Heroïsme en het Duitse leger

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Oke :)
Wat gaf ik alleen toe en spraak ik tegenlijke tijd tegen?
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Katusha schreef:En ja je kan lullen wat je wilt. Sovjet Unie en hele Oost Europa zou beter af zijn met Communisme en Stalin dan Met Nazisme en Hitler
Hier verder over Hitler en Stalin: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=13586
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Maar het gaat Hier over Helden binnen de Wehrmacht in 1939-1945 en in die tijdgeest vind ik dat Duitsers die met voeren van agressieve oorlog hielpen geen heroïsche daden konden verrichten.

In door hen bezette gebieden vonden nog altijd razzieas plaats en voor al in '44-'45 zeer massal vernietiging van Joden en andere 'ongewenste' opschaal nooit eerder gezien en nog steeds blijft het zeer ziek.
Stalin deporteerde ook miljoenen mensen tijdens en na de oorlog, waarom kan een sovjet soldaat dan wél een heroïsche daad verrichten en een Duitse soldaat niet?
Ik heb er geen kracht meer voor
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

ja idd.. de laatste Duitse gevangenen kwamen pas in '52 vrij dacht ik.. en er zijn meer als 100.000 in krijgsgevangenkampen gestorven..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Mike.H schreef:ja idd.. de laatste Duitse gevangenen kwamen pas in '52 vrij dacht ik.. en er zijn meer als 100.000 in krijgsgevangenkampen gestorven..
Volgens mij kwamen de EERSTE krijgsgevangenen aan het oostfront begin jaren 50 vrij.
De waarheid komt met de jaren
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Stalin deporteerde ook miljoenen mensen tijdens en na de oorlog, waarom kan een sovjet soldaat dan wél een heroïsche daad verrichten en een Duitse soldaat niet?

Dat heb ik niet gezegt. Lees maar topic terug. Als ja heb ik me verbetert.

En sommig krijgsgevangene kwamen al eind 1949 vrij na dat ze klaar waren met weder opbouw van Sovjet Unie. Trouwens wisten jullie ook dat in gevangenisschap Duitse krijgsgevangen elkaar afmaakten (BBC documontere 'War of the century' als ik het me niet vergis en die woorden kwamen uit de mond van duitse ex krijgs gevangenen)

En andere krijgsgevangene vertelde ook over hoe hij verzorgd werd/geopereerd door een Joods vrouw uit Leningrad die 1 arm had verloren! Tijdens oorlog dus!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Dat heb ik niet gezegt. Lees maar topic terug. Als ja heb ik me verbetert.

Dus als ik het goed begrijp zeg je eerst iets, verbeter je jezelf en maak je vervolgens dezelfde fout?
Wat gaf ik alleen toe en spraak ik tegenlijke tijd tegen?
Ik snap nu ook gelijk wat Mike bedoelt...
En sommig krijgsgevangene kwamen al eind 1949 vrij na dat ze klaar waren met weder opbouw van Sovjet Unie. Trouwens wisten jullie ook dat in gevangenisschap Duitse krijgsgevangen elkaar afmaakten (BBC documontere 'War of the century' als ik het me niet vergis en die woorden kwamen uit de mond van duitse ex krijgs gevangenen)

En andere krijgsgevangene vertelde ook over hoe hij verzorgd werd/geopereerd door een Joods vrouw uit Leningrad die 1 arm had verloren! Tijdens oorlog dus!
Komt absoluut niet in de documentaire voor, beide gevallen niet.
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Niet?? :o als het programma over Barbarossa tot en met Stalingrand ging dan heb jij het verkeerd onthouden kan gebeuren. Als ik het fout heb, heb ik titels verwisseld. En nee ik spreek me zelf niet tegen. Lees het goed. Ik verbeterde me zelf.. Het is heeel wat anders.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

Ik heb de documentaire zelf op DVD, geloof me, ik zit hier niet fout. Vooral omdat de documentaire helemaal niet van Barbarossa tot Stalingrad gaat maar de totale oorlog behandeld.

En nee ik spreek me zelf niet tegen. Lees het goed. Ik verbeterde me zelf.
Maar het gaat Hier over Helden binnen de Wehrmacht in 1939-1945 en in die tijdgeest vind ik dat Duitsers die met voeren van agressieve oorlog hielpen geen heroïsche daden konden verrichten. Want het komt op neer. In door hen bezette gebieden vonden nog altijd razzieas plaats en voor al in '44-'45 zeer massal vernietiging van Joden en andere 'ongewenste' opschaal nooit eerder gezien en nog steeds blijft het zeer ziek.
Je verbeterde jezelf door te zeggen dat je eerdere post tekort door de bocht was, dan komt het maar gedeelte.

"in die tijdgeest vind ik dat Duitsers die met voeren van agressieve oorlog hielpen geen heroïsche daden konden verrichten. Want het komt op neer. In door hen bezette gebieden vonden nog altijd razzieas plaats en voor al in '44-'45 zeer massal vernietiging van Joden en andere 'ongewenste' opschaal nooit eerder gezien en nog steeds blijft het zeer ziek."

Dan vraag ik je:

Waar verdraai ik dan je woorden?
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Waarom vraag je dat dan? En ik heb ergens gezegd. Duitse soldaat kan niet heroisch zijn als hij niet op eigen grond gebied vecht. Zo als Russische soldaat in bijvoorbeeld Polen. Omdat ze daar niet echt als bevrijders kwamen.

Maar, daar gaat het nou niet om.

Nogmaals en nogmaals. Het gaat over dat ik vind dat beschrijving heroisch voor Duitse soldaten niet op juiste plaat is als het het om WO2 gaat. Klaar!
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

MARKET GARDEN schreef:
Mike.H schreef:ja idd.. de laatste Duitse gevangenen kwamen pas in '52 vrij dacht ik.. en er zijn meer als 100.000 in krijgsgevangenkampen gestorven..
Volgens mij kwamen de EERSTE krijgsgevangenen aan het oostfront begin jaren 50 vrij.
dus het duurde rond de 2/3/4 jaar voordat alle overgebleven gevangenen eindelijk vrijgelaten werden begrijp ik hieruit.. dank
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

De eerste werden gelijk na de oorlog uit de Sovjet-krijgsgevangenkampen teruggestuurd, de laatsten pas in 1956 na aandringen van bondskanselier Adenauer.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Ja idd het duurde heel erg lang ja! Maar wat heeft het met de topic te maken?
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Katusha schreef:Waarom vraag je dat dan? En ik heb ergens gezegd. Duitse soldaat kan niet heroisch zijn als hij niet op eigen grond gebied vecht. Zo als Russische soldaat in bijvoorbeeld Polen. Omdat ze daar niet echt als bevrijders kwamen.

Maar, daar gaat het nou niet om.

Nogmaals en nogmaals. Het gaat over dat ik vind dat beschrijving heroisch voor Duitse soldaten niet op juiste plaat is als het het om WO2 gaat. Klaar!
dat jij dat als oud Soviet bewoner vind dat kan ik me voorstellen, maar je kan geen feiten ontkennen.. er zijn maar een paar eenheden de fout ingegaan en zoals jij eerdere voorbeelden noemt met onzingetallen zo kan ik ook zeggen dat ik de Partizanen eerder laffaards vind dan helden..
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Het gaat niet op wie er fout in ging of wat dan ook. Wat ik al eerder zei. Amerikaanse soldaten in Vietnam kan je geen helden noemen. Sovjets in Afghanistan kan je geen helden noemen. Duitser hadden gewoon totaal niks te zoeken in Polen Noorwegen Lagelanden Frankrijk Blakan Sovjet Unie etc etc.. Dus je kan niet zeggen dat ze helden daden verricht hebben.

Een krimineel die bank binnen breek en vervolgens je geld steelt en die van een andere. Ja hij heeft het misschien met lef en moed gedaan. Maar is hij dan een Held?
Plaats reactie