De broer van mijn grootvader heeft tijdens de oorlog in ned-indie bij de K.N.I.L. gediend, en na de invasie van de Jappen heeft ie mee moeten bouwen aan de beruchte Pakan Baroe spoorweg.
http://au.geocities.com/frans_taminiau/
Ik heb hier oa zijn K.N.I.L. identiteids bewijs, maar kan nergens de eenheid vinden waar ie exact heeft gediend.
Kan ik dat op de een of andere manier achterhalen.?
Vraagje voor de K.N.I.L. kenners
- René_Venlo
- Lid
-
- Lid
Re: Vraagje voor de K.N.I.L. kenners
Mijn opa heeft op Sumatra ook bij de K.N.I.L. gediend en was gelegerd in de kazerne te Gloegoer, Sumatra
Hij was o.a. betrokken bij de verdediging van Medan en Belawan, een havenstad in het noorden van Sumatra.
Zijn eenheid was: 1e Garnizoen, Batallion S.W.K. en Tap, 3e Compagnie, Detachement Artillerie
Misschien kan dit je ook wat op weg helpen?
Toen hij geinterneerd werd, heeft hij eerst nog een tijd in Kamp Gloegoer doorgebracht, alwaarna hij in 1944 getransporteerd is (Atjeh-Party) naar Pakan Baroe.
(aangepast 12-08-2008, 17:53)
Hij was o.a. betrokken bij de verdediging van Medan en Belawan, een havenstad in het noorden van Sumatra.

Misschien kan dit je ook wat op weg helpen?
Toen hij geinterneerd werd, heeft hij eerst nog een tijd in Kamp Gloegoer doorgebracht, alwaarna hij in 1944 getransporteerd is (Atjeh-Party) naar Pakan Baroe.
(aangepast 12-08-2008, 17:53)
Laatst gewijzigd door Aldie32 op 12 aug 2008, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer