Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zo een heb ik er ook gehad ,(een paar jaar terug verkocht), het is volgens mij een Joegoslavische of Tsjechiesche aanmaak
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Er zijn een hele reeks varianten geweest van de Tsjechische bajonet voor de Model 24 (produktie voor eigen leger, produktie voor export, produktie onder Duits gezag, ...)
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
Perzie heeft nooit de G98 gebruikt ! Wel de Model98/29 van Tsjechische makelij. De bajonetten voor dit model kwamen eveneens uit Tsjechië.
De bajonet in je laatste post is inderdaad een Perzische bajonet voor de 98/29, maar deze is niet dezelfde als de jouwe:
- De bloedgleuf begint bij de Perziche dichter bij de greep dan bij jouw bajonet.
- Bij de Perzische bajonet kan men op de ‘crossguard’ duidelijk te 2 pennen zien.
- De schede van de Perzische bajonet heeft een andere bevestigingsmethode voor het foedraal.
Ik vermoed dat jouw bajonet uit Joegoslavië komt en niet uit Tsjechië, omwille van het ontbreken van die pennen in de crossguard. Deze lijken bij de meeste Tsjechische bajonetten uit die periode wel aanwezig te zijn.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?