Idd, en om het Duits te houden de Walther nemen dan?Mauserwerke schreef:Die luger zou ik nog maar eens over nadenken. Over de precisie gesproken dan. Dan ga ik liever voor de .45 1911.
Wat vinden jullie de beste wapen van de duitsers?
- Mike.H
- Lid
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
- Bart M.
- Lid
- screamingeagle90
- Lid
De luger po8 is snel en goed te herladen hoor..Bart M. schreef:Zonder uitsluitsel was de Walther beter als de Luger. Het herladen van een Lugermagazijn alleen al is vrij problematisch. Precisie is niks mis mee. Alleen zie ik wel dat het een CoD lijst is die Stefan opstelt.
Alhoewel mijn favo handwapen de mauser c96 zal zijn, deze werd door de waffen ss als goed wapen voor meutes gezien.
Maar het meest gebruikte en waarschijnlijk het beste duitse wapen zal de mauser k98 zijn

''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Heb zelf nog met niks geschoten van het duitse spul.
Op de open dag vorig jaar in havelte wel het één en ander in de handen gehad en toch wel ondervonden dat het spul toch vrij zwaar is als je er de gehele dag mee rond moet lopen.
Puur op handwapengebied en nee niet gebaseerd op cod:
Met meeneming van bovenstaande kies ik voor de STG44.
Dit omdat het eigelijk een combinatie is.
Of in elk geval op die manier kan worden gebruikt.
Hij heeft namelijk de mogelijkheid om hem op enkel schots te kunnen zetten, zodat je hem ook als een geweer kan gebruiken.
De range zal waarschijnlijk wel wat korter zijn als de k98.
En tevens heeft hij de mogelijkheid om full auto te vuren.
De mp40 is daarintegen niet in te stellen op single shot.
De STG44 kan je dus zien als een compromis tussen de mp40 en de k98.
Nadeel is wel dat hij wat lomper en wat zwaarder is.
Op de open dag vorig jaar in havelte wel het één en ander in de handen gehad en toch wel ondervonden dat het spul toch vrij zwaar is als je er de gehele dag mee rond moet lopen.
Puur op handwapengebied en nee niet gebaseerd op cod:
Met meeneming van bovenstaande kies ik voor de STG44.
Dit omdat het eigelijk een combinatie is.
Of in elk geval op die manier kan worden gebruikt.
Hij heeft namelijk de mogelijkheid om hem op enkel schots te kunnen zetten, zodat je hem ook als een geweer kan gebruiken.
De range zal waarschijnlijk wel wat korter zijn als de k98.
En tevens heeft hij de mogelijkheid om full auto te vuren.
De mp40 is daarintegen niet in te stellen op single shot.
De STG44 kan je dus zien als een compromis tussen de mp40 en de k98.
Nadeel is wel dat hij wat lomper en wat zwaarder is.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
Ik zelf heb nog nooit geschoten met Duitse of Geallieerden wapens dus heb ik deze kennis alleen wat ik van mijn vader heb gehoord.{deze heeft met veel wapens geschoten zowel Duits als Geallieerd}
Ik zou kiezen voor de mp40 als machine pistool omdat het makkelijker schieten is als je ligt en natuurlijk ook staand schieten vond mijn vader het wel erg nauwkeurig.
Maar de walther p38 is het beste pistool uit de oorlog {heb het gehoord in een filmpje over wapens uit wo2} dus is dat niet zo moeilijk om te zeggen dat ik dit het beste pistool vind.
Mvg Myron.
Ik zou kiezen voor de mp40 als machine pistool omdat het makkelijker schieten is als je ligt en natuurlijk ook staand schieten vond mijn vader het wel erg nauwkeurig.
Maar de walther p38 is het beste pistool uit de oorlog {heb het gehoord in een filmpje over wapens uit wo2} dus is dat niet zo moeilijk om te zeggen dat ik dit het beste pistool vind.
Mvg Myron.
- screamingeagle90
- Lid