Easy Company (Band of Brothers)

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
tijnbroek
Lid

Easy Company (Band of Brothers)

Bericht door tijnbroek »

We moeten voor school een werkstuk maken en hebben als onderwerp gekozen: Easy Company, uit de 101st Airborne tijdens de 2e wereldoorlog. We wilden tijdens dit werkstuk onderzoeken of het wel echt zo geweldige companie was die veel beter was dan alle andere companieën tijdens de oorlog. We dachten namelijk dat dit kwam door het boek van Steven E. Ambrose en de film Band of Brothers.
De vraag is nu: Weten jullie of er al onderzoek naar dit onderwerp is gedaan, en of er goede boeken en sites zijn over dit onderwerp.

Bvd,

Martijn
Martijn95
Lid

Re: Easy Company (Band of Brothers)

Bericht door Martijn95 »

Hallo,

Ik wou eventjes iets zeggen,101st Airborne (easy company) was niet de beste, dat lijkt want in de serie zie je alleen maar Easy Company.

Greetz,

Martijn
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Dit is waarschijnlijk één van de beste kritieken op de TV-serie

http://www.101airborneww2.com/bandofbrothers.html

http://www.101airborneww2.com/bandofbrothers3.html

Je leest er wat goed is, wat niet, en wat er eigenlijk echt gebeurde, en wat niet
29th Let's Go!!!!!
karell
Lid

Bericht door karell »

COD schreef:Hallo,

Ik wou eventjes iets zeggen,101st Airborne (easy company) was niet de beste, dat lijkt want in de serie zie je alleen maar Easy Company.

Greetz,

Martijn
hoe weet je dat er betere waren? ...heb je alle eenheden meegemaakt? van strategisch via tactisch via operationeel naar individueel niveau?

maar ik denk dat je wlt zeggen dat er meer eenheden in de oorlog hebben gevochten, of ze goed of beter waren is moeilijjk te zeggen, want de omstandigheden enz waren totaal verschillend.

Maar je hebt gelijjkt als je bedoeld dat er meer eenheden waren.
Never Forget Them
Lid
Contacteer:

Bericht door Never Forget Them »

Welke Easy compagnie van 101st airborne heb je het over, er waren er meerdere binnen de 101st airborne divisie?
Stomme vraag :bonk: , maar vergeet die anderen in ieder Easy compagniën niet, die hebben ook hard gevochten.
Maargoed, het gaat natuurlijk over Easy van 506th
Easy was toch een compagnie die zoals men toch wel zegt één van de beste in wo2 waren. Ze hebben voor Band Of Brothers niet voor niets deze compagnie uitgezocht. Toch is dit sterk aangedikt door Band Of Brothers. Fox compagnie van 506th heeft bijna zelfde weg afgelegd.
Persoonlijk vindt ik dat er geen beste compagnie is in de oorlog, ze hebben allemaal hun best gedaan om de oorlog te winnen en om nu over een "beste" te gaan spreken :?. Het was tenslotte geen wedstrijd om de beste compagnie te worden.
Dan ook nog de vraag wat is een goede compagnie :? Minste mannen verloren? beste kameraadschap? meeste gevechten gewonnen? Hoe wil je zoiets bekijken?
tijnbroek schreef: We wilden tijdens dit werkstuk onderzoeken of het wel echt zo geweldige companie was die veel beter was dan alle andere companieën tijdens de oorlog.
Ik denk dat je hierover niet kan spreken. En het zou ook een schande zijn naar mijn mening tegenover de andere compagniën in wo2. Band Of Brothers is gewoon een goed voorbeeld van een elitecompagnie in wo2.
Plaats reactie