Mooiste Jager.

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig

Welke jager vind jij het mooiste wat tijdens wo2 gebouwd werd

A6M Zero
1
3%
Yak(series)
0
Geen stemmen
Bf-109(series)
2
7%
P-51
4
14%
P-40
5
17%
P-38
0
Geen stemmen
Bf-110
2
7%
Spitfire(series)
10
34%
Mosquito
1
3%
Anders,nl
4
14%

Totaal aantal stemmen: 29

Katusha
Lid

Re: Mooiste Jager.

Bericht door Katusha »

Ja idd :D
Plus heeft hij GEEN commentaar op Bf-110. Wat ook Messerschmit was.
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

(Welke jager vind jij het mooiste wat tijdens wo 2 gebouwd werd ) Tijdens wo 2 was het ME en ook de 110.
Nemo Me Impune Lacessit
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Sorry maar je hebt ongelijk. De officele naam van 109 was altijd Bf-109
http://www.strijdbewijs.nl/top/p/me109.htm

Me-109 is dus gewoon een foute benaming. Dat vaak gebruikt woord. En uiteindelijk gedoogd word. De nieuwe onderwerpen van Messerschmid kregen pas Me afkoritng. Me-262 Me-163 etc
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
ammo
Lid

Bericht door ammo »

Katusha schreef:Sorry maar je hebt ongelijk. De officele naam van 109 was altijd Bf-109

Me-109 is dus gewoon een foute benaming. Dat vaak gebruikt woord. En uiteindelijk gedoogd word. De nieuwe onderwerpen van Messerschmid kregen pas Me afkoritng. Me-262 Me-163 etc
Ok , maar hoe is het dan mogelijk dat er op de Me 109 s, die wij opgegraven hebben, alleen plaatjes zitten met Messerschmitt A-G,.
en niet met BF ? Bovenstaande site zit vol fouten, dat haalt de geloofwaardigheid van deze site aardig naar beneden
Laatst gewijzigd door ammo op 25 jun 2008, 21:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Nemo Me Impune Lacessit
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

En als er iemand is die er veel opgegraven heeft :wink: ,

Ik bemoei mij niet met de benaming, maar wil wel even zeggen dat wikipedia lang niet altijd correcte informatie verschaft. Het is een wiki.
En er missen nog wel een aantal Jagers in de lijst.
Er wordt gevraagd naar de mooiste jager, maar de BF 110 staat ook in de lijst. Dit is eerder een jachtkruiser.
Als deze er ook onder vallen gaat mijn stem naar de Fokker G1A , en Duits de Me 262
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Messerschmid is iets anders dan Bf-110 of Me-262.
Het is hetzelfde als Lockheed en P-38 ;)

En dat over jachtkruiser. Dat is gewoon mierenneukerij :p dan ding was gebouwd om andere vliegtuigen neer te halen. En G.1 was dan ook geen jager. Maar een jachtkruiser ;)
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Bericht door sniper snoop »

Ik weet het niet hoe het komt maar ik heb zo een rare smaak. Ik kies liever voor een laat komertje. De Heinkel He 219 "Uhu" :)
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

ammo schreef:
iknowdintoo schreef:Fout, is wel Bf. Inderdaad is het eem Messerschmitt, maar officiële naam is Bf109. Waarom weet ik niet..
Wou jij mij wat vertellen hoe het wel of niet zit, dacht het niet, De Messerschmitt werd oa gebouwd bij BF (Bayerische Flugzeugwerke)
Maar ook in andere fabrieken.

http://www.arga-nl.nl
Hij kreeg de officiele benaming Messerschmitt BF-109 omdat hij in licencie werd gebouwd door Bayerische Flugzeugwerke. Ik denk dat Messerschmitt geen enkel BF gebouwd hebben. Hier twijfel ik. Als de Duitsers het officiëel verklaarden, kan niemand dit aanpassen. Jij niet, ik niet, niemand. :wink:

In feite zijn beide benamingen goed. Ze zijn door beide benamingen gekend. net zoals de V1 bom. Hij is gekend als de V1, als de FZG-76 en als de Fieseler Fi 103. jaja, ook Buzzerbomb maar dat zijn enkel wat bijnamen of militaire benamingen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

Nog iets van BF en geen ME.
Het toestel waarvan in talloze versies grote aantallen werden gebouwd, werd geboren in de jaren direct na de machtsovername door de nazi's in Duitsland. In die tijd begon Bayerische Flugzeugwerke AG (later Messerschmitt) aan het ontwikkelen van een uitzonderlijk geheel metalen vliegtuig, ......
Bron: Geillustreerde Encyclopedie van de Luchtvaart 1848 - 1939 - Blz 288

Hiermee bedoelt men dat de BF-109 werd ontwikkeld door Bayerische Flugzeugwerke AG omdat Messerschmitt AG nog niet werd opgericht. Dit pas op 11 juli 1938. De eerste vlucht van de BF109 was op 28 May 1935 en werd in 1937 in massaproductie genomen. Het bedrijf Messerschmitt bestond gewoon nog niet. En inderdaad de volgende toestellen Bf 108, Bf 109, Bf 110, Bf 161, Bf 162 en Bf 163 werden ontwikkeld voor Messerschlitt AG werd opgericht.

Gewoon effe bijkomende info. :wink:

ammo
Lid

Bericht door ammo »

ammo schreef:
Katusha schreef:Sorry maar je hebt ongelijk. De officele naam van 109 was altijd Bf-109

Ok , maar hoe is het dan mogelijk dat er op de Me 109 s, die wij opgegraven hebben, alleen plaatjes zitten met Messerschmitt A-G,.
en niet met BF ? Bovenstaande site zit vol fouten, dat haalt de geloofwaardigheid van deze site aardig naar beneden

Hoe kan dit , ik heb er nog steeds geen antwoord op , als het BF zou zijn staat het ook op de type plaatjes.
Nemo Me Impune Lacessit
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Contacteer:

ammo schreef:
ammo schreef:

Hoe kan dit , ik heb er nog steeds geen antwoord op , als het BF zou zijn staat het ook op de type plaatjes.
Die plaatjes werden bevestigd van de fabriek. Ik denk niet dat er heel veel BF-109 toestellen nog vlogen tijdens Wo2 afkomstig van Bayerische Flugzeugwerke. Ik weet het eigenlijk ook niet hoe het zat met die plaatjes. Ofwel hebben jullie enkel toestellen opgegraven van Messerschmitt A.G afkomstig ofwel hebben de personen van Messerschmitt/Bayerische Flugzeugwerke een overeenkomst gehad om die plaatjes te voorzien van Messerschmitt A.G. Zo hebben ze toen een overeenkomst gehad dat de toestellen Messerschmitt Me zouden krijgen (Me omdat alles toestellen meestal voorzien zijn van de twee begin letters van fabriek) maar omdat Bayerische Flugzeugwerke de toestellen fabriceerden, dat ze de benaming Bf kregen, afgeleid van Bayerische Flugzeugwerke. Ik weet het precies niet van die plaatjes. Dit is voor mij gesloten thema. Als jullie er soms verkopen, geef wat meer details. Kwil wel eentje bezitten. Gelijk welke toestel.

Joe_Liebgott
Lid
Contacteer:

Bericht door Joe_Liebgott »

Ik vind de p-51 Mustang het mooist.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!

"Battle is an orgy of disorder" George S. Patton
jeffreyvanspengen
Lid

Bericht door jeffreyvanspengen »

Joe_Liebgott schreef:Ik vind de p-51 Mustang het mooist.
Die vindt ik ook het mooist :D
LKP
Lid
Contacteer:

Bericht door LKP »

Het lijkt mij hartstikke simpel; Bayerische Flugzeugwerke AG is overgegaan in Messerschmitt. De BF 109 is (correct me if i'm wrong) eerst in productie genomen door Bayerische Flugzeugwerke AG en na de overgang in Messerschmitt is de naam ME 109 ontstaan.

Mogelijk dat de opgegraven '109''s uit een later productiejaar kwamen.

Ben verder geen vliegtuigkenner, maar kan me voorstellen dat een fabriek graag zijn eigen naam op zijn vliegtuig wil hebben. Maar in de volksmond is het mogelijk dat de naam BF109 al zo ingeburgerd is geraakt dat deze tot op heden nog steeds gebruikt wordt.

Kromme vergelijking die als een peer op een appel slaat (kzal het netjes houden :D ) de negerzoen heet nu 'zoen' toch noemen de meeste mensen het nog negerzoen en waarom, omdat dit product al jaren en jaren zo heet.

maar goed, dit lijkt mij de meest logische verklaring
Plaats reactie