Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
stengun schreef:De Engelse Battle Dress natuurlijk
Zijn nette, degelijke uniformen en ziet er altijd mooi uit!
Vooral als die lekker vol zit met emblemen (zoals titles, division patches enz.) is het een heerlijk uniform om naar te kijken!
Hoezee!!
Helemaal mee eens!
Heb je al eens een compleet Battle Dress aangehad ?
Doe mij dan toch maar lekker de M1941 field jacket, maar dan wel niet m'n British made .
Ja, ik heb al eens een BD aangehad...het zit heerlijk.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Darryl schreef:Ja, ik heb al eens een BD aangehad...het zit heerlijk.
Battledress.... man die dingen jeuken!
Jeuken? Ik weet niet wat voor een BD je aan hebt gehad, maar bij die van mij valt het reuze mee!
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
leieboordbewoner schreef:Hoe kan je nu nee zeggen tegen zo'n schoon kostuum??
Precies!
Zie hier een verschrikkelijk mooie P40 Battledress!
Battle Dresses zitten geweldig, zien er altijd netjes en verzorgt uit.
Engelsen droegen ze overal (woestijn, Jungle, Europa etc.), dus je hoeft niet zoveel verschillende uniformen te maken Dus ook nog eens heel praktisch!
Dan ook nog die mooie Britse emblemen erop en je hebt een jas met status
Rommelige bedoening, die Britse uniformen. Het Belgisch Leger moest natuurlijk deze snit van uniformen gebruiken na de oorlog. En heel onpraktisch, zowel de riemen als de rugzakken. Kon je ook moeilijk in de plooi houden en een hel om te strijken. Als je het ongeluk had om nat te worden in een Britse overjas, sleurde je zowiezo 5 kg water mee.
Zoek trouwens eens een foto waar Montgomery deftig ( militair) op gekleed is
LEO schreef:Rommelige bedoening, die Britse uniformen. Het Belgisch Leger moest natuurlijk deze snit van uniformen gebruiken na de oorlog. En heel onpraktisch, zowel de riemen als de rugzakken.
Idd, wat was ik blij toen die achterlijke BD afgeschaft werd.....
Lach maar een eind weg jongens... Stengun, Leieboordbewoner en ik weten dat de Britse uniformen gewoon het mooiste zijn.
Hier nog een mooie Canadese BD!
LEO schreef:
Zoek trouwens eens een foto waar Montgomery deftig ( militair) op gekleed is
Zoiets?