor de bestaan van hun land of mensen. Maar puur om te overleven. Net als in Stalingrad etc. etc. etc. Ze wisten wat zij en wat hun maten geflikt hadden (zo als verkrachten, neer schieten van krijgsgevangen, mishandelen van krijgsgevangen, mishandelen van burgers etc etc) en er bij door de nazie propaganda scheten ze bagger om in de handen te komen van een soldaat van Rode Leger (zou zijn al ik op hun plaats was). En reden van eigen hagje vind ik niet held haftig!! En de gehele wo2 hebben zeer weinig Duitse soldaten heldhaftige dingen gedaan.

Zo als informatie doorspelen aan de gealleerden. Joden helpen etc etc. Echte Duitse helden waren niet de SS en Soldaten die op de front vochten. Maar Duitse ondergrondse die tegen Teronie van Hitler vocht. En vaak met hun levens moesten betalen.

De echte helden waren dood en zaten in de kamp!!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Iedereen vocht in het begin voor zijn idealen en daarna om te overleven.. maak me niet wijs dat de Russen niet zo vochten.. Verkrachten, neerschieten van krijgsgevangenen, mishandelen burgers en militairen gebreurden bij de Russen ook dus waar wil je naartoe?..

En de gehele wo2 hebben zeer weinig Duitse soldaten heldhaftige dingen gedaan. Ze waren iig. zo heldhaftig dat ze in dienst gingen en vochten..

Zo als informatie doorspelen aan de gealleerden. Joden helpen etc etc. Echte Duitse helden waren niet de SS en Soldaten die op de front vochten. Maar Duitse ondergrondse die tegen Teronie van Hitler vocht. En vaak met hun levens moesten betalen.

kom op zeg.. je bekijkt het allemaal wel van 1 kant hoor.. ==> jij zegt als het ware dat elke Duitse soldaat slecht is.. kom nou zeg..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

Alsjeblieft Katusha, wat een quatsch allemaal...

Dus de enige Duitse helden waren volgens jou degenen die trouw hadden gezworen aan Hitler maar later toch tegen Hitler waren? En iedereen vocht voor z'n eigen hagje? En er waren verder helemaal geen Duitse helden in het leger? Kom op zeg...

Vele soldaten vochten niet voor Hitler of voor zichzelf, maar voor elkaar en een spoedig einde van de oorlog. Ze wilden met zijn allen overleven, en weer terug naar hun families. Ze vochten vaak met de grootste toewijding en dapperheid. Daar zaten vele helden bij.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Nee mensen die tegen hitler waren tijdens wo2 waren ook er voor ook. En kom op.. Je gaat toch niet in 1943 fanatiek tot je dood vechten om oorlog te verkorten. Moet je dan juist niet snel je wapens neer leggen. Is de vijand ook genadig met je!!

Ze vochten goed. Maar helden haftig. Nee
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Niet elke Duitse soldaat was slecht. Maar er waren zeer weinig die goed waren. En de echte helden gingen niet het leger in!
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Katusha schreef:Nee mensen die tegen hitler waren tijdens wo2 waren ook er voor ook. En kom op.. Je gaat toch niet in 1943 fanatiek tot je dood vechten om oorlog te verkorten. Moet je dan juist niet snel je wapens neer leggen. Is de vijand ook genadig met je!!

Ze vochten goed. Maar helden haftig. Nee
Als je de wapens neerlegde, werd je gezien als deserteur. Kon je tegen de muur aan.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Nicodemus
Lid

Bericht door Nicodemus »

´Ten eerste hadden ze het erger onder de Nazies´

Deze uitspraak alleen laat wel zien dat je jezelf niet hebt verdiept in de Baltische Staten. Voor bijvoorbeeld Polen is dit een ander verhaal, maar de inwoners van Letland waren in de drie jaar Duitse bezetting beter af dan onder de 45 jaar Russische overheersing daarna.

Ten tweede 60% van wehrmacht en bijna 100% van alles SS eenheden waren schuldig!

Dit is echt lariekoek! :shock: Ik vroeg of je bewijs had dat eenheden die IN DE KURLAND KESSEL vochten veel oorlogsmisdaden hadden begaan. Dit zijn in totaal ongeveer 25 Heer Divisionen en vier Waffen SS eenheden.

We doen een steekproef met jouw bewering, aangezien blijkbaar ALLE Waffen SS eenheden oorlogsmisdaden hebben begaan. In de Kurland Kessel vochten de 4. SS/Freiwilligen/Panzergrenadier/Brigade ´Nederland´, de Nordland Divisie en de 15. en 19. Letse Waffen-Grenadier-Divisies.
Van GEEN EEN van deze vier Waffen SS eenheden is bewezen dat ze OOIT oorlogsmisdaden hebben gepleegd. En zo ken ik er nog een paar+ Wiking, Hohenstaufen, Frundsberg.
Dit laat dus zien dat die bewering absoluut flauwekul is.

´Of wil je ook zeggen dat Duitsers daar als 'bevrijders' waren en dat rode leger de echte kwaad was.´

Nee, dat wil ik niet.

´Ik bedoel Enige wat Duitse Soldaten daar deden is vechten voor een Zieke ideologie en voor eigen leven. Niks heldhaftigs toch :?: ´

Je veronderstelt door deze bewering dat alle soldaten, ook in de Heer, Luftwaffe en Kriegsmarine, Nazi´s waren. En waar vecht een Russische soldaat dan wel niet voor als hij wordt neergeschoten door zijn eigen leger wanneer hij terugtrekt :?:

´En de gehele wo2 hebben zeer weinig Duitse soldaten heldhaftige dingen gedaan. ´

Heb je jezelf uberhaupt wel in het Oostfront verdiept :roll: :?: Weet je hoeveel Ridderkruisen er zijn uitgerijkt onder Duitse soldaten :?:

P.S. Ik heb even ruzie met mijn toetsenbord waardoor ik niet alle leestekens in mijn post kan zetten.
Laatst gewijzigd door Nicodemus op 09 apr 2006, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"The secret of the Paratrooper's success can be summed up in three words; comradeship, esprit de corps & efficiency"
Major Rudolf Böhmler - 1./FJR3, Cassino.
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Hoop gebrabbel,
Ten tweede 60% van wehrmacht en bijna 100% van alles SS eenheden waren schuldig!
Waar baseer je dat op, heb je een bron?

//Je wilt dus ook zeggen dat de Russen niet aan verkrachtingen, mishandelingen, verwaarlozing deden tegen de Duitsers? Ze deden dat tijdens wo2 zelfs tegen hun eigen volk.

Geen heldhaftigheid aan de Duitse kant? :roll: Verdiep je er eens wat meer in. Heb je datwel gedaan is het iniedergeval niet te merken.

Echte helden gingen niet het leger in? Zoals Nick al zei er was dienstplicht, ging je niet werd je tegen de muur gezet. Het leger in gaan bood meer kans om te leven.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Katusha schreef:Moet je dan juist niet snel je wapens neer leggen. Is de vijand ook genadig met je!!
http://img367.imageshack.us/img367/5408/rip5hl0ow.jpg

ps. schokkende foto.

Beste Katusha, beweer je dat nu nog?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Wat is zo schokkend aan die foto? En ja weer dat discussie. Russen deden het uit wraak en Duitsers zo maar. En Duiters Hingen hun mannen (vaak kinderen van 15-16) ook op. Vertel maar 1, maar 1 heldendaad van Duitsers in Sovjet Unie?

Als je schokkend wilt hebben. Moet je foto's zien van verkoolde baby lijkjes van een Sovjet Dorp die helemaal met de grond gelijk is gemaakt!!
Waarvoor? Ik bedoel wat hadden russen duisers misdaan in 1941?
Plaats reactie