Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Auke schreef:Ik vind het schitterend Veel meer onderscheidingen moeten deze mannen echter niet krijgen, anders moeten ze aan de achterkant verder gaan...
Ieder zo zijn mening en rechterkant? Zitten die er ook al niet onder
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
Auke schreef:Ik vind het schitterend Veel meer onderscheidingen moeten deze mannen echter niet krijgen, anders moeten ze aan de achterkant verder gaan...
Zouden er zo veel verschillende onderscheidingen zijn dat ze hun broek nog vol zouden kunnen krijgen?
Zouden er zo veel verschillende onderscheidingen zijn dat ze hun broek nog vol zouden kunnen krijgen?
Misschien zijn die hoofddeksels zo groot om ze ook nog vol te hangen
Voorts hou ik wel van onderscheidingen maar vind ik er niets meer aan als er zoveel zijn. Geef mij maar een net uniform met een mooi Ridderkruis
Ik vind de Duitse uniformen het mooist om de reeds genoemde redenen.
Ik ga toch voor de Nederlandse. Het lijkt namelijk op geen enkel ander uniform, waardoor het echt "ons" uniform is. En de helmen, kepi's en veldmutsen zijn net zo mooi (nou ja, ik vind ze veel mooier) als die van andere landen, ik kan me alleen wel voorstellen dat mensen die hoge opstaande kragen niet waarderen.
Eigenlijk was de beginvraag niet specifiek genoeg. Ik heb hem uitgelegd als "het dagelijks tenue van de soldaat". Gala-uniformen heb ik niet meegeteld, en vooral ook de gevechtskledij. Gevechtskledij hoeft namelijk helemaal niet mooi te zijn (dat is pas rond 1915 in WO1 ingezien!) maar moet vooral praktisch zijn in gevechtssituaties.
Als ik het dagelijks tenue moet waarderen, gaat mijn voorkeur toch uit naar het Duitse uniform.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
johan willaert schreef:Waarom zouden alle moderne gevechtsuniformen afgeleid zijn van het Amerikaanse M43 concept????
Makkelijker te produceren, niet te veel afwerking.
Dat duitse is veeeeeeeeeeeeeel netter.
Veel statiger, en ja NL zijn de kontlikker van Amerika dus je moet wel..
johan willaert schreef:Waarom zouden alle moderne gevechtsuniformen afgeleid zijn van het Amerikaanse M43 concept????
Makkelijker te produceren, niet te veel afwerking.
Dat duitse is veeeeeeeeeeeeeel netter.
Veel statiger, en ja NL zijn de kontlikker van Amerika dus je moet wel..
Hahaha, wat een onzin. Vooral die laatste zin is 'relevant', voor zover deze überhaupt goed te onderbouwen is.
De Duitse uniformen waren ook dagelijks tenue. Een verschil tussen gevechtstenue en dagelijks tenue was er niet. Tegenwoordig is dat wel zo.
En ik heb liever dat onze uniformen lijken op de VS, dan op die van nazi-duitsland..
Maar het antwoord op de retorische vraag van Johan:
Omdat de uniformen comfort en effectiviteit hoogstaand hebben. Het ontwerp is na jaren vuurdoop nog steeds het best gebleken. Vandaar...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Ik ga toch voor het engelse uniform dat toch echt een gevechts uniform is in mijn nederige mening.Het duitse uniform vind ik eigenlijk veel te statig voor in het gevecht,en het amerikaanse uniform is ook een echt gevechts uniform maar veel te slordig.