De rol van de sa

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Jasper J
Lid

De rol van de sa

Bericht door Jasper J »

Wat was eigenlijk de rol van de sa nog na de nacht van de lange messen?
Had de sa tijdens de rest van de oorlog nog een taak,waar hield men zich mee bezig?

mvg jasper j
Aude Audenda
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

In de Nacht van de lange messen op 30 juni 1934 werd de SA-top door de SS geëxecuteerd. Het nog overgebleven restant van de SA verklaarde zich loyaal aan Hitler en kwam onderleiding te staan van Viktor Lutze. Maar verder was het uit met de macht van de SA.

De SA speelde nog een maal een rol van betekenis. In de Reichskristallnacht in 1938 waren het de SA-mannen die, in burgerkleding, joodse winkels kort en klein sloegen en hun eigenaren mishandelden.

Van Wikipedia

After the Night of the Long Knives grew the role of the SS (Schutzstaffeln - Security Squads) commanded by Heinrich Himmler. It was originally formed in 1923 to maintain order and security during Nazis' public gatherings. It was delegalized after the Munich putsch, but in 1925 it was reinstated. Since 1926 it was subordinated to the command of SA.
Van; http://ww2.boom.ru/Inclined/sass.html

dus wat ik hieruit opmaak is dat de SA na '34 werd opgeheven ten gunste van de SS? en dan alleen in '38 heeft de SA nog wat gedaan..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Alleen ceremonieel dus.
Ik dag dat om de slag om Berlijn we wel weer sa eenheden hebben gevochten maar dat weet ik niet zeker.

mvg
Aude Audenda
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

The forces available for the city's defence included several severely depleted Army and Waffen-SS divisions, supplemented by the police force, boys in the compulsory Hitler Youth, and the Volkssturm which consisted of elderly men, many of whom had been in the army as young men and some were veterans of World War I.

To the west was the XX Infantry Division, to the north the IX Parachute Division, to the north-east Panzer Division Müncheberg, XI SS Panzergrenadier Division Nordland were to the south-east, (east of Tempelhof Airport) and XVIII Panzergrenadier Division, the reserve, was in the central district.
dit kan ik vinden..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Nick
Lid

Bericht door Nick »

De fanatiekste (die men ook kon vertrouwen) SA leden werden in de SS opgenomen.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Plaats reactie