101st ab met am. flag?

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heideroos
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2007, 22:03

101st ab met am. flag?

Bericht door Heideroos »

http://link.marktplaats.nl/137191679

Screaming Eagles hadden toch geen amerikaanse vlag op de mouw?
Of was dat alleen bij M42 jumpsuit?
De aanbieding op MP is een M43. Ik dacht dat alleen 82nd de vlag had. "All-Americans"
Hancock. I've got lunatics laughing at me from the woods. My original plan has been scuppered now that the jeeps haven't arrived. My communications are completely broken down. Do you really believe any of that can be helped by a cup of tea?
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

De 101st airborne had sinds Operation Market (Market:was codenaam voor de airborne Garden voor de grondtroepen) een amerikaanse vlag op zijn schouder de 82st airborne division had ook in Nomandie al een amerikaanse vlag op haar schouder. Mischien ook wel eerder maar de 101st aiborne had het pas sinds Market.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Heideroos
Lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 okt 2007, 22:03

Bericht door Heideroos »

dus toch..
Hancock. I've got lunatics laughing at me from the woods. My original plan has been scuppered now that the jeeps haven't arrived. My communications are completely broken down. Do you really believe any of that can be helped by a cup of tea?
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Heideroos schreef:dus toch..
Als deze vanaf Replacements is gebruikt dan is ie ok.

Maar eerlijk gezegt ziet hij er niet als een movieprop en zeker niet van BoB uit. Hij glinstert teveel en de patch van de amerikaanse vlag daar zit geen geel/goud kleurig randje omheen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Joe_Liebgott schreef:Als deze vanaf Replacements is gebruikt dan is ie ok.
Maar eerlijk gezegt ziet hij er niet als een movieprop en zeker niet van BoB uit. Hij glinstert teveel en de patch van de amerikaanse vlag daar zit geen geel/goud kleurig randje omheen.
Ik zie niet in waarom dat geen uniform uit BOB zou kunnen zijn ?

Maar de M43 jassen van BOB zijn slecht gemaakt. Degenen die ik in mijn handen heb gehad hadden geen binnen voering. Mischien jassen voor de figuranten?
Het M43 uniform is voor de Amerikaanse airbornes in Augustus 1944 ingevoerd. (Er zijn inderdaad uitzonderingen) De 101e kreeg toen ook een vlaggetje op de mouw.
Hier een orgineel vlaggetje wat ik eens heb gevonden nabij een landingszone in de buurt van Best. Deze is uitgeknipt uit de armband en op de mouw genaaid geweest.
Afbeelding
Het materiaal is wat men noemt oliedoek en heeft een beetje zijdeglans achtige uitstraling.

De Amerikaanse (mouw)vlag behoord inderdaad geen geel goud kleurig randje te hebben als het airborne gebruikt wo2 exemplaar betreft.
En tijdens wo2 had de Amerikaanse vlag 48 sterren.
Hoewel ik de sterren niet kan zien lijkt mij dat de vlag correct uitgebeeld is.

Movieprops van BOB zijn nog goed te vinden maar er wordt ook veel aangeboden als zijnde BOB movie prop.

Op deze website staat veel leerzaams over 101e airborne tijdens Operatie Market inclusief een goed verhaal over de M43 uniform incl vergelijking met die van BOB gemaakte jassen.
http://users.telenet.be/101airborne/101st.htm
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Jim schreef:
Joe_Liebgott schreef:Als deze vanaf Replacements is gebruikt dan is ie ok.
Maar eerlijk gezegt ziet hij er niet als een movieprop en zeker niet van BoB uit. Hij glinstert teveel en de patch van de amerikaanse vlag daar zit geen geel/goud kleurig randje omheen.
Ik zie niet in waarom dat geen uniform uit BOB zou kunnen zijn ?

Maar de M43 jassen van BOB zijn slecht gemaakt. Degenen die ik in mijn handen heb gehad hadden geen binnen voering. Mischien jassen voor de figuranten?
Het M43 uniform is voor de Amerikaanse airbornes in Augustus 1944 ingevoerd. (Er zijn inderdaad uitzonderingen) De 101e kreeg toen ook een vlaggetje op de mouw.
Hier een orgineel vlaggetje wat ik eens heb gevonden nabij een landingszone in de buurt van Best. Deze is uitgeknipt uit de armband en op de mouw genaaid geweest.
Afbeelding
Het materiaal is wat men noemt oliedoek en heeft een beetje zijdeglans achtige uitstraling.

De Amerikaanse (mouw)vlag behoord inderdaad geen geel goud kleurig randje te hebben als het airborne gebruikt wo2 exemplaar betreft.
En tijdens wo2 had de Amerikaanse vlag 48 sterren.
Hoewel ik de sterren niet kan zien lijkt mij dat de vlag correct uitgebeeld is.

Movieprops van BOB zijn nog goed te vinden maar er wordt ook veel aangeboden als zijnde BOB movie prop.

Op deze website staat veel leerzaams over 101e airborne tijdens Operatie Market inclusief een goed verhaal over de M43 uniform incl vergelijking met die van BOB gemaakte jassen.
http://users.telenet.be/101airborne/101st.htm
Ze zijn in BoB toch veel doffer van kleur deze glimt echt teveel en is een andere kleur dan de broek! En in BoB zien ze er veel meer gebruikt,ben de naam even kwijt,gebruikt uit.

Afbeelding

Het vlaggetje ziet er te nieuw uit maar het heeft wel 48 steren te zien aan dat de steren een vierkant vormen nier zoals bij de nieuwe:

Afbeelding
De Stars & Stripes van tegenwoordig

Afbeelding
De Stars & Stripes die ze in de Tweede wereldoorlog gebruikten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

Joe_Liebgott schreef:[
Ze zijn in BoB toch veel doffer van kleur deze glimt echt teveel en is een andere kleur dan de broek! En in BoB zien ze er veel meer gebruikt,ben de naam even kwijt,gebruikt uit.
De gehele serie BOB is niet in realistische kleur opgenomen.
Door middel van filter en misschien ook wel nabewerking hebben ze de kleuren bewerkt om te laten lijken op kleuren opnames uit wo2.
Net als ook gedaan is in Saving Private Ryan.

Dus je kan niet zomaar gaan vergelijken met een foto op marktplaats.
En ook op BOB zie je kleuren verschil tussen de broeken en jassen.
Kijk maar eens goed in de (Ardennen) scene als ze in vrachtwagens vertrekken (Foy) Waarbij ze de compagnie passeren die te voet is. En ze "bedanken" voor het schijten in hun schuttersputjes. Broeken en jassen in allerlei variaties groen.

Daarbij komt dat jouw t.v kleuren net anders ingesteld is als die van iemand anders. Dus de kleuren op jouw t.v kan je niet gaan 100% vergelijken met die van iemand anders en ook niet met een fototje op marktplaats.

Hier onder zie je iemand BOB uniform collectie. Rechts zie je een M43 jas en daarboven hangend een M43 broek.
http://www.yourprops.com/view_item.php?movie_prop=12401
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ohh jah ik wist wel dat het een andere kleur was maar zelf heb ik niet heel veel verstand van de jassen m43 en m1942? Dus het zal wel een echte kunnen zijn.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Bericht door jeffreyvanspengen »

De kleur kan op foto's er ook nog weleens anders uitzien :wink: Ik heb eens gehoord dat de kleding uit ''BoB'' in mexico is gemaakt. Ook leuk om te weten is dat een gedeelte van de gebruikte garrison caps in de serie na oorlogse Nederlandse zijn!
Gebruikersavatar
Joe_Liebgott
Lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 30 mei 2007, 19:35
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

jeffreyvanspengen schreef:De kleur kan op foto's er ook nog weleens anders uitzien :wink: Ik heb eens gehoord dat de kleding uit ''BoB'' in mexico is gemaakt. Ook leuk om te weten is dat een gedeelte van de gebruikte garrison caps in de serie na oorlogse Nederlandse zijn!
Geweldig dat verwacht je echt niet.... !:lol: :D
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Bericht door Jim »

jeffreyvanspengen schreef:Ook leuk om te weten is dat een gedeelte van de gebruikte garrison caps in de serie na oorlogse Nederlandse zijn!
:? Nederlandse aanmaak garrison caps ? Na de oorlog hebben Nederlanders baretten gedragen. Nederlandse mariniers hebben nog Amerikaanse uniformen gedragen.
Op de service dress jassen in de serie zijn wel orgineel de rest van de uniformen en uitrustingen zijn allemaal nagemaakt. Dat is wat ze zeggen op hun website en in de special DVD.
Plaats reactie