Fluitende kogels

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Ja, volgens mij ging de Nederlandse met 700m/s.
Gebruikersavatar
arneken
Lid
Berichten: 769
Lid geworden op: 02 mar 2007, 20:28
Locatie: wevelgem
Contacteer:

Bericht door arneken »

het is iets dat je inderdaad veel hoort terugkomen die verhalen van fluitende kogels. ach beter een fluitende kogel dan een in je hoofd.
it's not how many you write but what you write in the books of history
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Bericht door viny »

Mauserwerke schreef:
johan willaert schreef:idd, geluid gaat 340m/seconde....

Geweerkogels gaan een kleine 1000m/sec....

Alleen sommige zwaardere pistool-en /of revolvermunities gaan trager dan het geluid...
Die van een AR15 gaan 996M/S en dat is een van de snellere. Die van een Kar98 bijv. gaat maar 760M/S oid, net als zijn tegenhangers.
Snelheid van een loodje uit de windbuks kan ook al op lopen tot 560m/s, en, netzoals eerder al verteld is, deze hoor je ook fluiten, een erwt, uit een erwten schieter(is dat niet iets typisch Fries? :lol: ) hoort je btw ook al fluiten. :?
'War is delightful for those who have not experienced it'
bennie
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jan 2006, 00:06

Bericht door bennie »

Een fluitende kogel is een kogel die ergens op afgeketst is. Ik heb als jager/ sportschutter heel wat kogels langs me heen horen gaan.
Geraakt worden door een fluitende kogel is absoluut geen pretje !
Omdat de kogel meestal vervormd is en tuimeld , slaat ie vreselijke wonden.
Als je de kogels hoort fluiten moet je snel een gat graven en er diep in weg kruipen :zapped:
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

viny schreef:
Mauserwerke schreef:
johan willaert schreef:idd, geluid gaat 340m/seconde....

Geweerkogels gaan een kleine 1000m/sec....

Alleen sommige zwaardere pistool-en /of revolvermunities gaan trager dan het geluid...
Die van een AR15 gaan 996M/S en dat is een van de snellere. Die van een Kar98 bijv. gaat maar 760M/S oid, net als zijn tegenhangers.
Snelheid van een loodje uit de windbuks kan ook al op lopen tot 560m/s, en, netzoals eerder al verteld is, deze hoor je ook fluiten, een erwt, uit een erwten schieter(is dat niet iets typisch Fries? :lol: ) hoort je btw ook al fluiten. :?
Dan heb je wel een hele dure apparte windbuks denk ik. De 'normale' huis tuin en keuken buksen halen zo'n 210M/S (en dan heb je niet de lichtste).
Ik denk trouwens dat de luchtbuks pellets eerder de neiging hebben omdat ze die 'diabolo' vorm hebben en daarom eerder gaan tuimelen.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Er zijn al genoeg luchtbuksen die boven de 300m/s gaan.
Gebruikersavatar
Mauserwerke
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:27

Bericht door Mauserwerke »

racefiets schreef:Er zijn al genoeg luchtbuksen die boven de 300m/s gaan.
Die zijn er zeer zeker. Ik wil alleen niet de schijn doen wekken hier dat een normale buks het al zo haalt. Dan kom je toch al uit bij de wat zwaardere PCP buksen.

(of er moet in enkele jaren iets drastisch veranderd zijn. Toen ik de mijne kocht was 210 het hoogst haalbare voor de gewone huis tuin en keuken buksen voor een 'studentenprijs'. Die zwaardere waren er natuurlijk ook alleen die waren niet te betalen)
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

..
Laatst gewijzigd door dutchhelmets op 05 mei 2010, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
i'd rather die scared to death than die bored to death
Barre
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 apr 2007, 13:10
Locatie: Antwerpen

Bericht door Barre »

Dat klopt, Donald Burgett schreef het in een van zijn boeken.

Een kogel die langs je oor scheert maakt een droge en harde 'klak' en geen fluitsignaal zoals de meeste mensen denken, de klak komt omdat de kogel zo snel gaat dat hij een vacuum achter zich laat en dat geeft die droge klak.

En het is natuurlijk een reactie om dekking te zoeken maar de kogel is al lang gepasseerd als je hem hoort, de gevaarlijke zijn inderdaad degene die je (nog) niet hoort.
Soldiers usually win the battles and generals get the credit for them. - Napoleon Bonaparte
Plaats reactie