Beste helm?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Gesloten

Beste helm is ?

Duitse Helm
6
86%
Engelse Helm
0
Geen stemmen
Franse Helm
0
Geen stemmen
Belgische Helm
0
Geen stemmen
Amerikaanse Helm
1
14%
Russiche Helm
0
Geen stemmen
Nog een andere helm
0
Geen stemmen
Ik zien liever een petje
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

Bart V
Lid

Beste helm?

Bericht door Bart V »

Ik was eens met iemand aan het "Praten/Discussieren" over de helmen en het was zijn tegen het mijne welke nu de beste helm was. En ja geen één helm kan kogels stoppen weet ik ook gaat alleen over welke nu eigenlijk het meest kon hebben en die toch genoeg bescherming bood voor je gezicht.

M'n vader vind de Duitse helm het best ik volg hem, maar de slechtste vind ik van de Britten volgens mij kon deze je gewoon geen bescherming geven. Ja, sommige helmen zijn gewoon een Rip-off van andere helmen ,maar enfin. En dit kan volgens sommige weer een onzin topic zijn ,maar alle wou het toch even weten. Liever een onzin topic waar je dan iets te weten komt dan niets weten.
“Sweat saves blood, blood saves lives, and brains saves both.” ~ Erwin Rommel
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Waar staat de Nederlandse? Qua vorm lijkt me dat de Duitse helm de beste is, tevens lijkt de vorm van die helm op de helmen van tegenwoordig.
Stefan
Lid

Bericht door Stefan »

Wat versta je onder "Ik zie liever een petje"?

Afbeelding

Dan zie ik het liefst dit petje..
HMS Renown
Lid

Bericht door HMS Renown »

Hangt er van af... Engelse helm met brede rand kan best handig zijn in de woestijn...
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ook ik ga voor het Duitse model helm. De huidige kevlar helmen hebben ook iets van dit oude Duitse model. Een beproeft ontwerp dus.

Afbeelding

//edit:
Opzich is dit wel een militaria onderwerp, ik verplaats dit topic even naar Eenheden & Uitrusting.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
sobel
Lid

Bericht door sobel »

''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gesloten