catalogering wapen

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
m_durwael
Lid

catalogering wapen

Bericht door m_durwael »

Is er hier iemand die me kan helpen met dit wapen te catalogeren? Alvast bedankt op voorhand.

Afbeelding

Groeten Michiel
Verzamel hoofdzakelijk foto's van duitse soldaten in actie. Wie iets aan te bieden heeft stuur me gerust een emailtje.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Dat is een Carcano. Het Italiaans standaard geweer. Op deze site kan je meer informatie vinden:

http://www.rememuseum.org.uk/arms/rifles/armisrc.htm
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
m_durwael
Lid

Bericht door m_durwael »

Bedankt voor de hulp! Ik had nog een vraagje: is dat dan de M91 of de M91/41 en is dit een wapen voor wapenrekken?

Groeten Michiel
Verzamel hoofdzakelijk foto's van duitse soldaten in actie. Wie iets aan te bieden heeft stuur me gerust een emailtje.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ik heb het idee dat het een M91/41 is, maar 100% zeker ben ik niet.

Als het wapen volgens de Nederlandse wapenwet onklaar is gemaakt dan mag je het gerust thuis hebben. Het is een grendelgeweer, dus de grendel word dan vastgezet en de loop dichtgemaakt.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
m_durwael
Lid

Bericht door m_durwael »

Hmmm, ik ben ne Belg :)
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Het is inderdaad een Carcano Model 1891/41 zoals Dodo reeds aanhaalde.

In België is dit een wapen voor wapenrekken, alhoewel er sinds de nieuwe wapenwet
weinig zekerheden meer zijn.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
m_durwael
Lid

Bericht door m_durwael »

Hoeveel is dit wapen eigenlijk waard?

Groeten
Plaats reactie