Nazi-Ufo's en Horton Ho 229

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Rednas
Lid

Bericht door Rednas »

Dan weten we bij deze gelijk waar al die gekke ideeën van vliegende schotels vandaag kwamen. Deze modellen werden nl getest in Utah (of een andere staat) waar de eerste ufo waarnemingen vandaan kwamen ('47 als ik het goed heb).
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Rednas schreef:Dan weten we bij deze gelijk waar al die gekke ideeën van vliegende schotels vandaag kwamen. Deze modellen werden nl getest in Utah (of een andere staat) waar de eerste ufo waarnemingen vandaan kwamen ('47 als ik het goed heb).

De Britten haden die in handen en werden door hen ook getest. Staat ergens op Youtube maar ik weet niet precies waar. :?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Er staat vermeld dat alle documentatie en prototypes vernietigd zijn.

http://discaircraft.greyfalcon.us/BMW%20Flugelrad.htm
All prototypes and documentation was ordered destroyed by the SS.

Dus alle tekeningen zijn gebaseerd op de fantasie van de tekenaar die het weer heeft gebaseerd op een paar (vage) beschrijvingen. :?

En een paar jaar later zouden ze rondvliegen op geheime geallieerde vliegbasisen? :? Sucesvolle menselijk gemaakte schotels zijn voornamelijk gebakken lucht naar mijn mening.
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Er zullen wel altijd bronnen zijn dat ze zijn ontstaan, toch vraag ik me af hoe ze een Flugelrad testen door de Britten? Ik denk niet dat als de SS alle bronnen vernietigde, dat er geen bronnen in handen kwamen van de Geallieerden. Zoals de aanslag op Hitler, waren heel veel plannen mislukt door bepaalde SS-type's die dit met opzet deden dus hier zou er ook dus een lichtje branden. Smokkelen en overbrengen als Spion. 8)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Jim
Lid
Ontvangen: 24 keer

Bericht door Jim »

Tja dat is allemaal wel speculeren. Het is mogelijk dat een ontwerper een volledige set tekeningen heeft gefotografeerd enz. enz. enz.
Nergens is een orginele aanwijzig dat er daadwerkelijk tekeningen overgebleven zijn. Of een foto / film uit die tijd van de betreffende toestellen. En ooggetuigen zullen best mogelijk zijn maar daar alleen kan je geen gedetailleerde tekening mee maken die je kan omzetten in een werkend toestel. Het gaat om een ongewoon totaal nieuw toestel nergens op gebaseerd.
Van de Britse Horsa glider Mk1 en 2 is tot pas een paar jaar geleden bekend geworden dat er 1 set tekeningen over is gebleven. En die hebben er bij honderden rond gevlogen. Een relatief simpel toestel maar van de cockpit alleen al zijn er honderden tekenigen. Van ieder boutje en beugeltje is er een maattekening. En dan heb je nog 3D tekeningen nodig die aangeven hoe en waar alles komt te zitten.

In Amerika heeft een voormalig luftwaffe monteur een ME-262 project opgezet. Hij kreeg een orgineel van de Smithsonian Institute of Amerikaanse marine? (Is ook niet van belang) Die hij mocht gebruiken om tekeningen mee te maken en in ruil heeft hij dat toestel gerestaureerd. Het heeft vele jaren geduurd voor hij en zijn ploeg ook daadwerkelijk de eerste toestel de lucht in kregen. Ik meen vorig jaar.
Er zijn er ongeveer 5 gemaakt.

Deze "nazi-ufo's" daar bestaat geen orgineel meer van zijn de meeste tekeningen, zo niet allemaal, zijn verdwenen. Dus ik heb mijn grote twijfels aan de nauwkeurigheid / betrouwbaarheid van de na-oorlogs gemaakte tekeningen en modellen.
Plaats reactie