Favoriete handvuurwapen

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
coco
Lid

Re: Favoriete handvuurwapen

Bericht door coco »

Luger P-08 (pas nog in men handen gehad _/-\o_ )
Natuurlijk de Mauser (k98 etc.) prachtige dingen.
En een STG44 mag er ook zeker wezen!!

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

Net als Parker vind ik de Thompson het mooiste wapen uit WOII.
De Thompson was zeer innovatief toen deze c.a. 20 jaar voor de oorlog uitkwam.

Nu is er de KRISS Super V CRB/SO .45 ACP Civilian Carbine en deze wordt beschouwd als de grootste innovatie voor SMG's sinds de Thompson.
De Kriss is zo innovatief omdat de problemen van de terugslag bij het schieten eigenlijk is opgelost.

In de Kriss is een meganisme ingebouwd om de terugslag naar beneden af te voeren zodat de impact op de schouder enorm verkleind wordt en de loop gericht blijft op het doel. Hierdoor kan de schutter zeer nauwkeurig met bijv. een .45 kaliber kogel in stand automatisch op het doel schieten zonder dat hij gaat "sproeien". Het schieten in "short bursts" is dan ook niet meer nodig voor nauwkeurigheid. Overigens vanwege de impact van een .45 is dat overigens ook niet meer nodig

Vanwege het feit dat een groter kaliber gebruikt kan worden dan normaal gebruikt wordt bij law inforcemetn, bijv. bij het binnenvallen van een gebouw, kan per schot één tegenstander direct worden uitgeschakeld. Het wapen kan ook ingeschakeld worden voor 2 shot bursts.

Kijk verder op http://www.transformationaldefenseindustries.com/ voordat ik onzin ga uitkramen, want ik ben in het geheel niet technisch onderlegd op dit gebied maar ik was zeer onder de indruk van de demonstraties die op ik TV zag.

Hier is een filmpje over de Kriss, helaas laten ze hier niet zien hoe nauwkeurig je kan schieten wanneer je je magazijn in één keer leegt
http://www.kriss-tdi.com/content/view/51/28/

Filmpje waarmee ze laten zien dat de terugslag vele malen minder is dan normaal bij een standaard smg en daardoor blijft de loop ook op het doel gericht.
http://www.kriss-tdi.com/content/view/48/28/

Het magazijn van de Kriss is het zelfde als die van de Glock. Men kan een "sleeve" op het magazijn zetten zodat er 30 kogels in kunnen. Het magazijn past dan zelfs nog op de Glock.

De Kriss wordt geleverd voor de kaliber 9, 40 en 45.

Gr.,
Too Tall
Voor re-enactment gear ga je naar Island Depot
Kijk ook eens op Uitgeverij De Duivelsberg
iknowdintoo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door iknowdintoo »

Meer informatie over de Kriss Super V: http://www.world.guns.ru/smg/smg96-e.htm
Ik vind de SVU-AS ook wel vet ( http://www.world.guns.ru/sniper/sn19-e.htm ). Doet me denken aan de FG-42. Ook ontworpen voor para's, ook een onhandige volautomatische mogelijkheid, en ook vaak met scherpschuttersvizier uitgerust. Maar als ik naar Uruzgan moest, en ik kon kiezen, zou ik de G36K nemen ( http://www.world.guns.ru/assault/as14-e.htm ) :mrgreen: .
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Voor mij de Diemaco C7/C8 (A1 erachter mag ook), die ken ik tenminste..

Het valt mij op dat ik de MG42 nog niet voorbij heb zien komen, eigenlijk het beste wapen van de afgelopen eeuw. De MG42 is later naar een kaliber van 7,61x51 NATO omgebouwd en de MG3 genoemd. Het hele idee is precies hetzelfde. Met andere woorden: de MG42 van vroegâh, doet vandaag nog steeds zijn werk! Dat zie je de M1Garand niet doen hoor..

MG42:
Afbeelding

MG3:
Afbeelding
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Hoe kun je nu een wapen,` favoriet` noemen terwijl je nooit mee geschoten hebt.
Ik denk dat je eerst met verschillende wapens moet hebben geschoten , om te kunnen zeggen wat je favoriete wapen is .
Nemo Me Impune Lacessit
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

ammo schreef:Hoe kun je nu een wapen,` favoriet` noemen terwijl je nooit mee geschoten hebt.
Ik denk dat je eerst met verschillende wapens moet hebben geschoten , om te kunnen zeggen wat je favoriete wapen is .
Men kan ook een favoriet hebben op gebaseerd op andere criteria, bijv. specificaties en ervaring van anderen.
Zo hebben vliegtuigspotters ook hun favorieten bijvoorbeeld zonder er mee gevlogen te hebben.

Je favoriet baseer je nl. op de kennis die je hebt. Komt daar ervaring bij kan het zeker zijn dat je keuze voor favoriet ook wijzigd. Wat vanwege specificaties er erg goed uitziet kan in de praktijk anders ervaren worden en ook persoonlijke voorkeur kan daar bij meespelen. Dit noemt men voortschrijdend inzicht.

Gr.,
Too Tall
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

To Tall schreef:
ammo schreef:Hoe kun je nu een wapen,` favoriet` noemen terwijl je nooit mee geschoten hebt.
Men kan ook een favoriet hebben op gebaseerd op andere criteria, bijv. specificaties en ervaring van anderen.
Zo hebben vliegtuigspotters ook hun favorieten bijvoorbeeld zonder er mee gevlogen te hebben.

Je favoriet baseer je nl. op de kennis die je hebt. Komt daar ervaring bij kan het zeker zijn dat je keuze voor favoriet ook wijzigd. Wat vanwege specificaties er erg goed uitziet kan in de praktijk anders ervaren worden en ook persoonlijke voorkeur kan daar bij meespelen. Dit noemt men voortschrijdend inzicht.

Gr.,
Too Tall
Ben ik het niet mee eens , maar goed. Als ik al een favoriet wapen zou hebben dan is het wel uit eigen ervaring met het wapen,
en niet door specificaties, of door ervaringen van anderen.
Nemo Me Impune Lacessit
To Tall
Lid
Contacteer:

Bericht door To Tall »

ammo schreef:
To Tall schreef:

Gr.,
Too Tall
Ben ik het niet mee eens , maar goed. Als ik al een favoriet wapen zou hebben dan is het wel uit eigen ervaring met het wapen,
en niet door specificaties, of door ervaringen van anderen.
Precies wat ik bedoel, deze dingen zijn persoonlijk. De een heeft wapen ervaring met voldoende verschillende wapens om een favoriet te hebben de ander niet en moet zich baseren op specificaties en ervaringen van anderen.

Hoeveel mensen hebben niet de voorkeur voor een auto, vliegtuig of boot terwijl zij die specifieke auto, vliegtuig of boot nog nooit van binnen hebben gezien. Een mening wordt gevormd door ervaringen of door kennis en soms door beide.

Gr.,
Too Tall
janjaffa
Lid

Bericht door janjaffa »

de mijne is toch deze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
van links naar echts: .30 Carbine.7.62x39mm(ak47) .5.56x45mm Nato (m-16)
warom dit mijn lieveling wapen is omdat hij kwa ontwerp mooi is en als ik een soldaat was zou ik dit wapen kiezen vanwege zijn licht ontwerp.
een nadeel van dit wapen vind ik wel dat hij niet nauwkurig ver kan schieten omdat hij .30 Carbine munitie gebruikt dat eigenlijk pistoolmunitie is(zie derde foto).
je kan der gemakelijk 150 meter halen maar 300 meter gaat een beetje lastig :(
maar verder is het een mooi ding :P
Doornewaard
Lid

Bericht door Doornewaard »

Dat ben ik wel met je eens ammo, er zit wel degelijk verschil tussen. Kijk maar na vrouwen :) .
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Geef mij maar een MG-42, M1 Garand, Thompson, MP-40, STG-44 (MP-44) en de .30 cal.
Die wapens zijn eigenlijk de mooiste vind ik persoonlijk. Zelf heb ik de MG-42,STG-44 en de .30 cal al vast gehad en ook mee droog gevuurd.
De MG-42, mooi ontwerp, krachtige vuurkracht, 1 man kan hem bedienen en je kan er 100,150,200,250 kogels mee afschieten als die in de band zitten, enigste nadeel is dat de loop na een tijdje moest veranderd worden als er te vaak geschoten mee werd en te snel.
De M1 Garand, ziet mooi uit vooral met dat hout. Ook een goed semi automatic rifle.
De MP-40, ziet ook niet verkeerd uit en ook een goed wapen, vooral handig bij close combat.
De STG-44 is een aardig mooi staaltje techniek, het is een semi automatisch geweer en kan ook als een geweer gebruikt worden.
De .30 cal is ook zeer mooi qua design, en als die op de 3 poot staat straalt hij vol trots.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
iknowdintoo
Lid

omgitsme schreef: De STG-44 is een aardig mooi staaltje techniek, het is een semi automatisch geweer en kan ook als een geweer gebruikt worden.
Die zin klopt niet helemaal..
rutger
Lid

Bericht door rutger »

omgitsme schreef:Geef mij maar een MG-42, M1 Garand, Thompson, MP-40, STG-44 (MP-44) en de .30 cal.
Die wapens zijn eigenlijk de mooiste vind ik persoonlijk. Zelf heb ik de MG-42,STG-44 en de .30 cal al vast gehad en ook mee droog gevuurd.
De MG-42, mooi ontwerp, krachtige vuurkracht, 1 man kan hem bedienen en je kan er 100,150,200,250 kogels mee afschieten als die in de band zitten, enigste nadeel is dat de loop na een tijdje moest veranderd worden als er te vaak geschoten mee werd en te snel.
De M1 Garand, ziet mooi uit vooral met dat hout. Ook een goed semi automatic rifle.
De MP-40, ziet ook niet verkeerd uit en ook een goed wapen, vooral handig bij close combat.
De STG-44 is een aardig mooi staaltje techniek, het is een semi automatisch geweer en kan ook als een geweer gebruikt worden.
De .30 cal is ook zeer mooi qua design, en als die op de 3 poot staat straalt hij vol trots.
Een MG42 en .30 cal als handvuurwapen?
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
iknowdintoo
Lid

iknowdintoo schreef:Post hier je favoriete handvuurwapen dat in WO2 gebruikt is (al dan niet met telescoopvizieren e.d.) met een kaliber van 14.5mm of kleiner (AT-geweren mogen dus ook).
micky
Lid

Bericht door micky »

Natuurlijk de K98k en de Mp44 :) wat anders? :D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Sorry heb iets verkeerd gedaan met de foto's :bonk:
Laatst gewijzigd door micky op 14 jul 2008, 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie