Waffen-SS
- Harro
- Lid
Maar Spik, ondertussen beweerde je wel dat de Waffen-SS bestond uit (quote) "geselecteerde manschappen die uitblonken in zowel mentaal als fysiek oogpunt". Je weet toch ook dat dit slechts voor een zéér beperkt deel van die 38 divisies opging, waarom dan jouw stelling dat de Waffen-SS elite was? Overigens is je vraag in deze poll of de Waffen-SS respect verdient dus niet of individuele soldaten van de Waffen-SS respect verdienen. De Waffen-SS als geheel was een criminele organisatie en verdient dus geen respect. Denk jij daar anders over? Ook zijn er divisies binnen de Waffen-SS die op een dusdanig grote schaal misdaden begingen dat je gerust kunt stellen dat alle leden van die divisies oorlogsmisdadigers waren, actief danwel passief, geheel volgens het oordeel van het tribunaal van Nuremberg. Onder deze divisies schaar ik ondermeer de Totenkopf, Polizei, Florian Geyer, Hanschar, Reichsführer SS, Skanderbeg en diverse brigades en kleinere onderdelen zoals Dirlewanger en Kaminski.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
-
- Lid
Ik zou er ook nog graag de Das Reich bij rekenen. Maar er waren ook wel divisies gelijk de divisie Htilerjugend die er soms verplicht bij gingen denk ik. In ieder geval ze kende niks anders als het Hitler-regime dus ze zijn niet helemaal schuldig volgens mij.
Maar inderdaad de Waffen SS was een misdadige organisatie.
Maar inderdaad de Waffen SS was een misdadige organisatie.
-
- Lid
Harro schreef:
Onder deze divisies schaar ik ondermeer de Totenkopf, Polizei, Florian Geyer, Hanschar, Reichsführer SS, Skanderbeg en diverse brigades en kleinere onderdelen zoals Dirlewanger en Kaminski.
Daarbij. Ik weet dat het alleen maar voorbeelden zijn maar zoals je ongetwijfeld weet hebben die ook enorm veel moorden op hun geweten.
Onder deze divisies schaar ik ondermeer de Totenkopf, Polizei, Florian Geyer, Hanschar, Reichsführer SS, Skanderbeg en diverse brigades en kleinere onderdelen zoals Dirlewanger en Kaminski.
Daarbij. Ik weet dat het alleen maar voorbeelden zijn maar zoals je ongetwijfeld weet hebben die ook enorm veel moorden op hun geweten.
- Harro
- Lid

De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
- Jasper J
- Lid
Ik denk dat in de waffen-ss ook veel vechtjassen en avonturiers zaten.
Er was niet zoveel te doen in die tijd geld vooral voor de buitenlandse vrijwilligers,en vechtjassen zijn er altijd al geweest.
Vechtjassen zullen altijd vechten al is het bij de waffen-ss,er zijn soldaten die eerst in Nederlands indie hebben gevochten tijdens de ww2 bij de waffen-ss en erna weer in Nedrlands-indie.
De Waffen-ss was dus een combinatie van echte nazi,s avonturiers en vechtjassen er kan veel gezegt worden over de waffen-ss maar vechten konden ze.
mvg
Er was niet zoveel te doen in die tijd geld vooral voor de buitenlandse vrijwilligers,en vechtjassen zijn er altijd al geweest.
Vechtjassen zullen altijd vechten al is het bij de waffen-ss,er zijn soldaten die eerst in Nederlands indie hebben gevochten tijdens de ww2 bij de waffen-ss en erna weer in Nedrlands-indie.
De Waffen-ss was dus een combinatie van echte nazi,s avonturiers en vechtjassen er kan veel gezegt worden over de waffen-ss maar vechten konden ze.
mvg
Aude Audenda
- Jeeper704
- Lid
En weglopen ook! 

Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com