Ik noem nu even een kleine aantal wapens op die ik zo uit mijn hoofd weet , er zullen er vast wel veel meer zijn .
Pistool :
TT22
TT33
Geweer :
Mosin nagant kort model
Mosin nagant lang model
Tokaref SVT40
Machine geweer :
maxim M1910
dektarjev DP28
Gorjunow SG43
MP :
PPSH 41
PPS 43
PPD
anti tank geweer .50 caliber ( draagbaar model )
PTRS-41
DSHK
Dit komt mij een beetje zoekende over , waren hun wapens niet goed genoeg dat ze steeds zo van wapens wisselde of beter gezecht zo veel verschillende wapens hadden .
Ik hoop maar voor hun dat het allemaal het zelfde caliber had ( tokarev munitie )
Volgens mij was rusland het enige land dat zo veel verschillende wapend had , het was tevens ook een groot voorbeeld voor Duitsland , Duitsland heeft veel geleerd van deze wapens , neem nu de Tokarev SVT40 , dit was het grote voorbeeld voor de Gewehr 43 .
Veel andere wapens zijn later uitgebloeid tot de meest succsesvol Duitse wapens van de WO2 .
Wat mij ook opvalt is dat hun wapens veel aantrekkelijker zijn wat gewicht betreft , neem nu een tokarev SVT40 of een K43 , daar zit duidelijk veel verschil in en ik geloof niet dat de K43 beter is dan de SVT40 .
Wat is jullie reactie hier op ?
Ik ben vast een aantal wapens vergeten .
Vinden jullie de wapenuitrusting van rusland tijdens de WO2 beter of slechter als al het andere wat in is gezet tijdens de WO2 .