Jappen in Frankrijk
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
-
- Lid
In ieder geval aan het oostfront hadden ze dat, en volgens mij ook aan het westfront. Dan heb ik het niet over de POA en al de echte vechteenheden, maar over de HIWI's. Ze hadden dan het gewone Russische uniform aan met een witte band met daarop "in dienst van de Duitse Wehrmacht" aan de linkerbovenarm.iknowdintoo schreef:Sinds wanneer hadden Russen in Duitse dienst Russische uniformen aan?
- iknowdintoo
- Lid
-
- Lid
Ze zaten pal achter het front, dan kwam het vaak voor dat je in gevecht kwam.iknowdintoo schreef:Maar... Als de HIWI's geen gevechtseenheden waren, waarom vochten ze dan?
Daar kan ik geen antwoord op geven...Ik kan me voorstellen dat ze ook de wapenen oppakten, maar hij zou de witte mouwband dan toch wel gezien hebben? Vooral als hij meerdere heeft gezien, lijkt mij.
- iknowdintoo
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Dag Johan,
Kijk eindelijk eens illustratie omtrent dit onderwerp.
Waar heb je de foto's vandaan gehaald? Staat er nog iets bij geschreven?
In het boek van Donald Burget wordt gesuggereerd dat het ook ingelijfde Mongolen e.d. konden zijn.
Op de eerste foto zou volgens mij een Mongools persoon kunnen zijn, de tweede zou ik voor de man met het petje neigen te zeggen dat hij Mongools is, en de derde foto zou ik in eerste instantie denken dat het Japanners zijn, maar lichaamshouding, bouw, grootte en haarimplant suggereerd dat het toch mensen van het Mongoolse ras zijn.
Maar goed ik ben geen expert op dit gebied en heb deze mannen ook niet naar het paspoort gevraagd
.
Als het Japanners zouden zijn, dan vraag ik mij af waarom ze een Duits uniform dragen.
Gr.,
Too Tall
Kijk eindelijk eens illustratie omtrent dit onderwerp.
Waar heb je de foto's vandaan gehaald? Staat er nog iets bij geschreven?
In het boek van Donald Burget wordt gesuggereerd dat het ook ingelijfde Mongolen e.d. konden zijn.
Op de eerste foto zou volgens mij een Mongools persoon kunnen zijn, de tweede zou ik voor de man met het petje neigen te zeggen dat hij Mongools is, en de derde foto zou ik in eerste instantie denken dat het Japanners zijn, maar lichaamshouding, bouw, grootte en haarimplant suggereerd dat het toch mensen van het Mongoolse ras zijn.
Maar goed ik ben geen expert op dit gebied en heb deze mannen ook niet naar het paspoort gevraagd

Als het Japanners zouden zijn, dan vraag ik mij af waarom ze een Duits uniform dragen.
Gr.,
Too Tall
-
- Lid
- Contacteer:
- iknowdintoo
- Lid
- To Tall
- Lid
- Contacteer:
Het lijkt mij inderdaad logisch dat bevriende militaire naties hun eigen uniformen gebruiken. Immer liepen de Italianen ook in hun eigen uniform. Daarbij komt nog dat het Japanse volk een zeer trots volk is met zeer strenge tradities. Het lijkt mij daarom onlogisch dat Japanners in Duits uniform rondliepen in Europa.iknowdintoo schreef:Deze kunnen ze niet zijn, ze hebben Duitse uniformen aan. Burgett zei dus dat ze Japanse uniformen aanhadden (mogelijk dus ook Russische), maar toch leuke foto's.
Gr.,
Too Tall
-
- Lid
goedendag
ik weet dat er verschillende malen japanners zyn uitgenodigd in europa ,zo ook in 1940 om het fort van eben emael (belgie) te bezichtigen na de glansryke overwinning aldaar van de duitsers in de 18 daagse veldtocht
dus zullen ze later ook wel uitgenodigd zyn aan de atlantikwall om deze te bezichtigen,dat lykt me logisch er is ook eens geschreven dat er een kleinschalig uitwisselprogram was om elkaar militarisch beter te leren kennen en om vanelkaar te leren
grts bruno

ik weet dat er verschillende malen japanners zyn uitgenodigd in europa ,zo ook in 1940 om het fort van eben emael (belgie) te bezichtigen na de glansryke overwinning aldaar van de duitsers in de 18 daagse veldtocht
dus zullen ze later ook wel uitgenodigd zyn aan de atlantikwall om deze te bezichtigen,dat lykt me logisch er is ook eens geschreven dat er een kleinschalig uitwisselprogram was om elkaar militarisch beter te leren kennen en om vanelkaar te leren
grts bruno

-
- Lid
- Contacteer:
- iknowdintoo
- Lid