2de wereldoorlog helm

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
DonorNL
Lid

2de wereldoorlog helm

Bericht door DonorNL »

Hoi, ik ben nieuw hier, wat gegoogled, en toen hiergekomen. Het ziet er "gezellig" uit, en ik weet zeker dat we info over deze oorlog kunnen wisselen.
Aflgelopen zondag was ik in het oorlogsmuseum in Best ( Bij Eindhoven) Het was daar Bevrijdingsweekend (Vandaag 63 jaar geleden dat zuid-NEderland is bevrijdt) Het was een geweldige dag. Heel het terrein was verandert in een oorlogsdorp, inc First Aid post. Veel mensen liepen in uniform, inclusief helm. Nou is mijn vraagje, ik ben hier nieuw hier, en ik weet niet veel van deze kleding en atribute, kun je die in een speciale winkel kopen? Ik hoop hier (nuttige) info en antwoorden over te krijgen! :P

Groetjes,
DonorNL
PS. Ik wist niet of ik dit onderwerp in dit deel moet plaatsen. Als dit fout is, sorry! :oops:
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Er bestaan veel winkels waar je repro uniformen, webbings, helmen e.d. kunt kopen. http://www.clementstrading.com/ Dit is er zo eentje bijvoorbeeld, maar er zijn er nog vele andere.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Hallo en tevens welkom!

Zoals je ook op dit forum kan zien is er een redelijk groot wereldje aan verzamelaars en reenactors.
Zo ook is de handel in items uit de tweede Wereld (maar ook van bijna elke andere) oorlog.
Ik begrijp uit je post dat je interesse gewekt is in een helm.
Om je een sluitend antwoord te geven zal je qua soort helm, de natonaliteit om te beginnen, wat specifieker moeten zijn. (gezien het evenement waar je aanwezig was zal de helm/het uniform geallieerd geweest zijn)
Informatie zal hier genoeg te vinden zijn en mocht je een dusdanige interesse hebben om er eens een te kopen dan zijn hier genoeg mensen met kennis die je daarin advies willen en kunnen geven. En er is voor alles een winkel, de grootste heet: internet, maar er zijn er diverse, afhankelijk van je interesse.

Lees het forum eens door zou ik zo zeggen je kan er mogelijk veel van opsteken.

Michiel
DonorNL
Lid

Bericht door DonorNL »

Ik ben op zoek naar een Amerikaanse helm, liefst van PIR. Maar iedergeval dank jullie wel deze antwoorden, en ik ga gelijk goed zoeken op het internet. Dank jullie wel!
Groetjes
DonorNL
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Bart M.
Lid

Bericht door Bart M. »

Ik denk dat dat al te hoog gegrepen is. Je moet weten dat als je zo'n PIR helm vind dat je er een fortuin voor moet betalen. Een gewone Amerikaanse helm (orgineel uit de Tweede Wereldoorlog) zul je al gauw tegen tot zelfs boven de 200 euro vinden.
Dictators die, like all men.
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Zoals Bart al zei zal een PIR helm zeeeeeer prijzig zijn. Als je originele helmen zoekt, informeer je dan ook met boeken, fora en de raad en uitleg van andere verzamelaars.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Aangezien hij/zij geinteresseerd lijkt in re-enactment, lijkt het me dat hij/zij wel tevreden is met een repro helm. Deze zijn een stuk goedkoper, en je kan ook een oude Nederlandse helm kopen, en alles er zelf opverven (als je een Amerikaanse wil), dat is denk ik het goedkoopst, maar het minst proffesioneel.
battle of the Bulge
Lid

Bericht door battle of the Bulge »

Toch het beste is als je in het verzamelen gaat interreseren moet je zoals paratrooper al zij in het begin je eerste honderden euro's besteden aan boeken.
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

battle of the Bulge schreef:Toch het beste is als je in het verzamelen gaat interreseren moet je zoals paratrooper al zij in het begin je eerste honderden euro's besteden aan boeken.
Jah,heb ik ook gedaan. :wink: Daar haal je de meeste informatie vandaan.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Plaats reactie