Heroïsme en het Duitse leger
-
- Lid
- Mike.H
- Lid
wil je de Soviets dan wel als helden beschouwen? die zaten toch ook in Polen en begin '45 in Duitsland.. zo kan ik het ook; wat hadden zij daar dan te zoeken? zij hadden toch ook ze tot Polen kunnen drijven?.. de Amerikanen hadden dan ook niet in Normandië hoeven landen als jouw versie van moed en heroïsme zo is..
Ik vind dat iederen soldaat die vecht voor zijn land al een held is.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Katusha
- Lid
Topic gaat specifiek over Duitse soldaten periode 39-45 dank u!
En voor volgende keer. Als iemand zegt dat ik Sovjet Soldaten als helden noem in dit topic. Wil u dan het siteren. En het gaat dat ik het letterlijk zeg. Want sommige mensen zien wat ze willen zien.
Landingen van Amerikanen Britten en Canadezen op Fransekust is het ontzetten van een bondgenoot. Bondgenoot die in begin van de oorlog al bondgenoot was. En het gaat om gevraagd on gevraagd. Gealliereerden lande op Franse kust en vielen verschillende landen binnen om ze te bevrijden van een harde regime. Niet om ze te onderdrukken!!
Voor de rest. Duitsland viel verschillende landen binnen. Met al niet te goede bedoelingen. En 1 van de lessen die uit werd getrokken uit wo1 dat je duisland tot totale overgave moest bevechten. Als Nazi Duitsland zich totaal had over gegeven in bijvoorbeeld 1944 dan zou Duitsland niet binnen gevallen worden. Dan wel bezet.
En voor volgende keer. Als iemand zegt dat ik Sovjet Soldaten als helden noem in dit topic. Wil u dan het siteren. En het gaat dat ik het letterlijk zeg. Want sommige mensen zien wat ze willen zien.
Landingen van Amerikanen Britten en Canadezen op Fransekust is het ontzetten van een bondgenoot. Bondgenoot die in begin van de oorlog al bondgenoot was. En het gaat om gevraagd on gevraagd. Gealliereerden lande op Franse kust en vielen verschillende landen binnen om ze te bevrijden van een harde regime. Niet om ze te onderdrukken!!
Voor de rest. Duitsland viel verschillende landen binnen. Met al niet te goede bedoelingen. En 1 van de lessen die uit werd getrokken uit wo1 dat je duisland tot totale overgave moest bevechten. Als Nazi Duitsland zich totaal had over gegeven in bijvoorbeeld 1944 dan zou Duitsland niet binnen gevallen worden. Dan wel bezet.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
Grappig. Volgens mijn woordenboek is de definitie van 'held' 'iemand die uitblinkt door moed'...Katusha schreef:Er waren zeer veel moedig. Maar je kan ze niet als helden bestempellen!
Heroïsme heeft helemaal niets te maken met waar je vecht of waar je voor vecht. Het gaat over persoonlijke dapperheid en moed.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
- Katusha
- Lid
Dat is nou minder. Dus een massa moordenaar kan ook een Held zijn.
Bijvoorbeeld Hij heeft voor dat hij een hele kleurschool heeft afgeslacht. Eerst flinke vuur gevecht moeten aan gaan met politie. Waar je moedig voor moet zijn??
Als ja.. Then I rest my case en geef me ongelijk toe!
Bijvoorbeeld Hij heeft voor dat hij een hele kleurschool heeft afgeslacht. Eerst flinke vuur gevecht moeten aan gaan met politie. Waar je moedig voor moet zijn??
Als ja.. Then I rest my case en geef me ongelijk toe!
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
- Zhukov
- Lid
Volgens mij heeft Katusha daar al een antwoord op gegeven;Mike.H schreef:wil je de Soviets dan wel als helden beschouwen? die zaten toch ook in Polen en begin '45 in Duitsland.. zo kan ik het ook; wat hadden zij daar dan te zoeken? zij hadden toch ook ze tot Polen kunnen drijven?.. de Amerikanen hadden dan ook niet in Normandië hoeven landen als jouw versie van moed en heroïsme zo is..
Ik snap niet dat hierover nou al zoveel pagina's zijn volgeschreven. Katusha geeft aan dat zijn visie op heldendom is het vechten tegen de vijand om je eigen land te ontzetten. Vervolgens springt hier iedereen in het harnas, verongelijkt roepend dat Duitsers ook moedig kunnen zijn en Sovjets ook Polen binnen zijn gevallen.Katusha schreef:En ik heb ergens gezegd. Duitse soldaat kan niet heroisch zijn als hij niet op eigen grond gebied vecht. Zo als Russische soldaat in bijvoorbeeld Polen. Omdat ze daar niet echt als bevrijders kwamen.
Ik vind dat sommigen hier nogal selectief lezen, of zich van de dommen houden. Katusha heeft meerdere malen uitgelegd dat hij niet ontkent dat de Duitsers moedig waren, maar dat ze pas helden zouden kunnen zijn wanneer ze vochten tegen een invallende agressor. Dat was niet het geval, waardoor in Katusha's visie geen sprake kan zijn van Duitse helden. Dat kun je kort door de bocht vinden, naïef wellicht, maar hij geeft duidelijk aan waarom hij de Duitsers geen helden vindt. Dat staat dus los van definities uit de Dikke van Dale, of eventuele dappere acties van Duitsers, of misdaden begaan door Sovjets.
Kijk, het is heel simpel;
De meesten vinden iedere soldaat die voor zijn land vecht een held.
Katusha vindt iedere soldaat die ter verdediging van zijn land vecht een held.
Вместе мы непобедимы
- Mike.H
- Lid
-
- Lid
- Mike.H
- Lid
tsja en wat is jouw definitie van dapper dan?gamer0004 schreef:ik vind dat iemand die dapper is een held is. als anderen iets anders vinden vind ik dat prima, maar ik ben het er niet mee eens
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
-
- Lid