leren mantel

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
sturm tiger
Lid

leren mantel

Bericht door sturm tiger »

de befaamde leren mantel van oficieren bij de SS vraag ik mij iets bij af is dit gewoon een geliefde jas of deel van uniform? ik heb een jas uit de kringloop die er op lijkt maar ik stuur daar later een foto van ik denk niet dat het er 1 is aangezien het merk amerikaans is :P hoewel ik zeker weet dart hij uit det tijperk is kan het6 ook een burger jas zijn geweest
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Sturmkreuz
Lid

Re: leren mantel

Bericht door Sturmkreuz »

Was zéér geliefd bij de Duitse Officieren (SS). Maar men droeg dit ook gewoon als onderdeel van hun uniform ook hierop droegen ze hun Schulterklappen. Veel leren mantels werder na de oorlog gewoon als burger mantels gebruikt. De bevestigingen van de Schulterklappen werder er afgehaald. Je kan aan de leren mantels zien wanneer ze militair of burger zijn gewoon is, op de achterkant van de jas, naar de riem zien :wink:

Lange riemen: Burger
Korte riemen: Militair
sturm tiger
Lid

Bericht door sturm tiger »

hoe lang bedoel je? ik heb niks om het aan te vergelijken
tja kan aleen bedenken dat de SS leuk spul heeft en dat ik het niet betalen kan duitse spullen onder 10 euro incl verzendsing geef ik koopgarantie russisch geef ik ook koopgarantie US en UK afhankelijk van object
Rick de G.
Lid

Bericht door Rick de G. »

sturm tiger schreef:hoe lang bedoel je? ik heb niks om het aan te vergelijken
Google.
Grenadier Markus Schenk
coco
Lid

Bericht door coco »

Foto's
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie