De reden voor de STG44 met kromme loop

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Rednas
Lid

De reden voor de STG44 met kromme loop

Bericht door Rednas »

Hier in dit filmpje wordt het uitgelegd, erg interessant

http://www.youtube.com/watch?v=yp3ZYNh8dec
dennisb
Lid

Bericht door dennisb »

Erg interessant! :)

Ik had het al een keer gezien, maar verder wist ik er ook niks vanaf! :wink:
RoBBy
Lid

Bericht door RoBBy »

ja hoor... Dat heb ik nog nooit gezien.
Interessant filmpje.
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Zou je de MP44 ook op automatisch kunnen zetten met die loop erop?
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Rare schietijzers, en ook miet zo nuttig lijkt me. Veel zullen er niet van gemaakt zijn. Grootste nadeel: je kunt niet kijken waar je heen schiet .
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
BBB
Lid

Bericht door BBB »

er is daar sprake van een spiegel erop om om de hoek te kunnen kijken, tegenwoordig bestaat zo'n wapen (Amerikaans) met camera en monitor op het wapen.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Robert-Jan
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Goof schreef:Rare schietijzers, en ook miet zo nuttig lijkt me. Veel zullen er niet van gemaakt zijn. Grootste nadeel: je kunt niet kijken waar je heen schiet .
Dan lette jij niet goed op tijdens het filmpje of je kunt geen engels, ze zeggen: Er is een stukje uitgefreesd en daar zette de duiters een spiegel op om te zien waar ze heen schoten :wink:

En niet nuttig?

In het filmpje zeggen ze: Het is voor de 'close combat' en het heeft een shotgun effect dus het is niet erg.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Deze uitvoering heette toch de vampire ofzo?
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

gamer0004 schreef:Deze uitvoering heette toch de vampire ofzo?
Dat is de uitvoering met de infrarood kijker.
mark
Lid

Bericht door mark »

Er zijn tegenwoordig inderdaad wapens waar een camera op de loop is gemonteerd of in het vizier waarmee je, zonder jezelf bloot te geven om ene hoek kan vuren, dwz, je steekt je wapen om de hoek en drukt af en richt dmv de beelden van het cameraatje die geprojecteerd worden op een klein schermpje wat voor je oog naar beneden klapt (zelfde idee als bij Apache piloten).
Maar deze wapens zijn voor de rest standaard en hebben een gewone 'rechte' loop.
Maar die 'krummlauf' op de STG44 lijkt me niet echt handig in een gevecht op de grond, of is die loop er makkelijk op en af te schroeven?
Voor voertuigbemanningen lijkt het me ook niet makkelijk, want de STG44 is hardstikke groot.
'signatures are like assholes, everybody's got one'
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Ik zag een tijdje terug een filmpje van de SWAT waarbij ze hun nieuwe geweer toonde. Het wapen kon met een klik krom gemaakt worden (met een knik erin) en was qua idee hetzelfde als de STG44.
Ze zeiden dat ze iets totaal nieuws hadden bedacht, blijkbaar hadden ze niet goed hun huiswerk gedaan, 60 jaar geleden was er al zoiets.

Hadden de Amerikanen, Britten, Russen etc eigenlijk nog een vernieuwend wapen bedacht?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Rednas schreef:Ik zag een tijdje terug een filmpje van de SWAT waarbij ze hun nieuwe geweer toonde. Het wapen kon met een klik krom gemaakt worden (met een knik erin) en was qua idee hetzelfde als de STG44.
Ze zeiden dat ze iets totaal nieuws hadden bedacht, blijkbaar hadden ze niet goed hun huiswerk gedaan, 60 jaar geleden was er al zoiets.

Hadden de Amerikanen, Britten, Russen etc eigenlijk nog een vernieuwend wapen bedacht?
Ze hebben geen wapens met een kromme loop. Het bestaat dus uit 2 delen. 1. het wapen (een pistool). 2. de "houder", die klik je. Het voorste gedeelte bevat het wapen, en dat gaat het hoekje om, het achterste gedeelte heeft de camera en de "verlengde" trekker!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Dodo schreef:
Rednas schreef:Ik zag een tijdje terug een filmpje van de SWAT waarbij ze hun nieuwe geweer toonde. Het wapen kon met een klik krom gemaakt worden (met een knik erin) en was qua idee hetzelfde als de STG44.

Ze hebben geen wapens met een kromme loop. Het bestaat dus uit 2 delen. 1. het wapen (een pistool). 2. de "houder", die klik je. Het voorste gedeelte bevat het wapen, en dat gaat het hoekje om, het achterste gedeelte heeft de camera en de "verlengde" trekker!
Het idee is iig hetzelfde, schieten om de hoek. (bedankt trouwens voor de uitleg, ik snapte al niet hoe dat knikwapen moest werken).
King tiger
Lid
Contacteer:

Bericht door King tiger »

Ik heb juist gelezen dat de mexicanen hun dienstwapen ook om de hoek kunnen schieten. Zij zeggen dat ze jarenlang onderzoek hebben gedaan en dat het revolutionair is => MOOI NIET, ZEVER! Als het op technologie aankwam hadden de nazis een grote voorsprong op iedereen.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Dodo schreef:

Dit wapen was gisteren nog te zien op Discovery Channel. Het betreft een Glock 18 met 32 schots patroonhouder.
Dictators die, like all men.
Plaats reactie