Italiaanse helm BYVO
-
- Lid
Italiaanse helm BYVO
Heb een italiaanse tropenhelm binnengekregen. OP de voorkant staan de letters BYVO. Iemand een idee waar het voor staat?
- Veltro
- Lid
@PPL; misschien even aangeven in vragen dat het topic is verplaatst...liep te zoeken
Wat ik nu weet over de helm;
Het is 100% geen Italiaanse markering. Het schijnt een helm te zijn gebruikt door ondersteunende Duitse eenheden. Ze schijnen vaak te worden aangeboden.
Waarde; rond de €30.
Veltro

Wat ik nu weet over de helm;
Het is 100% geen Italiaanse markering. Het schijnt een helm te zijn gebruikt door ondersteunende Duitse eenheden. Ze schijnen vaak te worden aangeboden.
Waarde; rond de €30.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Veltro
- Lid
@tommee; ik weet nu 100% zeker wat het is en het is iets anders dan ik eerst schreef.
Het is een originele Italiaanse Model 1929 tropenhelm. Deze waren nog in grote hoeveelheden voorradig in depots. Deze partijen zijn na wo2 opgekocht door verschillende bedrijven.
Het Duitse bedrijf BYVO verkreeg ook hoeveelheden en heeft deze nadat zij hun naam op de helm hadden gestenceld als relatiegeschenken weg gegeven in Nederland in de jaren 60.
De helm is dus origineel wo2, maar de huidige display is jaren 60. Dit verklaard ook de lage prijs.
Groet,
Veltro
Het is een originele Italiaanse Model 1929 tropenhelm. Deze waren nog in grote hoeveelheden voorradig in depots. Deze partijen zijn na wo2 opgekocht door verschillende bedrijven.
Het Duitse bedrijf BYVO verkreeg ook hoeveelheden en heeft deze nadat zij hun naam op de helm hadden gestenceld als relatiegeschenken weg gegeven in Nederland in de jaren 60.
De helm is dus origineel wo2, maar de huidige display is jaren 60. Dit verklaard ook de lage prijs.
Groet,
Veltro
- Veltro
- Lid
@tommee; duidelijk verkoper/oplichters praatje.
Hij heeft zo te zien zijn bodemvondst M33 helm al verkocht (ook zogenaamd uit Afrika). Ik hoop dat de koper er niet teveel voor heeft betaald...
In het weekend laat ik je het weten van de badge.
Groet,
Veltro
Hij heeft zo te zien zijn bodemvondst M33 helm al verkocht (ook zogenaamd uit Afrika). Ik hoop dat de koper er niet teveel voor heeft betaald...
In het weekend laat ik je het weten van de badge.
Groet,
Veltro