Rednas schreef:Mike.H schreef:gamer0004 schreef:"Succesvol"

Twee keer verliezen... En misschien ook nog eens gelyncht worden als je terugkomt na de oorlog (als je het al had overleefd).
Bij bepaalde divisies dan

Wiking bijv. deed het toch 'wel' aardig in bijv. Narva... Tsja dat snap ik dan ook niet waarom ze gelyncht zouden worden.. Eerst maar de Waffen SS'ers maar lynchen en vervolgens 10 jaar later gewoon zelf tegen het communisme? beetje krom allemaal..
Je haalt een paar dingen door elkaar, Wiking zat in het Zuiden van Rusland, bij de verdediging van Narva (grens Estland-Rusland) zaten Nederland en Nordland. 'Wel' aardig is trouwens een zwaar understatement voor de verdediging van Narva.
Overigens heb je gelijk dat het nogal krom is, vooral het feit dat erg veel Ned. Waffen SS'ers na hun straf weer welkom waren in het Nederlandse leger en het de beste soldaten van het leger waren. Ze kregen daar weer hun Nederlanderschap terug (dit gaat over de Korea oorlog in de jaren '50).
Excuses moi

, thank u voor het verbeteren, heb het niet echt opgezocht ofzo maar ik dacht dat gelezen te hebben, maar dus verkeerd
En 'wel' is idd een understatement, was ook met opzet neergezet zo.
Ja, nouja volgens mij eigenlijk meer 'gedwongen' om hun Nederlanderschap weer terug te krijgen.. En ja o.a. de oorlog in Korea, maar heb ook gelezen dat er ook best een aantal Waffen SS'ers in Indonesië in zijn gezet en zo hun 'Nederlanderschap' weer terug hebben gekregen.
En ja Korea is weer een ander verhaal, maar dat ze de beste soldaten van het leger waren dat kan ik me wel goed voorstellen ja.. In Korea had je dus avonturiers, beroepssoldaten (+SS'ers) en eh tsja geldlozen?