Jappen in Frankrijk
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
Jappen in Frankrijk
Ik heb een boek gelezen geschreven door Donald R. Burgett, Het begin: D-Day & De weg naar Arnhem (1 boek), waarin staat dat hij in Normandie (hoe doe je die umlaut?
) verschillende Japanse soldaten heeft tegengekomen. Hij zei dat ze vermoedelijk daar waren om de Duitsers iets bij te brengen over camouflage. Weet iemand hier meer van?

-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Hij beschrijft Mongolen of inwoners van een andere centraal- of Oosterse lidstaat van de USSR, die in dienst van het Russische leger, door de Duitsers werden gevangen genomen en ingelijfd in het Duitse Leger...
Laatst gewijzigd door johan willaert op 07 dec 2007, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
- Veltro
- Lid
Ik ken persoonlijk het boek van Donald R. Burgett niet, maar het is mogelijk dat een Japanse delegatie op de verkeerde plaats op het verkeerde moment in Normandie was.
Dit vanwege het feit dat hetzelfde is gebeurd met een Japanse delegatie in Italie op 7 juni 1944.
Deze Japanse delegatie is namelijk op ongelukkige wijze in een partizanen hinderlaag gelopen en allen zijn vermoord.
En als er Japanners in Italie waren dan waren er vast ook Japanners in Duitsland, welke misschien net op dat moment de Atlantikwall aan het bekijken waren.
Natuurlijk is de kans vele male groter dat de schrijver een fout heeft gemaakt en het hier ging om inwoners van een Aziatisch USSR land, maar toch wilde ik jullie bovenstaande gegeven niet onthouden.
Veltro
Dit vanwege het feit dat hetzelfde is gebeurd met een Japanse delegatie in Italie op 7 juni 1944.
Deze Japanse delegatie is namelijk op ongelukkige wijze in een partizanen hinderlaag gelopen en allen zijn vermoord.
En als er Japanners in Italie waren dan waren er vast ook Japanners in Duitsland, welke misschien net op dat moment de Atlantikwall aan het bekijken waren.
Natuurlijk is de kans vele male groter dat de schrijver een fout heeft gemaakt en het hier ging om inwoners van een Aziatisch USSR land, maar toch wilde ik jullie bovenstaande gegeven niet onthouden.
Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Veltro
- Lid
- battle of the Bulge
- Lid
- iknowdintoo
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- Joe_Liebgott
- Lid
- Contacteer:
Ok ik wist het ook niet zeker! Maargoed dat er iemand is die er veel van weet.johan willaert schreef:442RCT vocht in Italie in Juni 1944...Joe_Liebgott schreef:Ik heb er laats nog iets over gelezen. Ik denk Amerikaanse-Japaners in Amerikaanse dienst.
Johan

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
- iknowdintoo
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
- iknowdintoo
- Lid
Ik kan de exacte tekst niet vinden, maar het is iets als ''(naam) kwam naar me toe, en zei dat hij een Japanner gedood had. Eerst geloofde ik het niet, maar toen zagen we de gesneuvelde Japanner, ik wist dat het een Japanner was omdat hij een Japans uniform aanhad. Later zijn we in Normandie nog meer Japanners tegengekomen, ik ben er nooit achtergekomen wat ze daar deden''
-
- Lid