Vol-Automatische Garand?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
screamingeagle90
Lid

Bericht door screamingeagle90 »

Leuk om te zien, maar je raakt er duidelijk niks mee, vanwege de vele harde terugslagen en je magazijn is zo leeg :?
Ik zou dit zowiezo niet doen bij een oorlogs wapen, naar mijn mening moet de originaliteit behouden worden. :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Vlim schreef:
Ook semi-automatische geweren, zoals de AR-15 (gemodificeerd), M1 Garand, 30-M1, enz... kan men in Nederland op verlof krijgen. Voor deze zgn. 'militaire geweren' is er aan regelgeving vorig jaar wel iets veranderd. Militaire geweren die zijn omgebouwd (dus waarbij het automatisch vuren niet meer mogelijk is) NA 1 oktober 2005 kunnen niet meer op verlof worden gezet. Militaire geweren die af fabriek als semi-automaat worden geleverd nog wel.
-----------

Ik neem aan dat je met dit laatste een nieuw (omgebouwd) wapen bedoeld. Een paar maanden geleden kocht iemand nog een omgebouwde Springfield M14 die in de oorlog was gebruikt en waar de Full-Auto switch nog op zat, maar niet meer werkte uiterraard. Als deze wapens ooit al op een verlog gezet zijn mogen ze nog steeds verhandeld worden. Dit geldt ook voor de pompactie geweren zoals shotguns e.d.
Dirty harrY
Lid

Bericht door Dirty harrY »

Beetje onduidelijk ja zoals gewoonlijk.
Het is nu net of je ineens geen AR15 meer mag kopen, anders zijn ze dus in zijn geheel niet verkoopbaar meer zoals ik dit lees.
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Dirty harrY schreef:Beetje onduidelijk ja zoals gewoonlijk.
Het is nu net of je ineens geen AR15 meer mag kopen, anders zijn ze dus in zijn geheel niet verkoopbaar meer zoals ik dit lees.
Mijn vader schiet met een (Colt!!) AR-15..
Wel alleen semi-auto, volautomatisch kan niet..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Dirty harrY
Lid

en ik met de Garand....
Ging me om dit regeltje: NA 1 oktober 2005 kunnen niet meer op verlof worden gezet.

volauto kan..... maar dan hebbie wel een hele speciale vergunning nodig.... en daar kom je ook niet mee de reguliere club mee binnen
Mauserwerke
Lid

Hij had het denk ik over wapens die in de fabriek als vol-auto geproduceerd zijn en daarna omgebouwd zijn naar semi. Maar zoals ik al schreef klopt het dan nog niet.

@ Dirty Harry: Hoe kan ik ooit een vol-auto in nederland op mijn verlof krijgen? Ik ben benieuwd.
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Mauserwerke schreef:Hij had het denk ik over wapens die in de fabriek als vol-auto geproduceerd zijn en daarna omgebouwd zijn naar semi. Maar zoals ik al schreef klopt het dan nog niet.

@ Dirty Harry: Hoe kan ik ooit een vol-auto in nederland op mijn verlof krijgen? Ik ben benieuwd.
Zoiets bedoel ik inderdaad, maar deze is niet omgebouwd, deze is volgens mij echt zo geproduceerd..
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Mauserwerke
Lid

Justin schreef:
Mauserwerke schreef:Hij had het denk ik over wapens die in de fabriek als vol-auto geproduceerd zijn en daarna omgebouwd zijn naar semi. Maar zoals ik al schreef klopt het dan nog niet.

Zoiets bedoel ik inderdaad, maar deze is niet omgebouwd, deze is volgens mij echt zo geproduceerd..
Nee dat klopt. AR15's zijn normaal al semi. Maar ik refereerde eigenlijk naar de post van vlim.
Dirty harrY
Lid

Mauserwerke schreef:@ Dirty Harry: Hoe kan ik ooit een vol-auto in nederland op mijn verlof krijgen? Ik ben benieuwd.
Weet ik ook niet, had gehoord dat het kon.
Maar dan moet je vast wel in dienst van een bepaalde overheidsinstelling zijn ofiets dergelijks.
niet voor de burger dus
Mauserwerke
Lid

Als je in dienst bent van een overheidsinstelling weet ik dat je ze tijdens je werk mag dragen en gebruiken. Maar voor prive doeleinden is dit echt onmogelijk.
Dit staat zo ook beschreven in de WWM.
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Dirty harrY schreef:
Mauserwerke schreef:@ Dirty Harry: Hoe kan ik ooit een vol-auto in nederland op mijn verlof krijgen? Ik ben benieuwd.
Weet ik ook niet, had gehoord dat het kon.
Maar dan moet je vast wel in dienst van een bepaalde overheidsinstelling zijn ofiets dergelijks.
niet voor de burger dus
Dit kan op een WM 8, een verzamelverlof. Voor automatische wapens heb je dan nog wel een ontheffing nodig van de minister van justitie. Op zich niet onmogelijk maar zo'n verlof is niet om mee te schieten.
Mauserwerke
Lid

Bij een WM8 is dit heel moeilijk maar niet onmogelijk inderdaad. Maar als je er mee wil schieten is dit in Nederland echt niet voor elkaar te krijgen. Als je dat wil doen moet je naar België, en ik weet niet eens zeker of het daar nu nog mogelijk is (een paar maanden geleden in ieder geval nog wel).
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Mauserwerke schreef:Bij een WM8 is dit heel moeilijk maar niet onmogelijk inderdaad. Maar als je er mee wil schieten is dit in Nederland echt niet voor elkaar te krijgen. Als je dat wil doen moet je naar België, en ik weet niet eens zeker of het daar nu nog mogelijk is (een paar maanden geleden in ieder geval nog wel).
Op zich is het niet zo heel moeilijk hoor, je hoeft alleen maar aannemelijk te maken dat het een verrijking is binnen je verzameling en verzamelgebied. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat de regels omtrend beveiliging nog iets strenger worden.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Justin schreef:
AR 15 is altijd fabrieks semi. Automatische versie is de Colt M4. Ik heb er zelf mee mogen schieten (AR 15). Was wel leuk maar ik vind kunststof en klein kaliber (.223 Rem) niet zo fijn. Geef mij maar zo'n oude knaller.
Dictators die, like all men.
Imme
Lid
Lid

Bericht door Imme »

johan willaert schreef:
Dirty harrY schreef:denk dat een civiel geen werkende vol automaat mag hebben.
Dat denk je dus verkeerd, in B kan je wel degelijk volautomaten legaal bezitten.....

Johan

in NL ook, 100000% zeker.
Bart M. schreef:
Justin schreef:
AR 15 is altijd fabrieks semi. Automatische versie is de Colt M4. Ik heb er zelf mee mogen schieten (AR 15). Was wel leuk maar ik vind kunststof en klein kaliber (.223 Rem) niet zo fijn. Geef mij maar zo'n oude knaller.
M16A1 is AR15 model in volautomatisch/semi/safe uitvoering. AR15(burgermodel) is Semi/safe.
17th Engineers, We pave the way!
Plaats reactie