paratrooper scooter.
-
- Lid
paratrooper scooter.
Hallo allemaal .
Ik heb een vraag of iemand weet of dat russische paratroopers ook scooters hebben gebruikt,
en of dat iemand daar misschien documentatie over heeft.
Ik vraag dit omdat een kennis van mij oude brommers verzameld en hij een een russische brommer
heeft gekocht die volgens de vorige eigennaar in ww2 is gebruikt door het russische leger.
Ik zelf kan niets vinden over evt russische paratroopers en of materialen.
Hij ziet er wel uit als een para scooter hij is vrij klein en gedeeltelijk inklapbaar,
hij is overgespoten in andere kleuren.
Ik zal snel een foto maken en hierop zetten.
Het zou mooi zijn als het een echte is en vooral om hem weer in orginele staat te brengen.
Ik hoop dat we samen iets kunnen vinden.
Ik heb een vraag of iemand weet of dat russische paratroopers ook scooters hebben gebruikt,
Ik vraag dit omdat een kennis van mij oude brommers verzameld en hij een een russische brommer
heeft gekocht die volgens de vorige eigennaar in ww2 is gebruikt door het russische leger.
Hij ziet er wel uit als een para scooter hij is vrij klein en gedeeltelijk inklapbaar,
Het zou mooi zijn als het een echte is en vooral om hem weer in orginele staat te brengen.
Currahee.
- Andre1983nl
- Lid
Re: paratrooper scooter.
De russen hebben volgens mijn geen paratroopers ingezet tijdens de oorlog.
Althangs niet als para's
Kan het ook een koude oorlog item wezen?
Althangs niet als para's
Kan het ook een koude oorlog item wezen?
Ik verzamel Repro ... omdat ik dan zeker weet dat het echt NEP is!
Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.
Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
Regiment Huzaren!
Ik zoek info, foto's en items over Huzaren/Cavalerie.
Soldiers wins the war & Generals gets the the Credits
- Mr_Flibble
- Lid
- Contacteer:
Russische para's zijn slechts enkele keren massaal ingezet. Allen zonder succes.Andre1983nl schreef:De russen hebben volgens mijn geen paratroopers ingezet tijdens de oorlog.
In Tabulas Argenteas Refero
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 67 keer
- Ontvangen: 116 keer
Dropzone, onderstaande informatie omtrent de Sovjet WOII parachutisten heb ik ooit eens ontvangen van andere Sovjet WOII verzamelaar/kenner. Volgens zijn zeggen hadden de Sovjet WOII para's wel verkenningseenheden die waren uitgerust met fietsen. Of dat de Sovjets ook een para motorfiets gedurende WOII hebben ontwikkelt en ingezet durf ik niet te zeggen. De Sovjet parachutisten zijn gedurende WOII grotendeels ingezet als grondtroepen dus het is niet ondenkbaar dat ze in deze rol ook met (gewone) motorfietsen uitgerust zijn geweest.Dropzone schreef:Hallo allemaal .
Kan de motorfiets (bromfiets) ook vroeg naoorlogs zijn? Ik vind je vraag omtrent een mogelijke Sovjet para motorfiets zeer interessant en dus ook de moeite waard om eens te bekijken of er meer over te vinden is. Kan je ook een foto van deze motorfiets plaatsen? Wellicht heeft de motorfiets nog iets van een type aanduidingsplaatje op het frame.
The basic Soviet airborne unit of the GPW was the airborne brigade, the main component of which was four infantry battalions. At the outbreak of the war the infantry battalion contained just 458 men and the airborne brigade included a signals company, a recon company (with bicycles), a mortar company (82mms) and an AA company (HMGs). Brigade artilley consisted of six M27 regimental guns (76mm) and twelve 45mm AT guns. Apart from the standard infantry weapons (rifles, carbines, SMGs, LMGs and light mortars) one platoon of each rifle company had backpack flamethrowers.
There were 16 of these brigades at the outbreak of hostilities, one in the far east and the rest organised into five airborne corps. The airborne corps had a light tank battalion (though it seems unlikely that airborne armour was ever deployed to combat) and a signals platoon (long range radios). In the summer and autumn of 1941 the forces of the airborne corps were integrated into regular ground forces.
Over the next couple of years more than fifty airborne brigades were established, either as new formations or as earlier brigades reformed. There were never more than a couple of dozen at any one time since most were eventually redesignated as ground forces (in guards rifle divisions or guards airborne divisions) fighting as regular infantry with standard infantry TO&Es. In September 1943 two of the remaining three brigades were used in the Dnieper crossing. The airborne brigade structure had changed during this time; a pioneer company being added, the M27 guns and the mortar company being deleted and the infantry battalions being increased to 715 men (with 82mm mortars, a medium MG company and an AT company with AT rifles). The anti-tank gun component was beefed up to an AT battalion with eight 45mm guns and an AT rifle company.
After the Dnieper operation further changes were made. The AT battalion was doubled in terms of AT guns, an artillery battalion of eight M43 regimental guns was introduced, the AA company was enlarged, a mortar battery with four 120mm mortars was introduced and the infantry companies armed predominantly with SMGs.
By the late summer of 1944 the airborne arm had again been expanded. The airborne brigades were grouped into guards airborne divisions (equivalent to the earlier airborne corps). The airborne divisions were grouped into guards airborne corps and the three available corps constituted the airborne army. I don't know anything about the operational assets of the division, corps or army. By the end of 1944 the airborne army was re-equiped and redesignated as a guards army for conventional ground operations.
Force deployment was predominantly by parachute with gliders being used for the heavier equipment."
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- roadmaster
- Lid
Ik hoop dat we samen iets kunnen vinden.Currahee.Dropzone
Lid
Privébericht
Camera stuk zeker??
groet van roadmaster
Ik hoop dat we samen iets kunnen vinden.Currahee.Dropzone
Lid
Privébericht
Camera stuk zeker??
groet van roadmaster

be prepared & drive alert
Ongeveer 50 keer ingezet. Grootse dropping in 1 keer betrof 4000 man. In 1 periode van 2 maanden Jan -februari 1942 zijn er operationeel 14.000 man dmv dropping ingezet met succes.Mr_Flibble schreef:Russische para's zijn slechts enkele keren massaal ingezet. Allen zonder succes.Andre1983nl schreef:De russen hebben volgens mijn geen paratroopers ingezet tijdens de oorlog.
Gezien de hoeveelheid parachutisten waarover de Sowjets beschikten was het echter minimaal. Hoofzakelijk voor partizanen acties zijn ze ingezet.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- asjemenou
Speurend naar een eventuele Sovjet WOII para motorfiets werd ik door een andere Sovjet WOII geïnteresseerde op een wel heel apart Sovjet (para) zweefvlieg/voertuig gewezen; de Antonov A-40 Krylya Tanka (tankvleugels). Hoewel het dus geen (para) motorfiets is vind ik het toch wel leuk om dit zweefvlieg/voertuig hier te vermelden.
Het zweefvlieg/voertuig bestond uit een lichte T-60 tank welke werd voorzien van houten vleugels en die na het landen afgeworpen konden worden. Het zou getrokken moeten worden door een een Tupolev TB-3 of Petlyakov Pe-8 zware bommenwerper. De Antonov A-40 kwam niet verder dan een testvlucht in september 1942. Voor meer details zie; http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_A-40 .
Voor meer over de lichte T-60 tank zie; http://www.battlefield.ru/index.php?opt ... 50&lang=en en http://www.battlefield.ru/index.php?opt ... &Itemid=50 .

De Antonov A-40 Krylya Tanka

T-60 lichte tank
Het zweefvlieg/voertuig bestond uit een lichte T-60 tank welke werd voorzien van houten vleugels en die na het landen afgeworpen konden worden. Het zou getrokken moeten worden door een een Tupolev TB-3 of Petlyakov Pe-8 zware bommenwerper. De Antonov A-40 kwam niet verder dan een testvlucht in september 1942. Voor meer details zie; http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_A-40 .
Voor meer over de lichte T-60 tank zie; http://www.battlefield.ru/index.php?opt ... 50&lang=en en http://www.battlefield.ru/index.php?opt ... &Itemid=50 .

De Antonov A-40 Krylya Tanka

T-60 lichte tank
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- asjemenou

Een link naar motorfietsen die door het Sovjet WOII leger zijn gebruikt; http://rkkaww2.armchairgeneral.com/gall ... es.htm#L_8 .

De bekendste Sovjet WOII legermotor is wel de M-72. Dit was een kopie van de Duitse BMW R-71. De M72 werd geproduceerd tussen 1941 en 1961. Voor meer foto's zie; http://www.svsm.org/gallery/m72-Motorcycle .
-
- Lid
Iemand meer info over de NSU quick 98cc luftwaffe bromfiets??
http://www.nsuquicklyspares.co.uk/collection.html
http://www.nsuquicklyspares.co.uk/collection.html
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
- iknowdintoo
- Lid
- Ontvangen: 1 keer
-
- Lid
sorry 

Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.