En vooral avé aan de echte kenners op dit forum inzake uitrusting,

Hierna volgt een beschrijving van een schuitje e.d.m. waaromtrent ik graag uw aller mening zou willen kennen.
Mijn grootvader diende (gedwongen) onder WO2 bij de Duitse feuerwehr op de bezette vlieghaven van Melsbroek (België). Hij werkte op en rond het vliegplein. Wat er zo bijzonder is, is dat hij was ingedeeld bij de Luftwaffe. De kledij die hij droeg, de dienstgraden die werden gebruikt, (ken ik van foto's alsmede zijn dienstboekje) enz., zijn echter NERGENS TERUG TE VINDEN.
Ik zou graag info willen over volgende elementen:
- een schuitje van het landleger (dit is het schuitje waarvan de voorzijde naar voor staat, en dus niet zoals een echt Luftwaffe-schuitje) in donkergroen-grijze kleur, met vooraan alleen de Luftwaffe-arend. Kan dit wel? Bestaat dit wel? De foto's zijn niet erg duidelijk, en m'n grootvader's verstand gaat er sterk op achteruit, vandaar.
- De graden: trüppmann, obertrüppman, haupttrüpmann (staan zo in zijn dienstboekje). Was dit wel gangbaar? Heeft iemand info over deze vorm van dienstgraden?
- Een "V" op de zijmouw, en dit voor alle hiervoor vermelde graden (het werd dus geen dubbele V ofzo, maar bleef steeds een enkele)
- Een losse grijsgroene gepofte vest met enkel op de rechterborstzak een luftwaffe-arend (staat zo op de foto)
Kan iemand voorgaande elementen checken in een of ander boek, of er mij extra toelichtingen over geven?
ALVAST HARTELIJKE DANK! ! ! !
Mvg
Siegfried
Titel inmiddels gewijzigd naar echte benaming