Duitse uitrusting in Ardennen offensief
-
- Lid
Duitse uitrusting in Ardennen offensief
Hallo,
Aangezien er al eentje was geopend over Aanval op rusland hier nog eentje maar dan van ardennen offensief.
Zoals sommige van jullie al wel zouden weten ben ik bezig met een Luftwaffe Sanitatör, nu heb ik waarschijnlijk nog enkele dingen nodig.
Wat ik heb:
- Helm (M42)
- Kopfschutz (repro maar was gratis)
- DRK Overjas (Sanitat afdeling)
- Sanitatör tas
- Luftwaffe koppel slot met riem
- K98 tasjes
- K98 Bajonet
- Broek (moet ik nog even een duitse regelen)
- Schoenen (moet ik nog even duitse regelen)
- Waarschijnlijk zondag Y-riemen.
- MG42 Patroon band
- Zaklamp
- Nog wat extra kleine dingen om op te vrolijken
Wat heb ik nog nodig naast: een Gasmasker met bus en riemen en K98 bajonet leertje?
Het gaat hier dus om een Soldaat (Luftwaffe sanitatör) 1944/1945.
mvg,
coco
Aangezien er al eentje was geopend over Aanval op rusland hier nog eentje maar dan van ardennen offensief.
Zoals sommige van jullie al wel zouden weten ben ik bezig met een Luftwaffe Sanitatör, nu heb ik waarschijnlijk nog enkele dingen nodig.
Wat ik heb:
- Helm (M42)
- Kopfschutz (repro maar was gratis)
- DRK Overjas (Sanitat afdeling)
- Sanitatör tas
- Luftwaffe koppel slot met riem
- K98 tasjes
- K98 Bajonet
- Broek (moet ik nog even een duitse regelen)
- Schoenen (moet ik nog even duitse regelen)
- Waarschijnlijk zondag Y-riemen.
- MG42 Patroon band
- Zaklamp
- Nog wat extra kleine dingen om op te vrolijken
Wat heb ik nog nodig naast: een Gasmasker met bus en riemen en K98 bajonet leertje?
Het gaat hier dus om een Soldaat (Luftwaffe sanitatör) 1944/1945.
mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Sturmkreuz
- Lid
Re: Duitse uitrusting in Ardennen offensief
Zover ik weet en heb onderzocht, is er geen één LW-FD die tijdens het Von-Rundstedtoffensive meegevochten heeft. Luftwaffe heeft wel meegedaan aan de slag, maar vanuit de lucht
. Deze probeerden en en vernietigde Geallieerde vliegtuigbasissen, Luftwaffe verloor veel toestellen, ik dacht dat ze 277 toestellen verloren.

-
- Lid
Gisteren in La Gleize geweest, en in het museum wordt een film gedraaid waar toch DUIDELIJK luftwaffe grondtroepen (geen fallschirmjager) rondlopen dus...Sturmkreuz schreef:Zover ik weet en heb onderzocht, is er geen één LW-FD die tijdens het Von-Rundstedtoffensive meegevochten heeft. Luftwaffe heeft wel meegedaan aan de slag, maar vanuit de lucht. Deze probeerden en en vernietigde Geallieerde vliegtuigbasissen, Luftwaffe verloor veel toestellen, ik dacht dat ze 277 toestellen verloren.

- Sturmkreuz
- Lid
En dat betekend? Het is niet omdat ze het in een Museum draaien dat het werkelijk zo was. Volgens mijn gegevens en zover ik kan vinden waren er geen Luftwaffe Felddivisionen in het Ardennenoffensief aanwezig.
Trouwens er waren wel Fallschirmjägers zover ik kan vinden in mijn gegevens
want de 1e Kompanie & 3e Kompanie van Fallschirmjäger Artillerie Regiment 5 was in de Ardennen.
Trouwens er waren wel Fallschirmjägers zover ik kan vinden in mijn gegevens

-
- Lid
Sturmkreuz schreef:En dat betekend? Het is niet omdat ze het in een Museum draaien dat het werkelijk zo was. Volgens mijn gegevens en zover ik kan vinden waren er geen Luftwaffe Felddivisionen in het Ardennenoffensief aanwezig.
Trouwens er waren wel Fallschirmjägers zover ik kan vinden in mijn gegevenswant de 1e Kompanie & 3e Kompanie van Fallschirmjäger Artillerie Regiment 5 was in de Ardennen.
Originele beeld fragmenten......
- Sturmkreuz
- Lid
Nog eens en dat betekend?
Het zou me verbazen als men opnamens maakte van de LW-FD tijdens het Ardennenoffensief. Alle propaganda ging over de SS. Ik heb nog geen één werkelijk beeld gezien van LW-FD in de Ardennen
ik wil voor jou nog eens in mijn gegevens kijken (redelijk veel mappen) maar ik wil je al zeggen: zover ik weet en kan vinden, vind ik niets over LW-FD in de Ardennen
..
Het zou me verbazen als men opnamens maakte van de LW-FD tijdens het Ardennenoffensief. Alle propaganda ging over de SS. Ik heb nog geen één werkelijk beeld gezien van LW-FD in de Ardennen

-
- Lid
nouja..jij gelooft wat jij gelooft en ik geloof wat ik heb gezien dus
, maar waarschijnlijk wordt het toch een heeres moet ik nog even overnadenken.

- Sturmkreuz
- Lid
Coco, snap het eens. Ik geloof niet op wat ik geloof, maar ik baseer mij op de Legerstructuur en gegevens van vroeger. Je moet ooit eens je ongelijk accepteren of die van een ander. Ik kan je wel zeggen dat erbij het Hürtgenwald wel LW-FD gespot zijn.
Ook heb ik tijdens videos van Gevangen nooit een LW-FD personeel gezien en uit dokumenten kan ik nergens iets vinden van LW-FD personeel.
Gewoon een vraag, welke kleur van Waffenfarbe heeft de LW-FD? Om zeker te zijn dat jij je niet vergist.
Ook heb ik tijdens videos van Gevangen nooit een LW-FD personeel gezien en uit dokumenten kan ik nergens iets vinden van LW-FD personeel.
Gewoon een vraag, welke kleur van Waffenfarbe heeft de LW-FD? Om zeker te zijn dat jij je niet vergist.
-
- Lid
Het was een zwart wit film, daar kan je weinig kleuren op zien, ik zal je even zeggen wat ik zag:Sturmkreuz schreef:Coco, snap het eens. Ik geloof niet op wat ik geloof, maar ik baseer mij op de Legerstructuur en gegevens van vroeger. Je moet ooit eens je ongelijk accepteren of die van een ander. Ik kan je wel zeggen dat erbij het Hürtgenwald wel LW-FD gespot zijn.
Lw Fallschirmjagers
SS
Jochem Peiper
Lw personen met LW m42 (oid) helmen en splittarn en sumpftarn jassen aan, misschien waren het wel gewoon fallschirmjagers met mindere uniformen aan.
Ik wil best me ongelijk geven, maar dat is wat ik zag dus!
- Sturmkreuz
- Lid
In Zwart-Wit film/documentaires zul je het nog altijd herkennen wie LW-FD is
Luftwaffe draagt geen Splittertarn
Luftwaffe draagt SUMPFTARN
Ineens wel Fallschirmjägers ?

Luftwaffe draagt geen Splittertarn

Luftwaffe draagt SUMPFTARN

Ineens wel Fallschirmjägers ?

Luftwaffe-Feld-Divisionen hebben een Groene WaffenfarbeDUIDELIJK luftwaffe grondtroepen (geen fallschirmjager)

-
- Lid
Luftwaffe draagt echt wel splitertarn hoor.., ik heb er meedere orignele jasjes en originele borst adelaren van gezien, en sumpf tarn werdt ook wel gebruikt maar bijna niet.Sturmkreuz schreef:In Zwart-Wit film/documentaires zul je het nog altijd herkennen wie LW-FD is![]()
Luftwaffe draagt geen Splittertarn![]()
Luftwaffe draagt SUMPFTARN![]()
Ineens wel Fallschirmjägers ?![]()
Luftwaffe-Feld-Divisionen hebben een Groene WaffenfarbeDUIDELIJK luftwaffe grondtroepen (geen fallschirmjager)
maar je krijgt je gelijk wel, ik weet wat ik heb gezien dus...en net of je op een zwartwit fragment kan zien of collars groen rood of blauw zijn, kleuren allemaal donker..
- Sturmkreuz
- Lid
Zoals ik zei, in het Hürtgenwald zijn wel Luftwaffe-Feld-Divisionen ontdekt.
Welke Regimenten kan ik je nog niet direct vertellen, wel heb ik bewijs voor je:
De informatie laat ik even achterwegen:

Welke Regimenten kan ik je nog niet direct vertellen, wel heb ik bewijs voor je:
De informatie laat ik even achterwegen:

- Sturmkreuz
- Lid
Coco, Sumpftarn droegen ze weldegelijk, zéér veel zelfs. Ik heb genoeg foto's om dit te bewijzen. Nog eens Splittertarn werd gebruikt door de Wehrmacht, Eichenlaub door de SS en Sumpftarn door de Luftwaffe. Ik wil niet ontkennen dat sommige Luftwaffe personeel als reparatie of als vervanging eens een Splittertarnjacke droegen.coco schreef:Luftwaffe draagt echt wel splitertarn hoor.., ik heb er meedere orignele jasjes en originele borst adelaren van gezien, en sumpf tarn werdt ook wel gebruikt maar bijna niet.Sturmkreuz schreef:In Zwart-Wit film/documentaires zul je het nog altijd herkennen wie LW-FD is![]()
Luftwaffe draagt geen Splittertarn![]()
Luftwaffe draagt SUMPFTARN![]()
Ineens wel Fallschirmjägers ?![]()
maar je krijgt je gelijk wel, ik weet wat ik heb gezien dus...en net of je op een zwartwit fragment kan zien of collars groen rood of blauw zijn, kleuren allemaal donker..
Op Zwart-Wit films zul je dit nog steeds herkennen

-
- Lid
Hier heb ik pas met iemand discussie over gehad op msn, die verzamelt voornamelijk splittertarn en sumpf, en die zei dat splittertarn veel meer werdt gebruikt onder de luftwaffe dan sumpf.
Maarja jij je zin, laat maar lekker hangen allemaal en terug naar af bitte.
Maarja jij je zin, laat maar lekker hangen allemaal en terug naar af bitte.
- Sturmkreuz
- Lid
En dat betekend?
Kijk, ik zal strakjes of direct nog eens mijn gegevens en Propaganda - en Amateurbeelden nog eens doornemen voor je.
EDIT: Coco, waarom blijf je met: geloof wat je wil, jij je zin enz.. afkomen? Leer eens wat accepteren!
Als jij me kunt overtuigen dat deze er weldegelijk waren, zou ik zeer blij en gelukkig zijn dat ik dit tot mijn documentatie kan toevoegen en kan zeggen dat deze er wel waren, weer iets nieuw ontdekt! Dan zou ik niet afkomen met, jij je zin en geloof wat jij wil.
Met beleefde Groet
Bart
Kijk, ik zal strakjes of direct nog eens mijn gegevens en Propaganda - en Amateurbeelden nog eens doornemen voor je.
EDIT: Coco, waarom blijf je met: geloof wat je wil, jij je zin enz.. afkomen? Leer eens wat accepteren!
Als jij me kunt overtuigen dat deze er weldegelijk waren, zou ik zeer blij en gelukkig zijn dat ik dit tot mijn documentatie kan toevoegen en kan zeggen dat deze er wel waren, weer iets nieuw ontdekt! Dan zou ik niet afkomen met, jij je zin en geloof wat jij wil.
Met beleefde Groet
Bart