Ik heb dus een M1 helm in mijn bezit. Ik weet bijna zeker dat hij NIET uit de tweede wereldoorlog afkomstig is, om dat ik hem ooit een keer voor 20 euro heb gekocht ofso. Maar hoe kan ik dus zien uit welk tijdperk die wel is ? Er staat wel een code in de binnen-helm : BEC 87. Ik weet niet of die 87 iets met het bouwjaar heeft te maken? Dit is de betreffende helm:
En door welk leger en waar zou die gebruikt kunnen zijn ? Er staan trouwens ook nog 2 namen in : Arnold v D en iets wat op Monique K lijkt.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Daan.
Vraag over M1 Helm
-
- Lid
-
- Lid
Re: Vraag over M1 Helm
Ohh.. daar had ik noch niet eens aan gedacht eigenlijk. Weet je toevallig ook nog wanneer die ongeveer gebruikt werd door het nederlandse leger?ammo schreef:Het is een Nederlandse pot.
Daan
Eind jaren 50 tot in de jaren 90 dacht ik.Parker schreef:Ohh.. daar had ik noch niet eens aan gedacht eigenlijk. Weet je toevallig ook nog wanneer die ongeveer gebruikt werd door het nederlandse leger?ammo schreef:Het is een Nederlandse pot.
Daan
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Okee, bedankt. Hoe kon je dat eigenlijk zo snel zien? Speciale dingen waar je op let?
Ik heb zelf nog zo,n helm overgehouden , uit mijn diensttijd.Parker schreef:Okee, bedankt. Hoe kon je dat eigenlijk zo snel zien? Speciale dingen waar je op let?
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Nogmaals bedankt !ammo schreef:Ik heb zelf nog zo,n helm overgehouden , uit mijn diensttijd.Parker schreef:Okee, bedankt. Hoe kon je dat eigenlijk zo snel zien? Speciale dingen waar je op let?