Als jij een soldaat was..
- Bart V
- Lid
Als jij een soldaat was..
Als jij een soldaat was in welk leger zou jij dan gaan?
Ik heb de voornaamste gepakt er zijn er veel maar kon ze niet allemaal pakken.
Ik zou in het Duits leger zitten ( Maar als je dit nu niet allemaal hebt gezien van het Nazisme )
Ik heb Duitse familie en gaan dus m'n familie volgend. Niet om mee te doen aan al die ethnische zuiveringen. En hun voertuigen/uniformen spreken me ook meer aan.
Ik heb de voornaamste gepakt er zijn er veel maar kon ze niet allemaal pakken.
Ik zou in het Duits leger zitten ( Maar als je dit nu niet allemaal hebt gezien van het Nazisme )
Ik heb Duitse familie en gaan dus m'n familie volgend. Niet om mee te doen aan al die ethnische zuiveringen. En hun voertuigen/uniformen spreken me ook meer aan.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
- Bart V
- Lid
-
- Lid
Met andere woorden vraag je dus: in welk land woonde je ttv de 2e wereld oorlog, want je ging in het leger van het land waar je woonde.
Het wordt echt irritant met jouw postgedrag, in elk topic komt jouw naam meerdere keren voor zonder dat het iets toevoegt aan het topic.
Het wordt echt irritant met jouw postgedrag, in elk topic komt jouw naam meerdere keren voor zonder dat het iets toevoegt aan het topic.
Laatst gewijzigd door Rednas op 12 apr 2007, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart V
- Lid
Euhm Als je in een ander land woonde kon je je aansluiten bij een ander leger ik weet niet of je dat wist? Waarom waren er anders Belgen/Nederlands etc. in het Brits Leger ? Als je niet in het leger wou van je land kon je je aansluiten bij ander leger.
-
- Lid
- Bart V
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Ze waren bij het Belgische Leger onder Brits bevel.....SoldierToTheDeath schreef:Waarom waren er anders Belgen in het Brits Leger ?.
Het was een 'leger' opgericht onder impuls van de Belgische regering in Ballingschap en onder leiding van LtGen Van Strijdonck de Burkel.
Zij vochten onder Brits bevel en aangehecht aan Britse eenheden, maar behoorden niet tot het Brits leger.
In tegenstelling tot nu had je in die tijd helemaal geen keuze om in een buitenlands leger te gaan dienen, tenzij je over een aantal kwalificaties beschikte die men daar kon gaan gebruiken....; maar dat waren de grote uitzonderingen.
29th Let's Go!!!!!
- Bart V
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
Er zaten enkele Nederlanders (en ik geloof ook Belgen) in de Finse luchtmacht ttv de winteroorlog ('39-'41). Of vielen die onder een aantal kwalificaties (ivm de Nederlandse Fokker toestellen?)?johan willaert schreef: In tegenstelling tot nu had je in die tijd helemaal geen keuze om in een buitenlands leger te gaan dienen, tenzij je over een aantal kwalificaties beschikte die men daar kon gaan gebruiken....; maar dat waren de grote uitzonderingen.
In ieder geval steunde Nederland de Finse zijde in die oorlog (NL was tegen het de SU), zodoende was het misschien wel "legaal".
- Bart V
- Lid
Zwitserland vanwege hun Bank geheimenjohan willaert schreef:Zwitsers of Zweeds.... Die waren neutraalSoldierToTheDeath schreef: Maar in welk leger zou jij gaan? Als jij een jongeman was en je moest het leger binnengaan in welk zou je dan gaan ? Of in welke wil je liefst gaan?

-
- Lid
- Mike.H
- Lid
Tsja vind het een beetje een doelloos topic, maar denk dan toch het Nederlandse leger he.
Maar, ik begrijp uit je beginpost dat je dus wel in de 2e wereldoorlog bedoeld.. nou volgens mij zou ik dan niet geemigreerd zijn ofzo.
maja sorry vind het een k*t topic.
Maar, ik begrijp uit je beginpost dat je dus wel in de 2e wereldoorlog bedoeld.. nou volgens mij zou ik dan niet geemigreerd zijn ofzo.
maja sorry vind het een k*t topic.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae