Garrison Cap

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Garrison Cap

Bericht door Joe_Liebgott »

Hoe zit het nou met die Garrison cap? Hoe ziet hij er nou goed uit (wat is de goede vorm precies?). Ik wil er graag een kopen maar ik weet ook niet welke patch ik er op moet doen een blauwe met een parachute of een rode met parachute of eentje met een glider en daar door een parachute kan iemand mij helpen?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

John Diffin 505PIR/82ABDiv

Afbeelding
29th Let's Go!!!!!
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

En van de 101st Airborne dan? Je hebt twee verschillende de:

Afbeelding

En deze:

Afbeelding

Zijn die van het begin van de oorlog?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

Mr Mojo Risin
Lid
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Ja, deze zijn early war. Er waren er ook met een glider alleen voor de glidertroepen. Later zijn de combo's ingevoerd met zowel de parachute al de glider op. (Correct me if I'm wrong :) )
Let ook op de piping (kleur op de rand), blauw is voor infantry (de gewone soldaten), goud en zwart is voor de officieren en hogere officieren enkel goud. Let ook dat indien je een patch met glider en chute koopt je glider de juiste kant opvliegt. Er zijn wel foto's van para's waar hij de verkeerde kant opvliegt, maar ik vind het mooier als ie de juiste kant opvliegt. 't Is jouw keuze die telt natuurlijk!
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Welke gebruikten ze in de Ardennen de combo of aleen met de chute?

En ik heb net opgezocht waar de rode van was die was van de engineers.

Mr Mojo Risin
Lid
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Puur op het tijdstip afgaande zou ik zeggen de combo, maar er waren misschien uitzonderingen :? .
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Jumposaurus
Lid

Bericht door Jumposaurus »

paratrooper schreef:Puur op het tijdstip afgaande zou ik zeggen de combo, maar er waren misschien uitzonderingen :? .
Het combo embleem is in 1943 ingevoerd. Dus kun je er rustig vanuit gaan dat in de Ardennen iedereen dat embleem op de garrison cap had.
Uitzondering zijn er natuurlijk altijd en overal geweest, maar je moet van de standaard uitgaan. Het maakt ook het plaatsen van jezelf tijdens de reenactment makkelijk. Het in 1943 ingevoerde embleem kun je bij zowel de M42;s M43; "Ike"en service uniform dragen zonder dat je de geschiedenis geweld aan doet. Met het "early"embleem zet je jezelf meer in een bepaald tijdsplaatje.
Wat de vorm betreft daar zijn ook variaties op. het was de gewoonte om met naald en draad de shape van de garrison cap naar believen te wijzigen (@Johan correct me when I am wrong). De kopieen die nu in de handel zijn hebben vaak een te hoge "crown" Ik heb de garrison cap voor mijn partner ook gemodificeerd door hem naar binnen iets om te slaan en dan weer vast te stikken. Geeft een betere vorm en zit ook lekkerder (volgens Monique die hem draagt). Overigens werd achter de "hat patch"ook wel een silver dollar genaaid om er lekker mee te meppen tijdens kroeggevechten.
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
johan willaert
Lid
Contacteer:

29th Let's Go!!!!!
Jumposaurus
Lid

Bericht door Jumposaurus »

johan willaert schreef:Onderaan: http://www.101airborneww2.com/insignia.html
Helemaal mee eens Johan, misschien wel de beste site over het onderwerp.
Nog een vraag Zegt de volgende marking in een liner je iets
Het geheel is geval in kruisvorm in een kruis.
c
a
capac
a
c
1
"All the way; par St Michel; Gluck ab; Whoa mahomet" http://www.paragroupholland.nl
Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Overigens werd achter de "hat patch"ook wel een silver dollar genaaid om er lekker mee te meppen tijdens kroeggevechten.
Lekker gemeen.

c
a
capac
a
c
1

Sorry,maar het zegt me echt niks. :oops:

Bedankt voor de informatie!
[/quote]

johan willaert
Lid
Contacteer:

Liner gemaakt door CAPAC

Logo is tweemaal het woord CAPAC, door elkaar gedrukt...

1 = het malnummer
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie