Hoe zit het nou met divisies, regimenten, etc.?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb het even voor je opgezocht. Volgens orginele document de indeling tijdens WOII met de CO erachter;

Army: 300.000 (General)
Corps: 75.000 (Lt. General)
Division: 15.000 (Maj. General)
Regiment: 3.200 (Colonel)
Battalion: 900 (Major)
Company: 200 (Captain)
Platoon: 50 (Lieutenant)
Squad: 12 (Corporal)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
viny
Lid

Bericht door viny »

Michiel M. schreef:Ik heb het even voor je opgezocht. Volgens orginele document de indeling tijdens WOII met de CO erachter;

Ik denk dat dit wel redelijk klopt, alleen denk ik dat tegenwoordig een corporaal geen squad lijd. Een corporaal is plaats vervangend comandant.(in een sectie/squad) Een sergeant lijd meestal, hoe het tegen woordig is, een squad.
'War is delightful for those who have not experienced it'
Edo76
Lid

Bericht door Edo76 »

Ik kwam trouwens nog wat info tegen over Easy Company hoe dit in elkaar stak:

Easy zou later uit 140 man bestaan, opgesplitst in 3 pelotons en een Headquarters (HQ) sectie. De 3 pelotons bestonden uit 3 'rifle squads' van 12 man en een mortier-team van 6 personen met één 60mm mortier en de nodige granaten. Aangezien Easy een (lichte) infanterie eenheid was, beschikte elk 'rifle squad' bovendien over één machinegeweer. Munitie voor de mortieren en de .30 machinegeweren werd over de teamleden verdeeld. De standaard voor het machinegeweer en de losse onderdelen van het mortiergeschut werden meestal door dezelfde personen gedragen. Met de bepakking en een mondvoorraad voor enkele dagen vormde dit de standaard 'lading' van de paratroopers van Easy Company.
(bron: http://www.band-of-brothers.nl/artikel/ ... rconte.htm)
Sgt Fenne
Lid

Bericht door Sgt Fenne »

Bij het US leger tijdens de Tweede Wereldoorlog zaten hier nog 3 Army Groups (eigenlijk 4, maar de 1st Army Group was een ghost, dus alleen op papier om de Duitsers te misleiden voor de invasie)

In de Armored Divisions had je dan nog in plaats van de Regimenten de Combat Commands.

Van Divisions konden de Regimenten / Combat Commands en Battalions ook worden "uitgeleend" aan andere Divisions.

Ook waren er nog losse Artillary-, Anti Aircraft- en Tank-Battalions die gedurende de oorlog op en neer hopten tussen de verschillende strijdtonelen.
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

viny schreef:Ik denk dat dit wel redelijk klopt, alleen denk ik dat tegenwoordig een corporaal geen squad lijd. Een corporaal is plaats vervangend comandant.(in een sectie/squad) Een sergeant lijd meestal, hoe het tegen woordig is, een squad.
Leiden..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
viny
Lid

Bericht door viny »

Ik zat nog te twijfelen... :roll:
'War is delightful for those who have not experienced it'
Plaats reactie