kijk jij vat het mooi samen, exact de zelfde mening als ik heb!!RelicHunter44 schreef:Ik vind 't gewoon lullig dat de SS al bij voorbaat slecht word geacht. Oke, een deel ervan waren wel oorlogsmisdadigers, maar zoals ''die andere timo'' al zei, lang niet alle SSers waren slecht, en daarom vind ik dat je voor die mensen die niet slecht waren respect voor moet hebben. Ook vind k t erg lullig dat duitsers nooit bij een herdenking mogen komen.....
het was slechts een deel van de SS die ook daadwerkelijk 'slecht' waren en de concentratie kampen bewaakten enz.. maar vergeet ook niet de OT en de SD.. die deden evenveel 'slechte' dingen!
het grootste deel van de SS, de Waffen-SS waren gewoon elitaire soldaten die moedig aan het front vochten.. en ik vind het echt zonde dat zij totaal geen respect krijgen voor hun vaak vergeten acties!
en wat de meeste mensen ook denken is dat alle SSers NAZI's waren en voor Hitler en tegen de JOden waren en blablabla.. maar dat is ook lang niet altijd het geval! velen vochten ook (zoals de Nederlanders veel deden) tegen de communistische dreiging, of ze zaten gewoon in de SS omdat die eenheid elite was, en wie wil daar nou niet bij horen in een tijd van oorlog (denkend vanuit het perspectief van 18 tot 22 jarige Duitse mannen/jongens..) ik had het wel geweten! dan ga ik liever bij die strakke zwarte trotse pakken dan bij een kluite ongewassen whermacht...
velen wisten niet eens van de concentratie kampen af!