Meer dan dit kan ik niet voor je doen, gaat me teveel tijd kosten, hopelijk snap je het nederlands(achtige) hieronder wat beter!ironmarc schreef:misschien een beetje laat hoor maar zou iemand als ie wat tijd over heeft het stukje van de brief van Harro willen vertalen? Want mijn Duits is nu niet echt mijn sterkste punt
"Haar overzicht, ik kon reeds heel vroegtijdig, in de school tijd van de LV ideologie ' geïndoctrineerd ' zijn, is heel correct. Of echter de wortel van mijn kritische behandeling met de SS verleden is, weet ik zo juist niet. Het kon echter zeker zijn die ik meer gemakkelijk naar mijn Damascus ervaring, naar het inzicht in de fout van het volledige systeem (inclusief Waffen-SS) kom ben dan de recente generatie, die vertrouwd met (overigens toen pas gigantisch uitgebreide) de W-SS misschien enkel sinds begin van oorlogstijd en daarom werd - zonder wereldaanschouwelijk aan alle nog steeds getrainde geweest te zijn - enkel de dikwijls zware gevechtsmissies Overwegend tegen ook van de westerse geallieerden vreesde (wereld -) Bolsjewisme aan die tijd in licht heeft. Maar een excuus kan niet is de schuldiggere recente generatie m.E., indien het zich niet heeft getracht om hem onmiddellijk te verbeteren na het oorlog nog steeds begrijpelijke vooroordeel dus toe te laten dat zij met de overwinning runen naar Himmlers hadden gehoord ' medaille gemeenschap ', die aanzienlijk transporteur en motor van de biologische koers illusie en het imperialistische was ' germanomanie ' in derde rijk! Voegde de toegenomen kopieën van nog steeds verder gevonden foto's van bij.. "