is er iemand die mij kan zeggen welke de camouflage patroon (-onen) van de duitse voertuigen waren tijdens het ardennenoffensief??
alvast bedankt!
groeten
camouflage patroon duitse voertuigen (ardennenoffensief)
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
Beste Max013,
Eigenlijk alle voertuigen werden in een hard edge 3 kleuren schema uitgevoerd. en natuurlijk de Ambush camo. voor zover ik weet hebben er weinig of geen voertuigen in dark grey rondgereden. deze kleur werd na eind 1942 niet meer gebruikt. De white wash werd hoofdzakelijk aan het oostfront gebruikt. De amerikanen daartegen gebruikten in de ardennen na 21 december veelvuldig een white wash. Mocht je referentiemateriaal nodig hebben of foto's dan mail je maar even.
gr. Geert
Eigenlijk alle voertuigen werden in een hard edge 3 kleuren schema uitgevoerd. en natuurlijk de Ambush camo. voor zover ik weet hebben er weinig of geen voertuigen in dark grey rondgereden. deze kleur werd na eind 1942 niet meer gebruikt. De white wash werd hoofdzakelijk aan het oostfront gebruikt. De amerikanen daartegen gebruikten in de ardennen na 21 december veelvuldig een white wash. Mocht je referentiemateriaal nodig hebben of foto's dan mail je maar even.
gr. Geert
There is no willys, like my willys
-
- Lid
Toen de operatie begon lag er nog geen sneeuw. Met als gevolg dat o.a. een groot deel van de King Tigers gewoon met het standaardpatroon (donkergeel met olijfgroen en/of roodbruin) door de sneeuw reden! Werd lekker prijs schieten voor de Geallieerde jachtbommenwerpers toen de storm ging liggen!
British soldier in Normandy:
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
When the RAF appears the Germans look for cover.
When the Luftwaffe appears we look for cover.
When the USAF coms EVERYONE runs for cover!!
- battle of the Bulge
- Lid