Wat vinden jullie de beste wapen van de duitsers?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Nee hoor, hooguit een paar dagen als je echt verkeerd schoudert.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Hoewel ik wel een verhaal ken van iemand die zijn sleutelbeen doorbrak door het verkeerd schouderen van een Lee-Enfield. En nog een handjevol die na 1 schot gelost hebben er nooit meer mee willen schieten. Ik denk dat je voor sommige wapens gewoon wat meer spek nodig hebt ;-).
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Nou Johan dat's wel aardig wat :O!
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Bericht door rood »

Hey weer zo'n kick topic.

Ik heb trouwens gisteren Call of Duty 2 gespeeld en die stg44 schoot als een zonnetje :lol: hehe
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ik heb geschoten met:

No4 Enfield, M1911, HP 35, M1910, K98k, M1 Carbine, M1 Garand, Hembrug, Juliana karabijntje (die gaf een flinke slag) en een (naoorlogse replica alleen semi)MP44. Daarnaast veel non-oorlogse dingen zoals AR15, Winchester lever-action, zwartkruitgeweer, FAL (engelse) .357 Magnum revolver etc. En één keertje op een reenactementfestival met een M3A1 wat blanks, maar dat is niets vergeleken met echte patronen.

Als ik basis van wat ik heb geschoten moet kiezen voor het beste Duitse geweer blijft er niet veel keuze over.

Gevoelsmatig en wat ik gelezen heb zou ik het liefste met een MP44 rondlopen. Lijkt mij in ieder geval heel handig om een flexibel wapen te hebben dat toch nog over een redelijke afstand accuraat is.
Dictators die, like all men.
Johann Steiner
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2007, 19:58
Locatie: Oostelijke Mijnstreek Z-Limburg

Bericht door Johann Steiner »

Nou met van het beste vindt ik toch wel de MG42 en STG44 en G43 .
Gebruikersavatar
Vergeldt
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2005, 19:51

Bericht door Vergeldt »

Hey van schieten met een grendel wapen dan krijg je een behoorlijke terugslag, maar erger is meestal het geluid hoor. echt pijn in je schouder krijg je inderdaad als je verkeerd schouderd en dat zie je vaak meestal als ze voor het eerst schouderen.
dan hebbn ze de kolf bijna boven hun schouder :\.
maar als je goed schoudert krijg je bijna geen terugslag. (voor alle duidelijk heid ik spreek uit ervaring).
en wat het beste wapen van wo2 betreft WAT voor beste wapen hand, geschut,tank,schip of wat dat kun je zo toch niet zeggen.
"one Conqeurer conqeurs the world - then another Conqeurer conquers him let that be me"
Gebruikersavatar
Antex
Lid
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2006, 21:23
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door Antex »

Flak 88 was een prima wapen, werd gebruikt als luchtafweergeschut, anti-tankwapen, zelfs voor troepen uit te schakelen, anders zou ik voor MP44 gaan, nauwkeurig en betrouwbaar.
82nd All Americans
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Bericht door wessel »

qua heavy machinegun vind ik de mg34 het mooiste ,maar of het accurater vuurt dan een mg42 weet ik niet.
Denk dat het beste handmachinegeweer van de Duitsers de stg44 is.
Qua rifle denk ik dat de K98 accurater is dan de G43,maar die is dan wel weer Semi-automatisch.. .
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

De MG34 is zeker beter in precisie als de MG42. De MG42 heeft een veel hogere vuursnelheid wat ten koste gaat van de precisie van het wapen aangezien hij ook alleen maar volautomatisch kon vuren en geen 2 ledige trekker had zoals de MG34 (die daarmee dus ook repeterend kon vuren).
Dictators die, like all men.
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

En bovendien was de MG42 eigenlijk erop gebouwd om makkelijk te produceren te zijn, wat toch wel een beetje ten koste van de kwaliteit ging geloof ik.
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Nou materieel kwalitatief gezien was de MG42 gelijkwaardig aan de MG34. Dat hij op een andere wijze geproduceert is als de MG34 hoeft niet te betekenen dat hij minder degelijk was. De MG42 stond bekend om zijn betrouwbaarheid. Vandaar dat vele legers nog de MG3 in gebruik hebben (waaronder Duitsland zelf) die vrijwel een directe kopie is van de MG42. De MG34 koste ook nog eens meer tijd en geld om te produceren. Dit op zich betekend dat de MG42 toch een stuk simpeler was in ontwerp wat een een aardige rol speelt bij de betrouwbaarheid van een vuurwapen. Hoe minder onderdelen en hoe simpeler., hoe minder er fout kan gaan en hoe makkelijker te repareren. Ik denk toch dat de mindere precisie van de MG42 grotendeels te wijden is aan de vuursnelheid die 2 keer zo hoog lag als de MG34.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

johan willaert schreef:De terugslag van een machinegeweer van hetzelfde kaliber heb ik altijd ondervonden lichter te zijn dan van een geweer.....

Maar ja, dat was dan ook met echte wapens en munitie en niet op de X-Box.... 8)
Dat komt omdat een MG gasdruk opbouwd tijdens het schieten, de knal die normaal tegen je schouders komt, drukt nu de hendel weer naar achteren.
Van een k98 krijg je dus 1 bonk geweld tegen je schouder...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Best Rifle - Mauser Kar98k Scoped

Pisol - Luger

Automatic - Mp40
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

Die luger zou ik nog maar eens over nadenken. Over de precisie gesproken dan. Dan ga ik liever voor de .45 1911.
Plaats reactie