Uniformen.

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie

Van welk land vonden jullie het uniform het mooist? (Zouden jullie ook willen vertellen waarom jullie dat vinden)

Duitsland
73
50%
Verenigde Staten
43
29%
Engeland
15
10%
Canada
1
1%
Frankrijk
1
1%
Rusland
6
4%
Anders namelijk:
8
5%

Totaal aantal stemmen: 147

johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Darryl schreef:Maar je weet toch dat de winter eraan komt? Dan moet het toch bij je opkomen dat je die wel eens nodig zou kunnen hebben? Die hadden ze dan toch al maanden van te voren naar Engeland kunnen verschepen?
Ik denk dat ze belangrijker zaken te verschepen hadden dan die tenues....
Daarbij hadden de Britten beloofd dat dankzij Market Garden de oorlog voor Kerstmis afgelopen zou zijn... :lol:
29th Let's Go!!!!!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Die Yanks hadden toch een enorme vertraging veroorzaakt bij Son?? 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Darryl schreef:Die Yanks hadden toch een enorme vertraging veroorzaakt bij Son?? 8)
Hadden de yanks i.t.t de tommys niet hun missie voltooid?? 8)

Je kan inderdaad niet verwachten dat, als je thee drinken belangrijker vind, je succesvol kan zijn 8)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

De yanks hadden een gedeelte van hun missie verprutst, zie mijn vorige post...Daardoor liep 30th Corps een vertraging op (even uit mijn hoofd) van 36 uur. En als je dan dankzij dat prutswerk van die yanks ook nog eens een brug in record tempo moet bouwen...plus dat die yanks dan nog in de weg lopen, verwarrend kijkend met een bako in een hand en niet wetend waar dat ding voor diend... 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Darryl schreef:een bako in een hand
Wasda?
29th Let's Go!!!!!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Een verstelbare steeksleutel. :P
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Darryl schreef:Maar je weet toch dat de winter eraan komt? Dan moet het toch bij je opkomen dat je die wel eens nodig zou kunnen hebben? Die hadden ze dan toch al maanden van te voren naar Engeland kunnen verschepen?
Als je het nog steeds over de witte camo smocks hebt... Verwachtten de Amerikanen "The Bulge" al maanden van te voren?
De overcoats hadden ze namelijk zelf wel, voor de warmte.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Darryl schreef:De yanks hadden een gedeelte van hun missie verprutst, zie mijn vorige post...Daardoor liep 30th Corps een vertraging op (even uit mijn hoofd) van 36 uur. En als je dan dankzij dat prutswerk van die yanks ook nog eens een brug in record tempo moet bouwen...plus dat die yanks dan nog in de weg lopen, verwarrend kijkend met een bako in een hand en niet wetend waar dat ding voor diend... 8)
De yanks mosten minstens een uur lopen naar de bruggen die zij moesten veroveren.. Daardoor hadden de Duitsers genoeg tijd om explosieven te blazen én ze op te blazen..

30th Corps liep dan misschien wel vertraging op, maar deed er ook niet veel aan om die vertraging minder te maken.. De yanks hadden tenslotte wel hun hoofddoel voltooid.. 8)
We will remember them.
stengun
Lid
Contacteer:

Bericht door stengun »

Nog een leuk voorbeeld: Overloon
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Zelfs Amerikanen waren dol op Duitse kledij!!!!!
Zie hier een Amerikaan met Splinter helmcover :yes:

Afbeelding

Dit zegt genoeg, heren 8)
Infanterie: Königin aller Waffen!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Michiel M. schreef:
Darryl schreef:De yanks hadden een gedeelte van hun missie verprutst, zie mijn vorige post...Daardoor liep 30th Corps een vertraging op (even uit mijn hoofd) van 36 uur. En als je dan dankzij dat prutswerk van die yanks ook nog eens een brug in record tempo moet bouwen...plus dat die yanks dan nog in de weg lopen, verwarrend kijkend met een bako in een hand en niet wetend waar dat ding voor diend... 8)
De yanks mosten minstens een uur lopen naar de bruggen die zij moesten veroveren.. Daardoor hadden de Duitsers genoeg tijd om explosieven te blazen én ze op te blazen..

30th Corps liep dan misschien wel vertraging op, maar deed er ook niet veel aan om die vertraging minder te maken.. De yanks hadden tenslotte wel hun hoofddoel voltooid.. 8)
Dat hadden ze niet, de brug moest intact blijven...Waarom deden ze er niets aan om de vertraging minder te maken? Hoe kom je hierbij? Een uur lopen... De Britten moesten 16km lopen, en nog bereikte een groep ongezien een brug...Stelletje prutsers die Yanks...
Loek D. schreef:
Als je het nog steeds over de witte camo smocks hebt... Verwachtten de Amerikanen "The Bulge" al maanden van te voren?
De overcoats hadden ze namelijk zelf wel, voor de warmte.
''The Bulge'' konden ze niet verwachten, de winter wel. Ze hadden dus ruim de tijd om hun winterspul te krijgen op de plaats waar het waarschijnlijk nodig was.
Laatst gewijzigd door Darryl op 17 sep 2006, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Laatste citaat is niet van mij :)
We will remember them.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Maar van mij :)
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Sorry jongens! Zal het even wijzigen.

@ Nick

Totaal geen smaak die Yanks...Duits...

De Duitsers hadden wel smaak:

Duitse soldaat met britse koppel:

Afbeelding

Foto is uit mijn eigen collectie:
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Die Duitser zal z'n bril wel niet hebben opgehad bij het zoeken naar zijn koppel :lol:

En ook de Britten waren dol op de Duitsers, want ook Engelse zaten in Duitse dienst!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Lul je daar nog maar eens uit :P
Infanterie: Königin aller Waffen!
Plaats reactie