Wat vinden jullie de beste wapen van de duitsers?
- Mauserwerke
- Lid
- Bart M.
- Lid
Ik heb geschoten met:
No4 Enfield, M1911, HP 35, M1910, K98k, M1 Carbine, M1 Garand, Hembrug, Juliana karabijntje (die gaf een flinke slag) en een (naoorlogse replica alleen semi)MP44. Daarnaast veel non-oorlogse dingen zoals AR15, Winchester lever-action, zwartkruitgeweer, FAL (engelse) .357 Magnum revolver etc. En één keertje op een reenactementfestival met een M3A1 wat blanks, maar dat is niets vergeleken met echte patronen.
Als ik basis van wat ik heb geschoten moet kiezen voor het beste Duitse geweer blijft er niet veel keuze over.
Gevoelsmatig en wat ik gelezen heb zou ik het liefste met een MP44 rondlopen. Lijkt mij in ieder geval heel handig om een flexibel wapen te hebben dat toch nog over een redelijke afstand accuraat is.
No4 Enfield, M1911, HP 35, M1910, K98k, M1 Carbine, M1 Garand, Hembrug, Juliana karabijntje (die gaf een flinke slag) en een (naoorlogse replica alleen semi)MP44. Daarnaast veel non-oorlogse dingen zoals AR15, Winchester lever-action, zwartkruitgeweer, FAL (engelse) .357 Magnum revolver etc. En één keertje op een reenactementfestival met een M3A1 wat blanks, maar dat is niets vergeleken met echte patronen.
Als ik basis van wat ik heb geschoten moet kiezen voor het beste Duitse geweer blijft er niet veel keuze over.
Gevoelsmatig en wat ik gelezen heb zou ik het liefste met een MP44 rondlopen. Lijkt mij in ieder geval heel handig om een flexibel wapen te hebben dat toch nog over een redelijke afstand accuraat is.
Dictators die, like all men.
-
- Lid
- Vergeldt
- Lid
Hey van schieten met een grendel wapen dan krijg je een behoorlijke terugslag, maar erger is meestal het geluid hoor. echt pijn in je schouder krijg je inderdaad als je verkeerd schouderd en dat zie je vaak meestal als ze voor het eerst schouderen.
dan hebbn ze de kolf bijna boven hun schouder :\.
maar als je goed schoudert krijg je bijna geen terugslag. (voor alle duidelijk heid ik spreek uit ervaring).
en wat het beste wapen van wo2 betreft WAT voor beste wapen hand, geschut,tank,schip of wat dat kun je zo toch niet zeggen.
dan hebbn ze de kolf bijna boven hun schouder :\.
maar als je goed schoudert krijg je bijna geen terugslag. (voor alle duidelijk heid ik spreek uit ervaring).
en wat het beste wapen van wo2 betreft WAT voor beste wapen hand, geschut,tank,schip of wat dat kun je zo toch niet zeggen.
"one Conqeurer conqeurs the world - then another Conqeurer conquers him let that be me"
- Antex
- Lid
- Contacteer:
- wessel
- Lid
- Bart M.
- Lid
De MG34 is zeker beter in precisie als de MG42. De MG42 heeft een veel hogere vuursnelheid wat ten koste gaat van de precisie van het wapen aangezien hij ook alleen maar volautomatisch kon vuren en geen 2 ledige trekker had zoals de MG34 (die daarmee dus ook repeterend kon vuren).
-
- Lid
- Contacteer:
- Bart M.
- Lid
Nou materieel kwalitatief gezien was de MG42 gelijkwaardig aan de MG34. Dat hij op een andere wijze geproduceert is als de MG34 hoeft niet te betekenen dat hij minder degelijk was. De MG42 stond bekend om zijn betrouwbaarheid. Vandaar dat vele legers nog de MG3 in gebruik hebben (waaronder Duitsland zelf) die vrijwel een directe kopie is van de MG42. De MG34 koste ook nog eens meer tijd en geld om te produceren. Dit op zich betekend dat de MG42 toch een stuk simpeler was in ontwerp wat een een aardige rol speelt bij de betrouwbaarheid van een vuurwapen. Hoe minder onderdelen en hoe simpeler., hoe minder er fout kan gaan en hoe makkelijker te repareren. Ik denk toch dat de mindere precisie van de MG42 grotendeels te wijden is aan de vuursnelheid die 2 keer zo hoog lag als de MG34.
- Robert-Jan
- Lid
- Contacteer:
Dat komt omdat een MG gasdruk opbouwd tijdens het schieten, de knal die normaal tegen je schouders komt, drukt nu de hendel weer naar achteren.johan willaert schreef:De terugslag van een machinegeweer van hetzelfde kaliber heb ik altijd ondervonden lichter te zijn dan van een geweer.....
Maar ja, dat was dan ook met echte wapens en munitie en niet op de X-Box....
Van een k98 krijg je dus 1 bonk geweld tegen je schouder...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
- Mauserwerke
- Lid