Beste leden.
Ik heb een gesneuvelde bevrijder geadopteerd zijn naam is Ganger Donald P,hij ligt begraven op Margraten
Hij zat bij de 607th Tank destroyers,en hij is gesneuveld op 11 april 1945.
Weet misschien iemand waar deze eenheid op dat moment was,of waar ik meer informatie kan vinden om het uit te zoeken.
Eenheid 607th TD BN
-
- Lid
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: Eenheid 607th TD BN
Activated on 15 December 1941 at Fort Ord, California, from the 7th Infantry Division Provisional Antitank Battalion. Converted to a towed battalion in May 1943. Arrived at Liverpool, England, on 21 April 1944. Disembarked at Utah Beach 17–23 June. Supported advance on Cherbourg, fought along Seves River in July. Participated in drive to Le Mans and envelopment of the Falaise Pocket in August. Advanced to Moselle River in September and supported operations against Metz through November. Converted to a self-propelled battalion equipped with M36s in time for final assauLt Joined drive toward Saar River, capture of Saarlautern, and subsequent fight against Siegfried Line in December. Deployed to the Ardennes sector in January 1945. Committed against Siegfried Line again in February in the Schnee Eifel. Supported the capture of Koblenz in mid-March. Crossed the Rhine River at Boppard on 25 March. Sliced through Hessen and Thüringen during April and reached the Czechoslovak border near Plauen by mid-April. Thereafter remained in defensive positions. Attached to: 82d Airborne Division; 9th, 28th, 87th, 90th, 95th Infantry divisions; 6th Cavalry Group.
29th Let's Go!!!!!
-
- Lid
Hoi Johan.
Bedankt voor deze informatie,mag ik vragen waar je dit gevonden hebt.
Als er nog meer leden zijn met infomatie heel graag.
Bedankt voor deze informatie,mag ik vragen waar je dit gevonden hebt.
Als er nog meer leden zijn met infomatie heel graag.
Currahee.
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Google.........Dropzone schreef:Bedankt voor deze informatie,mag ik vragen waar je dit gevonden hebt.

29th Let's Go!!!!!