Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan iemand mij misschien vertellen tot welk land de volgende militaria behoren?
Van de tentverwarmer natuurlijk U.S., maar het pikhouweel ken ik niet, ben geen geallieerd verzamelaar
`
naam??
Alvast bedankt,
Stahlhelmwilly
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
staat er nou TSE MITTE op die bijl? dat klinkt als dat er staat Duits. Het is met stift, niet oorlogs.
De bijl kan van alles zijn, niet speciaal militär. Boskap, bouw, brandweer etc.... en leeftijd is ook niet echt heel goed te bepalen.
Wel heb ik zelf oorlogse met DRGM stempel op het staal.
Is de close up een stempel in het staal van de bijl? kan er zo niet echt veel van zien .
Ik heb het bijl nog eens bekeken en wat ik op kan maken uit de tekst op de steel staat er ''TSF MITTE".
De close-up is inderdaad van de stempel in het staal, de cijfers rechtsonder lijkt op 1945 maar ik probeer een betere foto te maken
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Sorry, had de foto nog niet gezien.
Een dergelijke stempel zou wel Duits kunnen zijn, en ik zie ook 45.
Ik kan je er geen zekerheid over geven, zoals ik eerder zei, ik heb DRGM.
Op gewone schopjes staat vaaak ook zo'n fabriekslogotje, dus dat zou goed kunnen.
Het is alleen te vaag om het te herkennen.
Ik heb deze ook op het WAF gezet, ze wisten nog niet met zekerheid te zeggen of het duits is, maar ze hadden U.S. al uitgesloten vanwege de bouw van het object.
In ieder geval bedankt!!
klopt, zeker geen US. De bouw komt wel overeen met gewone Duitse vooroorlogse bijlen.
Dat kan ik je zo wel zeggen, ga maar eens naar een antikwinkel in Duitsland, dan zul je er wel wat zien.